Misja 12 - Zwycięstwo Armii Krajowej | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front poradnik Enemy Front
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Misja 12 - Zwycięstwo Armii Krajowej
Następną misję rozpoczynamy filmikiem wprowadzającym, podczas którego Hawkins ponownie apeluje do mieszkańców Warszawy o wsparcie powstania oraz sumiennie informuje o bieżących wydarzeniach. Po zakończeniu audycji mamy jeszcze możliwość wysłuchania krótkiej rozmowy z Kozerą. Wygląda na to, że akcja najbliższego zadania rozegra się przede wszystkim w budynku miejscowego szpitala.
Po uzyskaniu kontroli nad bohaterem znajdujemy się już w obrębie placówki szpitalnej. Zgodnie z wytycznymi gry ruszamy za Kozerą na spotkanie z pewnym wysoko postawionym oficerem. Jednakże za nim zdążymy wykonać nawet jeden krok naprzód warto obrócić się w prawą stronę, gdyż w pomieszczeniu, w którym stoimy między skrzynkami leży 1 z 4 sekretów dostępnych w tym rozdziale.
Na pewnym odcinku drogi będziemy mijali łóżko szpitalne, na którym leży ranny żołnierz. Złapie on nas za rękę i poprosi wody, ale nie trzeba się tym przejmować, gdyż zaraz jedna z pielęgniarek zajmie się spragnionym żołnierzem.
W następnej kolejności przysłuchujemy się rozmowie Kozery, który rozpoczyna konwersację ze swoim znajomym - Władkiem. Tak na dobrą sprawę nie wnosi ona nic konkretnego do rozgrywki, ale zawsze warto posłuchać fabularnych historyjek.
Dalej na swojej drodze spotykamy umierającego pacjenta, któremu obficie krwawi prawe kolano. Poprzez przytrzymanie klawisza interakcji (dwa razy z rzędu) możemy uratować mu życie, jednak nie jest to wymagane, ani w żaden sposób dodatkowo punktowane.
W tym samym korytarzu, w którym ratujemy rannego bojownika znajdują się otwarte drzwi prowadzące do szpitalnej kostnicy. Warto na chwilę tam wstąpić, gdyż w lewym górnym rogu na skraju jednego z łóżek (patrząc z perspektywy ptaka) leży 2 z 4 sekretów dostępnych w tym rozdziale.
Po załatwieniu wszystkich spraw w szpitalu ruszamy w stronę schodów, czyli de facto wyjścia z podziemnego budynku placówki medycznej. Wchodzimy po nich na górę i po chwili docieramy na zniszczone osiedle. Świeże powietrze, co za ulga.
Gdy przejdziemy kilka kroków naprzód natrafimy na dwóch żołnierzy AK, do których momentalnie zagada nasz towarzysz. Kozera w trakcie rozmowy dowie się o planowanym ataku ze strony Niemców. W takiej sytuacji czym prędzej biegniemy na barykadę, gdzie już do obrony szykuje się poszukiwany przez nas oficer.
Najbliższą drogę przebiegamy sprintem kierując się za wskaźnikiem na mapie. W oddali słychać już odgłosy wystrzałów. Należy przygotować się na najgorsze.
Na pewnym odcinku drogi zalecam zboczyć z wyznaczonej trasy i na chwilę podejść do zgromadzonych w pobliżu barykady skrzynek z amunicją oraz bronią. Warto w tym miejscu porządnie się wyposażyć, gdyż niedługo czeka nas ciężki bój na śmierć i życie.
W pobliżu znajduje się również budynek z wyraźnie zarysowanym wejściem. Naprawdę opłaca się na chwilę dostać się do środka przez otwarte drzwi, gdyż wewnątrz na jednym ze stołów leży 3 z 4 sekretów dostępnych na tej planszy.
