Życie w zamku | Opis przejścia w Fable III Fable III poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Życie w zamku
Grę rozpoczynamy od wyboru płci naszego bohatera [1]. Dokonujemy tego przytrzymując A (mężczyzna) lub X (kobieta). Po obejrzeniu wprowadzenia, ruszamy za naszym lokajem Jasperem [2], w celu ubrania czegoś bardziej książęcego.
Do wyboru mamy strój praktyczny , albo elegancki [1]. Podchodzimy do jednego z nich i przytrzymujemy A. Będąc już ubranym, ruszamy do ogrodu, gdzie czeka na nas Eliza . Opuszczamy pomieszczenie, idąc wzdłuż ścieżki wskazywanej przez złoty blask na ziemi. Drzwi otwieramy wciskając A [2].
Gdy dotrzemy do części ogrodu z rzeźbą [1], skręcamy w alejkę z prawej. Elizę znajdziemy na drugim końcu lokacji, stojącą przy balustradzie [2]. Jak tylko podejdziemy, rozpocznie się rozmowa.
Wybieramy jedną z dostępnych opcji, a następnie słuchamy tego co ma dopowiedzenia dziewczyna [1]. Podczas rozmowy możemy wcisnąć RT, żeby spojrzeć na panoramę miasta [2].
Gdy Eliza przestanie mówić, podajemy jej rękę (LT) i prowadzimy [1] do zamkowej kuchni. Puszczamy dłoń, ponownie wciskając LT. Jak będziemy tuż przed wejściem do pomieszczenia [2], na ekranie pojawi się duża ikonka RT. W takiej sytuacji zawsze wciskamy ten przycisk, żeby obejrzeć jakieś istotne zdarzenie.
Po dotarciu na miejsce, będziemy musieli wygłosić przemowę do pracujących w zamku ludzi [1]. W zależności od tego jaką postacią chcemy grać (dobrą lub złą), wybieramy odpowiednią opcję. Wygłosiwszy przemówienie, ruszamy dalej za naszym nauczycielem Walterem [2].
Dojdziemy w ten sposób do tłumu ludzi, gdzie zostaniemy poproszeni o podpisanie petycji [1]. Ponownie dokonujemy wyboru, zgodnie z naszym charakterem. Idąc dalej za nauczycielem, dotrzemy do salonu, gdzie podchodzimy do stojaka z mieczami i podnosimy broń wciskając A [2]. Teraz czeka nas walka z Walterem .
Najpierw atakujemy go wciskając X [1], a następnie blokujemy przytrzymując ten sam przycisk. Po wysłuchaniu krótkiej opowieści, wykonujemy atak przełamujący obronę. Przytrzymujemy X i wskazujemy kierunek, a następnie puszczamy przyciski, żeby zaatakować [2].
Po cut-scence biegniemy za Elizą [1]. Będziemy świadkami demonstracji [2] skierowanej przeciwko naszemu bratu Loganowi . Oglądamy ją i idziemy dalej prosto
Gdy podejdziemy do drzwi [1], rozpocznie się dłuższa animacja, po której wylądujemy w sali tronowej i będziemy musieli zdecydować, kto zostanie stracony [2].
Po dokonaniu wyboru, wrócimy do naszej komnaty, skąd ruszamy za Walterem [1]. Mężczyzna zaprowadzi nas do grobowca w ogrodzie. Podchodzimy do drzwi Katakumb i otwieramy je (A) [2].
W środku biegniemy cały czas prosto, aż do dwóch sarkofagów [1]. Walter uruchomi ukryty mechanizm, a przed nami pojawi się Pieczęć Gildii [2]. Podnosimy ją.
Zostaniemy wtedy przeniesieni na Drogę Władzy , gdzie wysłuchujemy Teresy , a następnie otwieramy bramę przed nami [1]. Przy pomocy Pieczęci Gildii możemy otwierać znajdujące się tutaj skrzynie [2].
Na razie mamy jeden taki przedmiot, więc używamy go do odblokowania pierwszego kufra . W środku znajdziemy czar Ognista Kula , który pali cele i odrzuca je o krok do tyłu [1]. Podnosimy rękawice, a następnie wchodzimy do portalu [2].
Żeby używać zdobytego zaklęcia, przytrzymujemy B, wskazujemy kierunek i puszczamy przycisk. Możemy również wywołać ognistą falę wokół nas. Robimy to w podobny sposób, tylko nie wskazujemy żadnego kierunku. Moc zaklęcia jest tym większa, im dłużej przytrzymamy B. Używamy Ognistej Kuli , żeby zniszczyć posąg [1] i wchodzimy do podziemnego tunelu [2].
Po drugiej stronie biegniemy za Walterem [1], aż do skrzyżowania. Zanim pójdziemy dalej, skręcamy w lewo, gdzie znajdziemy pierwszy srebrny klucz [2]. Lokalizację wszystkich z nich, znajdziecie w dalszej części poradnika. Po zebraniu przedmiotu, biegniemy za naszymi towarzyszami.
Z drugiej strony mostu, zostaniemy zaatakowani przez stado nietoperzy [1]. Zabijamy je przy pomocy zdobytego czaru, przytrzymując B i puszczając po kilku sekundach. Gdy wszystkie stwory zginą, otrzymamy w nagrodę kolejne Pieczęcie Gildii . Na następnym rozwidleniu idziemy w lewo. Znajdziemy tam pierwsze drzwi, do otwarcia których niezbędny jest zloty klucz [2]. Lokalizacje tych kluczy , również znajdziecie w dalszej części poradnika. Na razie nie posiadamy żadnego, więc ruszamy dalej w kierunku zaznaczonym na ziemi.
Obok podziemnej rzeki, ponownie zaatakują nas nietoperze. Pozbywamy się ich w ten sam sposób co poprzednio. Kolejna grupka pojawi się tuż przed wejściem do kanałów. Z drugiej strony przejścia, znajdziemy magiczny teleport [1]. Wchodzimy na niego i wciskamy B, żeby zadziałał. W ten sposób przeniesiemy się do Sanktuarium naszego ojca [2].
Na środku pomieszczenia jest mapa świata [1], dzięki której możemy się bardzo szybko przemieszczać. Podchodzimy do niej, wciskamy A, a następnie wybieramy cel podróży (X) - Obóz Mieszkańców [2].