Misja 14 - Ogień z nieba (2) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front poradnik Enemy Front
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Misja 14 - Ogień z nieba (2)
Po wszystkim wychodzimy drzwiami na długi korytarz, aby już po chwili być świadkami zupełnie niespodziewanej scenki przerywnikowej.
Na naszych oczach niemiecki oficer będzie przesłuchiwał naszego towarzysza, a na końcu zaś uderzy go i każe swoim podwładny zawlec do aresztu. Ten Dietrich serio ma jakiś niefart. Już drugi raz z rzędu dał się złapać jak jakiś żółtodziób.
Po odzyskaniu kontroli nad bohaterem czym prędzej rzucamy się w stronę części kompleksu, do której strażnicy zabrali naszego kumpla.
Po otworzeniu drzwi momentalnie kucamy, gdyż przed nami znajduje się pierwszy strażnik na terenie hali produkcyjnej. Cichutko się do niego podkradamy i zabijamy drania na miejscu.
Następnie zbliżamy się do maszynerii, przy której majstrował żołnierz i przytrzymujemy klawisz interakcji, aby zrzucić ciężki ładunek na głowy stojących na niższym piętrze Niemców. W wyniku tej operacji łatwo pozbędziemy się paru oponentów, ale również wzbudzimy pewne podejrzenia wśród wszystkich obecnych na hali produkcyjnej.
W takiej sytuacji wyskakujemy zza dotychczasowej osłony i od razu rozwalamy stojących najbliżej Szwabów, aby już po chwili przystąpić do otwartej walki z praktycznie calutkim garnizonem. Zabijamy gromadkę strażników wpierw na piętrze, a następnie po zejściu schodami na dół również na parterze. Co warto zaznaczyć na parterze tuż obok schodów, które są ulokowane blisko wejścia do tego kompleksu znajduje się stół, na którym leży 4 z 4 sekretów dostępnych do zebrania w tym rozdziale.
Po załatwieniu wszystkich wrogów w obrębie całej maszynowni ruszamy na dół za wskaźnikiem na mapie i docieramy finalnie do niewielkiego budynku. Czym prędzej wchodzimy do środka, gdyż wewnątrz przetrzymywany jest nasz kompan.
W pierwszej kolejności kierujemy się na piętro budowli i z impetem wparowujemy do oficerskiego pomieszczenia, gdzie zastaniemy kilku niemieckich szeregowców oraz ich dowódcę. Rozwalamy wszystkich na strzępy, a następnie przyglądamy się scence przerywnikowej.
Niestety Dietrich zaliczył zgon, dlatego też po krótkim pożegnaniu musimy ruszyć dalej i wypełnić powierzoną nam misję, aby jego poświęcenie nie poszło na marne.
Zanim jednak wyjdziemy z budynku musimy zająć się jeszcze dwoma rzeczami. Wpierw w tym samym pokoju na jednym ze stołów odnajdujemy nadajnik denata, który wykorzystamy w dalszej części rozdziału.
Następnie na parterze szukamy trzeciego i zarazem ostatniego elementu maszyny, który musimy wziąć do ekwipunku, aby w dzienniku zaliczyło się nam dodatkowe zadanie. Ten przedmiot także znajdziemy na stole.
Po załatwieniu wszystkich sprawunków ruszamy za wskaźnikiem na minimapie, który wskaże nam schody prowadzące na powierzchnie. W końcu!
Momentalnie po wyjściu na zewnątrz natrafimy na bardzo długi most, na którego drugim końcu zauważymy pokaźnych rozmiarów oddział niemiecki zmierzający w naszym kierunku. Czym prędzej rzucamy w ich stronę kilka granatów, a następnie siadamy za sterem potężnego karabinu maszynowego. Teraz czeka nas ciężki bój. Rozgramiamy wszystkich, którzy spróbują przedostać się w pobliże naszej pozycji, a na końcu dobijamy pochowanych za skrzynkami niedobitków przy pomocy snajperki.
