Misja 14 - Ogień z nieba (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front poradnik Enemy Front
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Misja 14 - Ogień z nieba (1)
Misję 14 kampanii jednoosobowej rozpoczynamy za bramą, do której dotarliśmy na końcu poprzedniego rozdziału. Wraz z Dietrichem ruszamy w kierunku wskaźnika celu misji, aby już po chwili zobaczyć przed sobą ogromny teren fabryczny, gdzie przetrzymywane są poszukiwane przez nas rakiety.
Po dotarciu na niewielkie wzgórze w pobliżu wejścia do kompleksu pobieramy od naszego kumpla niezbędne wytyczne i rozdzielamy się, aby jednocześnie z dwóch stron dostać się do niemieckiej bazy.
W pierwszej kolejności swobodnym krokiem zbiegamy z pagórka i podchodzimy na bezpieczną odległość do dwóch strażników przed bramą. Ze względu na głośne dźwięki w okolicy możemy bez obaw ich rozstrzelać, jednakże należy zrobić to w miarę szybko, aby nie mieli okazji wydrzeć się na cały głos i przy tym wezwać pozostałych obrońców placówki.
Następnie identycznie postępujemy z delikwentem na wieży strażniczej, który ani nie usłyszał ani też nie zauważył naszego poprzedniego zabójstwa.
Gdy wszyscy trzej szeregowcy będą już martwi wchodzimy na teren fabryki i od razu kierujemy się do pierwszego budynku w okolicy (tego przyozdobionego flagami ze swastyką).
Ruszamy w stronę drugiego wyjścia z budynku, obok którego na ścianie wisi system alarmowy ośrodka. Czym prędzej go wyłączamy (klawisz interakcji), aby ułatwić sobie dalszą rozgrywkę i zarazem wykonać dodatkowy cel misji. W pobliżu znajduje się również niewielki skład bazook. Proponuję poświęcić jedną ze swoich broni (strzelbę lub karabin maszynowy) i wziąć ze sobą takie pojedyncze cacuszko. Może się przydać.
Potem zbliżamy się do zablokowanej ciężarówki, którą można uwolnić poprzez rozwalenie strzałem z karabinu stojącej przed nią skrzyni. Po uczynieniu tego pojazd wyjedzie samoczynnie z budynku i walnie w ścianę innej budowli. Ten incydent zainteresuje paru strażników na zewnątrz i odwróci na jakiś czas ich uwagę. Teraz szybko wbiegamy na drugie piętro i zbliżamy się do schodów z metalową barierką, które prowadzą na przyfabryczny plac.
Stajemy ostrożnie na platformie tuż obok zejścia na dół i przyglądamy się dźwigowi, który jest ulokowany naprzeciwko. Strzelamy w hak, który podtrzymuje w powietrzu ogromną skrzynię w momencie, gdy będzie pod nią przechodził pobliski strażnik. W ten sposób niezauważenie pozbędziemy się kolejnego przeciwnika. Teraz czas wyjść na dobre z budowli i zająć się resztką szeregowców w okolicy. Zanim to jednak uczynimy warto jeszcze wstąpić do niewielkiego pomieszczenia na tym samym piętrze, gdyż wewnątrz na jednej z szafek znajdziemy 1 z 4 sekretów dostępnych na tej planszy.
Idziemy w stronę budynku, w który uderzyła z impetem ciężarówka i znajdujemy w pobliżu kilku zdezorientowanych strażników. Nie marnujemy czasu tylko od razu rozwalamy ich na strzępy. Stojąca obok beczka również może zostać z korzyścią użyta w słusznej sprawie.
Gdy pozbędziemy się całej obstawy placówki ruszamy w dalszą drogę za wskaźnikiem na mapie. Po krótkiej wędrówce docieramy do niewielkiego budynku, w którym znajduje się przełącznik otwierający bramę do głównego kompleksu fabrycznego. Niestety blisko wejścia ulokowane jest stanowisko CKM, dlatego też jeżeli chcemy bez szwanku dostać się do środka wpierw musimy zdjąć celnym strzałem jego operatora.
Wewnątrz chatki podchodzimy do podświetlanego panelu i przytrzymujemy odpowiedni klawisz interakcji. Gotowe. Teraz czas wejść do samego serca niemieckiej bazy.
Śmiało ruszamy w głąb fabryki nie bojąc się żadnego ataku, gdyż w ciagą najbliższych kilku chwil nie spotkamy na swojej drodze żadnych oponentów.
Dochodzimy do końca szerokiego korytarza i skręcamy na prawo, aby przejść przez zamknięte drzwi, a następnie jeszcze kolejne, zza których słychać donośne odgłosy testowanych rakiet.
Wchodzimy do środka, gdzie zastajemy niewielki oddział wrogich żołnierzy testujących działanie wyprodukowanych w fabryce rakiet. Na spokojnie zabijamy wszystkich celnymi strzałami, gdyż z powodu wszechobecnego rumoru nikt nawet nie usłyszał, że zjawiliśmy się w pomieszczeniu.