Podążając dalej za wskaźnikiem celu misji dotrzemy finalnie na linię obrony, którą organizuje warszawski ruch oporu. Na horyzoncie już widać niemieckie oddziały zbrojne. Do broni! Czym prędzej podbiegamy do wyrwy w ścianie, do której można dostać się po usypanym gruzowisku, a następnie wchodzimy do wnętrza bloku.
W środku przemierzamy korytarz i schodzimy po pochyłej kładce do dolnego pomieszczenia, z którego można wydostać się na szeroką ulicę przed barykadą. Czas teraz zajść przeciwników z boku i powystrzelać wszystkich, gdy będą wystawieni jak na dłoni.
W pierwszej kolejności mamy za zadanie pozbyć się niemieckiego oficera, który wraz ze swoimi podwładnymi szturmuje nasze barykady. Rozwalamy drania na kawałki i przy okazji pozbywamy się też niemieckich szeregowców, którzy w pokaźnych ilościach przybywają ze strony głównej ulicy.
Następnie w pobliże linii obrony podjadą dwa wozy opancerzone, które mogą dla nas oraz pozostałych obrońców placówki stanowić spore zagrożenie. Czym prędzej niszczymy je przy pomocy butelek zapalających, aby przypadkiem nie zginąć od ich zmasowanego ostrzału.
Niestety nasza interwencja spotka się od razu z kontratakiem ze strony wrogich sił. Tym razem na scenę wjedzie potężny czołg, który zatrzyma się w pobliżu bloku, z którego prowadziliśmy już na początku starcia ostrzał w kierunku szwabskiego oficera. W takiej sytuacji ponownie wracamy do pomieszczenia, w którym znaleźliśmy 4 sekret i przylepiamy do oświetlonego miejsca na ścianie materiały wybuchowe (znajdziemy je przy skrzynkach z amunicją oraz bronią).
Po rozprawieniu się z całym ciężkim sprzętem pozostanie nam już tylko kilkunastu zwykłych oponentów, których najprzyjemniej można pozbyć się przy pomocy snajperki. Gdy zabijemy większość przeciwników czających się między zaporami i przeszkodami terenowymi Niemcy zarządzą odwrót. Wygraliśmy! Jednak nie należy świętować zbyt wcześnie, gdyż teraz nastąpi atak na drugą barykadę. W takiej sytuacji szybko podążamy za wskaźnikiem na mapie, aby zająć stanowisko przy drugiej linii obrony.
Po dotarciu na miejsce nie zastanawiamy się zbyt długo i od razu łapiemy za butelki zapalające, aby zniszczyć wrogie wozy opancerzone z naprzeciwka. Eksplozje, które wywołamy najpewniej pozbawią również życia kilku okolicznych przeciwników, a w tym oficera - pomniejszy cel misji. Aczkolwiek jeżeli dowódca uchowa się przy życiu do gry wchodzi standardowa broń osobista - karabin maszynowy bądź snajperka.
Gdy na horyzoncie pojawi się czołg bierzemy do rąk leżącą w pobliskim składzie broni bazookę i natychmiast rozwalamy go, aby nie zginąć od pocisku z czołowego uderzenia.
Na sam koniec siadamy za sterem potężnego CKM i rozwalamy niedobitków, którzy ostrzeliwują nasze pozycje zza zasłon terenowych oraz zniszczonych pojazdów. Ostatni cel misji to zniszczenie gniazda karabinu maszynowego, które mieści się na piętrze budynku ulokowanego najbardziej po lewej stronie ulicy. Aby to uczynić strzelamy w beczkę, która znajduje się przed samym wejściem do bloku. W ten sposób cała konstrukcja wyleci w powietrze, a Niemcy natychmiast uciekną w popłochu.
W czasie scenki przerywnikowej wysłuchujemy gorzkich żalów ze strony głównych bohaterów, którzy zwiastują niechybny upadek Powstania Warszawskiego. Pomimo odniesionej przed chwilą wygranej klęska już wisi w powietrzu. To starcie z pewnością nie było ostatnim, w jakim przyjdzie wziąć nam udział. Misja 12 zakończona.