Misja 1 - Pierwsze zwycięstwo | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front poradnik Enemy Front
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Misja 1 - Pierwsze zwycięstwo
Kampanię dla jednego gracza rozpoczynamy wstępnym filmikiem, w którym poznajemy naszego protagonistę - amerykańskiego korespondenta wojennego Roberta Hawkinsa - oraz wdrażamy się w fabułę gry.
W chwili objęcia kontroli nad bohaterem znajdujemy się w części kompleksu barykad przeznaczonym dla rannych żołnierzy. Jeden z trzymających się na nogach towarzyszy broni (Kozera) każe nam ruszyć za sobą, aby kontynuować walkę na froncie.
Po przejściu kilku kroków znajdziemy się przy osłonach, za którymi bronią się sojuszniczy żołnierze. Naszym zadaniem jest wesprzeć ich w boju. W tym celu musimy skutecznie zabijać nadchodzących ze strony ulicy Niemców i przy okazji starać się nie dostać kulki w łeb.
Po kilku chwilach dostaniemy rozkaz ucieczki. Gdy to nastąpi musimy pobiec za naszym kumplem, przeskoczyć murek domyślnym klawiszem skoku, a następnie użyć włazu kanalizacyjnego w celu ewakuacji z zagrożonego terenu.
Gdy zejdziemy na sam dół po drabinie będziemy musieli podążać za naszym przyjacielem, który dysponuje nie tylko znajomością planu miasta, ale również lampą. Najlepiej trzymać się blisko niego i nie zbaczać z drogi, ponieważ na pobocznych korytarzach nie znajdziemy niczego interesującego. Wyjątek stanowi 1 z 3 dostępnych w tej misji sekretów, a mianowicie figurka orła, którą znajdziemy przy pierwszym rozwidleniu dróg.
Po zakończeniu krótkiej wędrówki trafimy do podziemnego obozu ruchu oporu i rozpoczniemy rozmowę z naszym przełożonym. Otrzymamy indywidualne zadanie do wykonania, jednak przed wyruszeniem w drogę będziemy musieli jeszcze podejść do jednego ze starszych żołnierzy i dobrać sobie wyposażenie wedle własnego uznania (do wyboru jedna z dwóch dostępnych broni głównych).
Wybieramy górny tunel i przechodzimy kilkanaście kroków, aby wyjść na powierzchnię tuż obok jednej z kamienic. Musimy pokierować się w stronę bramy, aby dotrzeć do niemieckiego składu broni, z którego zabierzemy materiały wybuchowe. Tuż za nią czeka na nas patrol wroga, który w pierwszej chwili nie dostrzeże naszej obecności. Dobrym pomysłem jest poczekanie ze strzałem na chwilę, gdy odgłosy nadlatujących samolotów zagłuszą huk broni (pojawi się charakterystyczny symbol na ekranie), co pozwoli przynajmniej jeszcze na kilka sekund pozostać anonimowym i wyeliminować kolejnego przeciwnika.
Po wymordowaniu wszystkich Niemców na dziedzińcu przychodzi pora wejść do budynku ozdobionego zewsząd swastykami i kontynuować powierzoną nam misję. W pierwszych pomieszczeniach na szczęście nie spotkamy żadnych oponentów.
Po minięciu pomieszczenia pełnego szafek i kartonów (znajdziemy tam 2 z 3 sekretów) staniemy przed rozwaloną ścianą, za którą słychać wyraźne odgłosy Niemców. Warto w tym momencie posłużyć się kamieniem i odwrócić uwagę stojących na wyższym piętrze wrogów, a następnie wyrżnąć ich w chwili nieuwagi.
Gdy pozbędziemy się wszystkich przeciwników na piętrze musimy ruszyć do końca korytarza, a potem schodami zejść na parter budynku. Następnie po wyjściu z całych zabudowań znajdziemy się na placu pełnym Niemców.
Konfrontacja z całym oddziałem wrogich żołnierzy może skończyć się dla nas źle, dlatego też bardzo wskazane jest zachowanie rozwagi i częste korzystanie z osłon terenowych. Po oczyszczeniu terenu z Nazistów dojdziemy do kolejnego budynku, w którym kryje się jeszcze kilku żołnierzy (przy samym wejściu).