Po rozprawieniu się ze Szwabami podchodzimy do panelu kontrolnego i przytrzymujemy klawisz interakcji, aby rozwalić całą maszynerię, a w rezultacie wypełnić dodatkowy cel misji. Na koniec ruszamy w dalszą drogę kolejnymi drzwiami.
W następnej miejscówce dopadamy zajętego przeglądaniem notatek oficera. W odwiedzonym pokoju nie ma raczej nic interesującego, więc konsekwentnie posuwamy się dalej za wskaźnikiem na mapie.
Dalej natrafiamy na kilku zuchów, którzy zechcą nas powstrzymać. Masakrujemy wszystkich i kontynuujemy naszą podróż w głąb bunkra.
Na końcu długiego korytarza ukrywa się dwóch szeregowców, którzy gdy tylko się do nich zbliżymy rozpoczną zmasowany ostrzał. Najlepiej wykurzyć ich z zajmowanych pozycji za pomocą granatów. Jeden porządny rzut powinien wystarczyć i wybić im z głowy raz na zawsze tego typu wybryki jak przeciwstawianie się silniejszym.
Po wyeliminowaniu zagrożenia docieramy do rozwidlenia dróg. Wpierw wybieramy ścieżkę po lewej, aby natrafić na ślepy zaułek, gdzie na jednej ze skrzynek znajdziemy leżący 2 z 4 sekretów dostępnych w tym rozdziale.
Po zabraniu sekretu wracamy do punktu wyjścia i tym razem kierujemy się w prawą stronę, gdzie na swojej drodze ujrzymy schody prowadzące na powierzchnię. W ten oto sposób przeszliśmy cały bunkier.
Gdy dostaniemy się na zewnątrz ujrzymy ogromną ilość zabudowań wokół naszej aktualnej pozycji. Podchodzimy ostrożnie do brzegu barierki i bierzemy do ekwipunku oparty o skrzynkę karabin snajperski. Mniej więcej w tym samym momencie powinna się nam odpalić mini scenka przerywnikowa, podczas której Hawkins bierze do rąk lornetkę i zauważa w oddali Dietricha, który po kryjomu dostaje się do dalszej części fabryki.
Zajmujemy dogodną pozycję i lunetą szukamy wszystkich celów w pobliżu. Po całym obozie kręci się kilku strażników, ale również na wieżach obserwacyjnych znajduje się dwóch strzelców. Oddajemy strzały jedynie w momentach, gdy w prawym górnym rogu ekranu ukaże się symbol głośności (wywołuje go warcząca ciężarówka).
Po zakończeniu akcji zbiegamy po schodach i kierujemy się do wskaźnika celu misji, czyli w tym przypadku ogromnych zbiorników, przy których musimy zamontować nadajnik.
Gdy już dotrzemy do kontenerów przytrzymujemy w wyznaczonym miejscu klawisz interakcji i gotowe. Teraz czas odnaleźć Dietricha. Miejmy nadzieję, że znowu nie wpakował się w kłopoty.
Zgodnie z wytycznymi docieramy do przejścia, które właśnie otworzyli niemieccy żołnierze. Czym prędzej przekraczamy bramę i zabijamy nieszczęśników, którzy chyba nie byli zbyt świadomi tego co czynią. Za błędy trzeba płacić.
Na końcu pomieszczenie znajduje się winda, która może zabrać nas na wyższe piętro fabryki. Po wejściu do środka nasz bohater automatycznie zamknie za sobą drzwi. Nam pozostaje jedynie użyć przy panelu na ścianie odpowiedniego klawisza interakcji.
Po dotarciu na górę otwieramy drzwi windy i po cichutku zakradamy się do stojącego w pobliżu żołnierza. Podrzynamy gościowi gardło, gdy będzie odwrócony do nas tyłem, a następnie idziemy dalej.
W pomieszczeniu, do którego dojdziemy za wskaźnikiem na minimapie schyla się przy stole kolejny delikwent do załatwienia. Podobnie jak wcześniej zakradamy się od tyłu do mężczyzny i brutalnie odsyłamy go na drugą stronę.
Jak się za chwilkę okaże (a mianowicie gdy trup Nazisty zniknie z biurka) majstrował on przy drugiej z poszukiwanych przez nas części pewnego urządzenia, którego odnalezienie determinuje wykonanie dodatkowego zadania w tym rozdziale. Gdy już zabierzemy do ekwipunku znaleziony sprzęt warto jeszcze podejść na koniec pokoju, gdyż na komodzie przy oknie leży 3 z 4 sekretów dostępnych w tej misji.
W następnej miejscówce nie bawimy się już w skrytobójcę - gdyż prawdę powiedziawszy nie ma to w tej sytuacji żadnego sensu - tylko od razu rozwalamy wszystkich Niemców celną serią z karabinu.