Gdy sytuacja już się unormuje podchodzimy do podświetlonego miejsca tuż obok działka CKM i montujemy w nim nadajnik naszego kompana.
Przed wyruszeniem w dalszą drogę warto jeszcze wykonać dodatkowe zadanie, które właśnie się uaktywni. Polega ono na zniszczeniu dwóch stojących w okolicy reflektorów. Najlepiej rozwalić je przy pomocy karabinu maszynowego. Pierwszy obiekt znajduje się po prawej stronie na szczycie żelaznej konstrukcji.
Drugi z nich zlokalizujemy po lewej stronie na niewielkim wzniesieniu. Tuż obok leżą dwa dosyć duże zbiorniki, a w pobliżu rośnie kilka drzew.
Przemierzamy cały most i wchodzimy do budynku naprzeciwko. Nie musimy obawiać się w ciągu najbliższych chwil żadnych przeciwników, gdyż wszyscy strażnicy już dawno zginęli w trakcie starcia z CKM.
Po przejściu korytarzem docieramy do schodów, po których schodzimy na parter, a następnie wychodzimy drzwiami na zewnątrz.
Po znalezieniu się na świeżym powietrzu od razu wpadamy w wir walki. Przed nami rozpościerają się stanowiska niemieckich dział przeciwlotniczych. W ramach kolejnego dodatkowego zadania powinniśmy wybić całą ich załogę, a je same rozsadzić w drobny mak przy użyciu materiałów wybuchowych. Nic prostszego. W pierwszej kolejności rzecz jasna zajmujemy się żywymi celami w okolicy.
Gdy oczyścimy pozycje podchodzimy do pierwszej maszyny i przyczepiamy do niej bombę. Po ustawieniu licznika szybko odsuwamy się od miejsca potencjalnej eksplozji i zmierzamy do drugiego działka, przy którym postępujemy w analogiczny sposób.
Gdy cel zaznaczy się nam w dzienniku jako wykonany czas wyruszyć na finalne starcie. Biegniemy pod górkę zgodnie ze znaczkiem na mapie, aby już zaraz znaleźć się na gigantycznym placu testowym.
Niemcy szykują się do odpalenie rakiet o potężnej sile rażenia, a tylko my możemy im w tym przeszkodzić. Nie tracąc czasu wparowujemy na teren obozu.
Celnymi strzałami z karabinu snajperskiego - bo tą broń polecam przy tym starciu - eliminujemy wszystkich strażników w obrębie placówki. Jest ich dosyć sporo, dlatego też właśnie dobrze by było trzymać się nieco z tyłu i od razu nie szarżować na oponentów ze strzelbą.
Na końcu przychodzi pora na samego oficera, który miał nadzorować odpalenie tej śmiercionośnej rakiety. Dopadamy go w niewielkim budynku, który pełni rolę centrum kontrolnego.
Gdy w okolicy będzie już w miarę bezpiecznie zbliżamy się do ogromnej rakiety i w wyraźnie zaznaczonym miejscu mocujemy materiały wybuchowe.
Teraz biegniemy pędem do miejsca, w którym ukatrupiliśmy niemieckiego dowódcę. Wewnątrz budynku odnajdujemy maszynerię, a konkretnie jeden guzik, który po naciśnięciu doszczętnie pogrzebie całe plany Nazistów.
Po przytrzymaniu klawisza interakcji nie pozostaje nam nic innego jak odłożyć ręce od klawiatury oraz myszki i wygodnie rozsiąść się w fotelu. W ten oto sposób właśnie zmieniliśmy losy II Wojny Światowej. Gratulacje!
Na końcu oglądamy jeszcze krótką scenkę fabularną. Teraz nadszedł czas ponownie przenieść się do Warszawy, gdzie w ciągu dwóch ostatnich rozdziałów kampanii wszystko się rozstrzygnie.