Frostpunk 2: Jak ukończyć Rozdział 3 Powrót do Winterhome? Frostpunk 2 poradnik, porady
Rozdział 3 w grze Frostpunk 2 jest bardzo otwarty, skupiając się na odbudowie miasta i poszukiwaniach Winterhome. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć Winterhome i jak przygotować się przed jego kolonizacją.
Ostatnia aktualizacja: 24 października 2024
Rozdział 3 w grze Frostpunk 2 sam z siebie jest bardzo krótki. Macie tylko jeden cel - odnaleźć ruiny Winterhome i założyć w nich kolonię. Jest to jednak proces wymagający znacznej ilości zasobów oraz dobrze funkcjonującego miasta, które musicie odbudować po katastroficznej zamieci. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć Winterhome i jak przygotować się do kolonizacji.
Porady dotyczące rozdziału 3
- Rozdział zaczniecie próbując dojść do siebie po zamieci. Powinniście mieć sporo ciepłowników, które zmagazynowały się podczas owej burzy - wręczcie je społecznościom i frakcjom by zwiększyć relacje i zaufanie. Składajcie obietnice, róbcie wszystko by utrzymać zaufanie ponad zero.
- Gdy już zabezpieczycie utrzymanie się przy władzy, waszym następnym zadaniem będzie odbudować ekonomię - zajmujcie się problemami, jakie wywołała zamieć. Temperatura będzie nieco wyższa, więc macie więcej pola do manewru. Rozbudowujcie miasto wedle waszego punktu widzenia, próbując sprzymierzyć się przy tym z podzielającą wasze poglądy frakcją.
- Ponownie zacznijcie zajmować się eksploracją frostlandów. Odnajdowanie miejsc na posterunki pozwoli wam zaspokoić najbardziej naglące potrzeby miasta. Jeśli danego zasobu macie w bród, możecie nie zakładać jeszcze posterunku dostarczającego go, zatrzymując złoże na czarną godzinę.
- Ruiny Winterhome znajdziecie w przeklętej dolinie, na frostlandach blisko Nowego Londynu. Możecie zbadać teren, lecz pod żadnym pozorem nie zakładajcie tam kolonii od razu - musicie być gotowi na wyzwanie.
- Zanim wyruszycie do Winterhome polecamy poważnie rozwinąć miasto - miejcie przyrost wszystkich surowców oraz pełne magazyny, sporo siły roboczej, przynajmniej neutralne relacje ze wszystkimi frakcjami oraz niemal w całości ukończone drzewko badań. Po wyruszeniu do Winterhome nie będzie odwrotu - aż do zakończenia gry nie będziecie mieli ani chwili aby odetchnąć. Macie ograniczoną ilość czasu na osiągnięcie swojego celu w Winterhome, nieuchronnie obrócicie jedną z frakcji przeciw sobie, potrzebujecie przesyłać mnóstwo zasobów by pomyślnie zakończyć działania w ruinach, zaś sukces natychmiast prowadzi do finałowego rozdziału kampanii.
Jak dotrzeć do Winterhome?
W rozdziale trzecim nie zetkniecie się z żadnymi ekstremalnymi wyzwaniami. Nie oznacza to, że możecie odetchnąć - cały rozdział składa się z odbudowy po zamieci oraz przygotowań do skolonizowania Winterhome. Waszym priorytetem powinno być rozwiązanie problemów wywołanych przez zamieć - zwiększcie relacje z frakcjami przy pomocy łapówek i obietnic, a także stwórzcie budynki, które rozwiążą problemy, z jakimi boryka się teraz miasto (np. choroby i przestępczość).
Po zamieci wasze miasto może cierpieć na niedobór zasobów. Posterunki na frostlandach okażą się bardzo przydatne - zapewniają one ogromny przyrost zasobów aż do czasu ich wyczerpania.
Rozdział trzeci jest bardzo otwarty i każdy gracz budować będzie swoje miasto inaczej. Polecamy utrzymywać wysokie stosunki z preferowaną przez siebie frakcją oraz kontynuować rozbudowę w wybranym przez siebie kierunku. Jedynym celem rozdziału jest założenie kolonii w Winterhome - ruiny znajdziecie w przeklętej dolinie na frostlandach blisko Nowego Londynu.
Bądźcie gotowi zanim wyruszycie do Winterhome - traktujcie to jako swoisty punkt bez powrotu. Rozdział trzeci to ostatni rozdział, w którym możecie odetchnąć i w miarę spokojnie rozwijać miasto nie przejmując się zamieciami i limitami czasowymi. Zanim wyślecie kolonistów do ruin upewnijcie się, że macie stały przypływ zasobów, sporo siły roboczej, odłożone zasoby w magazynach, przyzwoite relacje ze społecznościami, przyzwoite zaufanie, znikome problemy w mieście oraz niemal w całości ukończone drzewko badań. Rozdział czwarty to wyścig z czasem, podczas którego musicie działać szybko i wysyłać ogromne ilości zasobów do kolonii.