W pomieszczeniu na piętrze znajdziemy upragnione materiały wybuchowe, które musimy teraz zanieść naszemu dowództwu. Zanim jednak ruszymy w dalszą drogę możemy wykonać zadanie dodatkowe, a mianowicie wysadzić w powietrze cały ten magazyn amunicji.
Aby spowodować eksplozję musimy położyć gdzieś w budynku na podłodze materiały wybuchowe i czym prędzej uciec na podwórze. Efekt będzie widoczny gołym okiem.
Ten etap misji można uznać za zakończony. Czas wracać do bazy. Wejście do kanałów znajdziemy na dziedzińcu przed składem amunicji, a właściwie tym, co z niego zostało.
Po powrocie do oficera dostaniemy kolejne wytyczne. Tym razem wybieramy tunel na końcu pomieszczenia i w ten sposób już po chwili wychodzimy z kanałów na parterze nieznanego budynku. Mamy do wyboru dwie drogi. Decydując się na schody docieramy na wyższy poziom kondygnacji.
Roi się tam od Niemców. Są zarówno na korytarzu jak i przed wejściem do budynku. Szybka eksterminacja nie powinna być dla nas problemem, gdyż żołnierze znajdujący się wewnątrz są odwróceni do nas tyłem, natomiast ci na zewnątrz nie mogą w żaden sposób wejść do środka i pozostaje im jedynie strzelanie przez okna.
Wybierając otwór w ścianie przedostajemy się do podłużnego tunelu, którego ciągłość co jakiś czas jest przerywana dziurą pozwalającą przedostać się na plac przed budynkiem. Skorzystanie z któregoś z przejść jest dobrowolną decyzją gracza i zależy od jego preferowanej taktyki.
Podążając za wskaźnikiem na minimapie przemierzamy calutki dziedziniec i docieramy do niewielkiego budynku. Wchodzimy do środka bez obaw, gdyż nie ma tam żywej duszy (a przynajmniej na samym początku). W jednym z pomieszczeń na stoliku znajduję się 3 z 3 sekretów możliwych do odnalezienia w tym zadaniu.
Po wyjściu z budynku drugą stroną docieramy na plac ćwiczeń niemieckich żołnierzy. Okoliczności nam sprzyjają, gdyż przy odpowiednim ustawieniu możemy dosłownie jedną salwą położyć wszystkich znajdujących się w pobliżu oponentów.
Jednakże taka akcja nie wystarczy. Pozabijanie wszystkich ćwiczących poskutkuje pojawieniem się nowych wrogów, którzy zaalarmowani wybiegną natychmiast z budynku, ale także uaktywnieniem stanowiska ciężkiego karabinu maszynowego. O ile ze zwykłymi szeregowcami nie będzie większego problemu, tak jednak starcie z CKM może skończyć się dla nas śmiercią. Aby pokonać żołnierza obsługującego sprzęt należy szybko posłać mu kulkę między oczy lub obejść stanowisko od tyłu i strzelić w plecy. Tak czy siak po wyeliminowaniu zagrożenia nie pozostaje nam nic innego jak wkroczyć do budynku obok.
Będąc w środku możemy wybrać jedynie pojedyncze drzwi po prawej stronie. Wyważenie ich poskutkuje włączeniem spowolnienia czasu i w rezultacie da nam kilka sekund na szybkie pozbycie się wszystkich przeciwników w zasięgu wzroku.
Idąc w głąb korytarza zabijamy wszystkich napotkanych Niemców i w pewnym momencie docieramy do ich nagromadzenia tuż przy początku pomieszczeń więziennych. Po wygranym starciu zmierzamy czym prędzej do przodu nie zaglądając nawet do pobocznych cel, w których można zastać jedynie trupy.
Na samym końcu drogi znajdujemy drzwi, za którymi stoi niemiecki oficer oraz poszukiwany przez nas ksiądz. Po wyważeniu ich podobnie jak wcześniej uaktywnia się spowolnienie czasu. Naszym celem jest zabicie przeciwnika (najlepiej jednym strzałem w głowę) i nie trafienie przy okazji stojącego tuż obok duchownego.
Podczas rozmowy ze staruszkiem dostaniemy polecenie powrotu do bazy głównej. Aby to uczynić musimy wyjść pobliskimi drzwiami na zewnątrz i skorzystać z włazu znajdującego się nieopodal. Misja 1 zakończona.