Europa Universalis 4: Budynki - Budżet Europa Universalis IV poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 30 września 2021
Budynki
W grze istnieją cztery typy budynków - budynki zwykłe, specjalne, unikalne oraz manufaktury. Budynki zwykłe można wybudować wszystkie w każdej prowincji. Podzielone są na sześć kategorii - Government, Army, Navy, Production, Trade i Fort, po cztery budynki w każdej sekcji. Budynki specjalne to dwa dodatkowe ulepszenia dla budynków zwykłych. W jednej prowincji można wybudować tylko jeden typ budynków specjalnych, tak więc jeśli w jednej prowincji wybudujesz arsenał z działu Army, to nie będziesz mógł już wybudować np. poczty z działu Trade.
Budynki unikalne z kolei mogą być wybudowane tylko raz na całej mapie. Manufaktury natomiast mogą być wybudowane po jednej w każdej prowincji.
Stawiając budynki myśl przyszłościowo, tak by świeżo wybudowanej manufaktury zaraz nie stracić w wojnie. W pierwszej kolejności rozwijaj najbogatsze prowincję będące z dala od granicy.
Budynki zwykłe
Czas budowy wszystkich budynków wynosi 12 miesięcy. Można budować tylko po jednym w jednej prowincji i tylko po kolei (nie można wybudować sądu, jeśli nie ma świątyni). Wszystkie efekty tych budynków odnoszą się tylko do prowincji, w której są wybudowane.
Government
Temple
Wymagania - 5 poziom technologii administracyjnej. 10 AMP. 50 dukatów.
Zwiększa bazowy poziom podatków o 1
Courthouse
Wymagania - 8 poziom technologii administracyjnej. 10 AMP. 75 dukatów.
Zmniejsza ryzyko buntu o 1
Spy Agency
Wymagania - 11 poziom technologii adm. 10 AMP. 100 dukatów.
Ochrona przed szpiegami +25. Obronność +10%.
Town Hall
Wymagania - 14 poziom technologii adm. 10 AMP. 150 dukatów.
Modyfikator podatków +20%. Obronność +10%.
Army
Armory
Wymagania - 4 poziom technologii mil. 10 MMP. 50 dukatów
Manpower +25. Koszt oddziałów -5%, ich czas budowy -10%.
Training Fields
Wymagania - 8 poziom techn. mil. 10 MMP. 75 dukatów.
Manpower +25. Koszt oddziałów -5%, czas budowy -10%
Barracks
Wymagania - 11 poziom mil. 10 MMP. 100 dukatów.
Manpower +50. Koszt jednostek -5%.
Regimental Camp
Wymagania - 13 poziom mil. 10 MMP. 150 dukatów.
Modyfikator manpower +20%
Navy
Dock
Wymagania - 4 poziom dyplomacji. 10 DMP. 50 dukatów.
Trade power +0,33. Szybkość naprawy statków +25%
Drydock
Wymagania - 8 poziom dyplomacji. 10 DMP. 75 dukatów.
Czas budowy statków -10%. Prędkość naprawy statków +10%.
Shipyard
Wymagania - 11 poziom dyplomacji. 10 DMP. 100 dukatów.
Limit floty +2
Grand Shipyard
Wymagania - 13 poziom dyplomacji. 10 DMP. 150 dukatów.
Czas budowy statków i ich koszt -10%.
Production
Constable
Wymagania - 5 poziom dyplomacji. 10 AMP. 50 dukatów.
Modyfikator podatków +20%
Workshop
Wymagania - 8 poziom dyplomacji. 10 AMP. 75 dukatów.
Ilość produkowanych dóbr +20%
Counting House
Wymagania - 11 poziom dyplomacji. 10 AMP. 100 dukatów.
Wydajność produkcji +25%
Treasury
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie