Misja dodatkowa - Saint-Nazaire (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front poradnik Enemy Front
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Misja dodatkowa - Saint-Nazaire (1)
Dodatkową misję Enemy Front pod tytułem "Saint-Nazaire" rozpoczynamy filmikiem fabularnym, który wprowadza nas w aktualną sytuację. Jako niejaki Griffin z pełną powagą wysłuchujemy wytycznych dowódcy i otrzymujemy specjalne zadanie do wykonania. Musimy wykraść z niemieckiej bazy Enigmę, czyli tajemniczą maszynę szyfrującą.
Kontrolę nad bohaterem uzyskujemy już na terenie portu Saint-Nazaire. W pierwszej kolejności ruszamy przed siebie, a następnie wchodzimy schodami na górę.
Skręcamy w lewo i podążamy dalszą drogą wytyczoną przez wskaźnik na mapie.
Po krótkiej wędrówce docieramy do przejścia na główną ulicę, po której spacerują dwaj Niemcy. Przechodzimy w tryb skradania i zbliżamy się do nich na bezpieczną odległość.
Przełączamy sobie broń na strzelbę i oddajemy w ich kierunku dwa celne strzały. Tyle powinno wystarczyć na powalenie obu szeregowców.
Mijamy niewielki budynek strażniczy i przechodzimy na druga stronę ulicy, gdzie ułożone jest kilka skrzynek, po których możemy wdrapać się na dach jednego z domków.
Będąc na szczycie dostrzeżemy niedaleko bunkier, w którym ulokowany jest CKM. Zdejmujemy z daleka operatora działka, co jednak spowoduje wszczęcie alarmu na terenie placówki. Nie musimy się tym jednak przejmować, bo i tak na dłuższą metę zaraz musielibyśmy otworzyć ogień do pozostałych żołnierzy w obrębie zabudowań.
Po załatwieniu delikwenta wskakujemy do środka budynku przez otwarte okno, a następnie docieramy do pomieszczenia, w którym na stole leży karabin snajperski.
Zamieniamy jedną z dotychczasowych broni na snajperkę i podchodzimy do okien, aby wybić cały oddział, który właśnie otoczył dom.
Zdejmujemy po kolei wszystkich strażników, którzy chowają się za przeszkodami terenowymi, ale w pierwszej kolejności przede wszystkim zajmujemy się operatorem działka na szczycie budynku z naprzeciwka.
Gdy na plac przed nami przyjedzie transportowa ciężarówka czym prędzej wyjmujemy granaty i kiedy tylko się zatrzyma ciskamy kilka z nich w jej kierunku, aby za jednym zamachem pozbyć się niemieckiego oddziału wsparcia (paru dodatkowych żołnierzy).
Po względnym oczyszczeniu terenu zbiegamy po schodach na dół i zmierzamy na miejsce rzezi. Jeżeli w pobliżu zniszczonego pojazdu kręci się jeszcze kilku niedobitków to szybko skracamy ich żywot.
Aby wykonać jedno z dodatkowych zadań musimy zniszczyć dwa działa przeciwlotnicze na terenie portu. Pierwsze z nich jest ulokowane w pobliżu naszej aktualnej pozycji (na mapie symbolizuje je krzyżyk), tak więc ruszamy w jego kierunku.
Wchodzimy schodkami na podwyższenie i nie marnując czasu od razu montujemy materiały wybuchowe w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu. Potem już tylko licznik i gotowe.
Po załatwieniu sprawy ruszamy w dalszą drogę za wskaźnikiem na minimapie. Wchodzimy po schodach na szeroki taras obronny i zmierzamy na jego drugi koniec. Lekko otwartą bramę tuż obok budynku należy zignorować, gdyż za nią znajduje się jedynie ślepy zaułek.
Na końcu balkoniku stajemy przed niską barierką i przytrzymujemy klawisz interakcji, aby ją przeskoczyć i tym samym znaleźć się na skrzynkach poniżej.
Gdy to uczynimy obraz pociemnieje i odpali się nam krótka scenka przerywnikowa, podczas której ogromny okręt zaliczy czołowe uderzenie w molo i spowoduje niewielkie zniszczenia wokół. Hałas, który przy okazji wywoła zwabi na zewnątrz dwóch strażników. Na swoje nieszczęście ustawią się oni do nas tyłem, a dodatkowo tuż obok wybuchającej beczki. Czynimy swoją powinność i rozsadzamy drani na miejscu.
Po wyeliminowaniu oponentów z budynku wybiegną kolejni zaalarmowani żołnierze, których także zdejmujemy, zanim zdążą nas zaatakować. Gdy wejdziemy do środka będzie czekał na nas jeszcze ostatni drab, który rozpocznie ostrzał zza barierki na wyższym piętrze. Rozwalamy gościa, a potem spokojnie wchodzimy do niewielkiego pomieszczenia w pobliżu schodów.
Wewnątrz znajdziemy leżące na stole dokumenty, które są bezpośrednio związane z jeszcze innym dodatkowymi zadaniem. Rzecz jasna zabieramy je ze sobą.
Następnie schodzimy klatką schodową na sam dół budynku, gdzie zastajemy całkowicie zalaną wodą podłogę. Jeżeli nie chcemy momentalnie zginąć od porażenia prądem musimy zręcznie przeskoczyć po skrzynkach na schodki po naszej prawej stronie.
Po dostaniu się na platformę podchodzimy do skrzynki zamontowanej na ścianie i przytrzymujemy klawisz interakcji, aby odłączył zasilanie. W ten oto sposób pozbyliśmy się zagrożenia i możemy spokojnie ruszyć dalej.
Niestety zanim zdążymy ruszyć się z miejsca zostaniemy zaatakowani przez kilku Szwabów, którzy wbiegną do pomieszczenia drugim wejściem. Chowamy się szybko za jakąś osłoną, aby nie zostać momentalnie rozstrzelanym, a następnie zdejmujemy po kolei wszystkich agresorów. Jakimś wyjściem jest również ponowne włączenie zasilania, co spowoduje śmierć tych żołnierzy, którzy stoją w wodzie. Stosując takie rozwiązanie nie zapomnijmy po wygranym starciu jeszcze raz przerwać przewodów, aby przypadkiem nie zginąć w głupi sposób.
Gdy wyjdziemy z pomieszczenia drugim przejściem dotrzemy do portu, przy którym zacumował poszukiwany przez nas okręt. Teraz musimy dostać się do jego wnętrza i znaleźć tajemniczą Enigmę. Niestety na naszej drodze stanie wcześniej pokaźna ilość strażników, których będzie trzeba wyeliminować. Ze względu na fakt, że znajdują się oni stosunkowo blisko siebie warto rzucić w kierunku ich pozycji granat, co najpewniej spowoduje ogromne straty w ludziach. I o to właśnie chodzi.
Tych, którzy uchowają się przy życiu załatwiamy przy pomocy karabinu snajperskiego. Jak można się spodziewać nie jest to w żadnym razie trudne zadanie.