Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Frostpunk 2 - poradnik do gry

Frostpunk 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Frostpunk 2: Jak ukończyć Rozdział 5 Utopijne marzenie? Frostpunk 2 poradnik, porady

Rozdział 5 to finał gry Frostpunk 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przetrwać i zakończyć wojnę domową między zwaśnionymi frakcjami.

Ostatnia aktualizacja: 24 października 2024

Rozdział 5 to kulminacja kampanii gry Frostpunk 2. Po wydarzeniach w Winterhome zlekceważona przez was frakcja miała dość - w radzie miasta dochodzi do morderstwa, które wywołuje wojnę domową. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przetrwać konflikt, zminimalizować szkody i ostatecznie zakończyć waśń między frakcjami.

Porady dotyczące rozdziału 5

  1. Budujcie wiele wież strażniczych i więzień. Potrzebujecie wielu strażników by zapobiegać ofiarom i rozpraszać bojowników, a także więzień by permanentnie kończyć bitwy w dzielnicach. Możecie czerpać również strażników z więzień za cenę spadku zaufania.
  2. Jeśli obecnie nie macie wystarczająco straży by kończyć bitwy, wysyłajcie ich by chronili dzielnice. Chrońcie ludzi zamiast budynków - zniszczone budynki zawsze możecie odbudować, lecz śmierci obywateli drastycznie obniżają zaufanie oraz relacje z frakcjami na cały okres wojny domowej, co może doprowadzić do szybkiej klęski.
  3. Im niższy ferwor frakcji, tym mniejsze będą zniszczenia. Ferwor możecie zmniejszyć np. prosząc społeczności o pomoc w deradykalizacji, promowanie frakcji w radzie miasta lub spełnienie ich żądań na ścieżce pojednania.
  4. W chwili rozpoczęcia wojny domowej napięcie wzrośnie do maksymalnego poziomu. Szybko zajmijcie się dzielnicami ogarniętymi wojną by obniżyć napięcie. Zanim jednak to zrobicie, jest to idealny moment na wcielenie w życie praw z kategorii Władza, które wręczają wam potężne autorytarne zdolności i łatwiej je przegłosować gdy napięcie jest wysokie. Za cenę odejścia od demokracji możecie zatem znacznie ułatwić sobie finał kampanii.
  5. Rozdział piąty ma niewidzialny limit czasowy. Nie ociągajcie się - jeśli nie zdążycie zakończyć wojny na czas, zostaniecie pozbawieni swojej pozycji i wyrzuceni z miasta (gra powiadomi was o upływającym limicie gdy zostanie wam około trzydzieści tygodni). Kampania zakończy się sukcesem w momencie, gdy osiągniecie swój główny cel.
  6. Na ścieżce wygnania musicie znaleźć wichrowe wrzosowisko na frostlandach (na południe od Nowego Londynu), założyć tam kolonię i przenieść do niej wszystkich członków przeciwnej frakcji. Będziecie potrzebować wielu surowców by zbudować samowystarczalną kolonię, lecz jeśli się wam uda, większość członków frakcji uda się tam dobrowolnie. Możecie też użyć strażników i przymusowo deportować ich do nieukończonej kolonii, tym samym wydając na nich wyrok śmierci. Mniej radykalnych członków frakcji możecie także przekonywać by porzucili frakcję.
  7. Na ścieżce pojednania musicie cofnąć wszystkie radykalne prawa i spełnić żądania obu frakcji - obniży to ich ferwor do zera. Po zatrzymaniu bitew musicie przegłosować nowe prawo z kategorii Władza - porozumienie pokojowe. W tym celu zwiększcie relacje z przynajmniej trzema grupami do dobrych - pasek relacji musi być złoty. Przekupujcie ich, składajcie im obietnice, wyświadczajcie przysługi. Gdy osiągniecie dobre relacje z trzema grupami, powinniście być w stanie przegłosować porozumienie pokojowe z pomocą negocjacji wobec czwartej grupy. Warto wspomnieć także, że jeśli skończy wam się czas, gra automatycznie przeniesie was do rady - otrzymacie ostatnią szansę na przegłosowanie porozumienia.
  8. Na ścieżce porządku waszym celem jest stłumienie wojny siłą i zostanie dyktatorem poprzez przegłosowanie autorytetu kapitana (prawo władzy - wysokie napięcie ułatwi głosowanie) lub zamach stanu (potrzebujecie ogromnej armii strażników). Po przymusowym stłumieniu konfliktu musicie zaś zadbać, by nie wybuchł on na nowo - zbudujcie enklawy dla jednej lub obu frakcji. Przymusowe przeniesienie frakcji do enklaw zakończy wojnę.

Jak zakończyć wojnę domową?

Wojna domowa jest ostatnim wyzwaniem we Frostpunk 2. Potyczki między frakcjami mają miejsce w kilku dzielnicach naraz - ogarnięte wojną dzielnice nie produkują surowców oraz są stopniowo uszkadzane. Co jakiś czas potyczki wywołują również wiele śmierci. Możecie wysyłać strażników do dzielnic by załagodzić konflikt - 12 by chronić infrastrukturę i zapobiegać uszkodzeniom, 24 by chronić postronnych obywateli i redukować liczbę śmierci lub 36 by zakończyć bitwę w dzielnicy aresztując najradykalniejszych bojowników.

Jeśli nie macie wystarczającej ilości straży (lub miejsc w więzieniach) by zakończyć bitwę, skupcie się na chronieniu obywateli. Uszkodzenia dzielnicy są dość powolne, można naprawić je prefabrykatami po stłumieniu bitwy, zaś zniszczone budynki zawsze można odbudować. Każdy zgon natomiast zmniejsza relacje z frakcjami i zaufanie - w połączeniu z wysokim napięciem może to doprowadzić do utraty władzy, wygnania i porażki. Chrońcie obywateli póki nie będziecie mogli stłumić potyczek - część zaufania i relacji utraconych przez śmierci automatycznie odzyskacie jakiś czas później, lecz lepiej będzie nie dopuścić do takiej sytuacji wcale.

Im mniejszy ferwor frakcji, tym mniej szkód wyrządzą oni podczas potyczek. Warto jest go zatem redukować - przydadzą się dobre relacje ze społecznościami, promowanie danej frakcji oraz więzienia.

Wieże strażnicze i więzienia możecie budować w dzielnicach mieszkalnych - budujcie je podczas wojny by mieć zasoby do tłumienia potyczek i uspokajania dzielnic.

Po stłumieniu wszystkich potyczek musicie zadbać, by nie wybuchły na nowo. Zajmijcie się swoim ostatecznym celem - budową kolonii na wichrowym wrzosowisku, zwiększaniem relacji ze wszystkimi grupami lub tworzeniem enklaw. Śpieszcie się, ponieważ działacie przeciw niewidocznemu z początku limitowi czasowemu.

Wojna domowa zakończy się w chwili osiągnięcia celu - deportacji wszystkich dysydentów na wichrowe wrzosowisko, podpisaniu porozumienia pokojowego lub relokacji członków frakcji do enklaw. Wraz z zakończeniem wojny końca dobiegnie również kampania Frostpunk 2. Obejrzycie epilog podsumowujący wasze działania i wybory. Jesteście teraz gotowi na tryb budowniczego utopii - swoisty tryb nieskończony.