Opactwo (cz.2) | Wiedeń | Dracula Początek poradnik Dracula: Początek
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Po dotarciu na miejsce gra wyświetli krótką scenkę. Zjawi się jeden z opętanych mnichów, blokując Ci drogę powrotną. Wybierz z inwentarza zapaloną pochodnię i użyj jej na kałuży powstałej po rozlaniu trunku (screen). Obejrzysz teraz zabawny filmik z udziałem mnicha. Podnieś klucz (Key) leżący obok jego prochów. Z przedmiotem tym wróć do bramy. Użyj klucza do odblokowania sobie dalszego przejścia.
Po dotarciu do centralnego pomieszczenia Twoim oczom ukaże się dość przerażający widok. Okaże się, że mnisi zostali opętani i aktualnie odprawiają ceremonię ku czci sił ciemności. Nie musisz się tu na szczęście obawiać o swoje życie, tak więc możesz się do nich zbliżyć i obejrzeć ołtarz. Ważniejsze jest jednak, żeby skorzystać z pokazanej na screenie ścieżki.
Odnajdziesz tu klatkę, w której więziony jest Ojciec Alberto. Spróbuj porozmawiać ze starcem, lecz chwilowo niewiele się od niego dowiesz. Musisz najpierw zająć się problemem opętanych mnichów. Wróć do centralnego pomieszczenia i kliknij w okolicach pentagramu (screen), żeby się do nich zbliżyć.
Jeden z mnichów korzysta ze znajdującego się po prawej stronie kielicha. Otwórz okno inwentarza. Wybierz z niego wodę święconą i użyj jej na zabranym ze skrytki kielichu. Wybierz teraz napełniony kielich i podmień go z przedmiotem znajdującym się niedaleko mnichów (screen).
Wycofaj się i obserwuj dalszy rozwój wydarzeń. Mnich, który wypije wodę święconą zginie, a jego koledzy zaczną się na nim... hm... pożywiać. Wróć do Ojca Alberto, z którym tym razem możesz uciąć sobie nieco dłuższą pogawędkę (screen). Niestety, w wyniku przeprowadzanych tortur wydłubano mu oczy, tak więc nie pomoże Ci w odczytaniu hieroglifów. Dowiesz się natomiast, że Draculę da się pokonać wyłącznie na jego własnym terytorium.
Wybierz z inwentarza klucz, który odnalazłeś w skrytce. Przedmiotu tego użyj na pokazanej na screenie bramie, dzięki czemu bezpiecznie opuścisz opactwo. Po powrocie do miejsca startu okaże się, że Mina została porwana. Van Helsing ogłosi natomiast, że zamierza wyruszyć do Transylwanii.