Cmentarz Bloomsbury (cz.2) | Londyn | Dracula Początek poradnik Dracula: Początek
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Przebywasz w niewielkim pomieszczeniu, w którym znajduje się sześć interaktywnych przedmiotów. Trzy z nich możesz jedynie obejrzeć - statuę, trumnę oraz kosz z butelką. Pozostałe trzy (screen) należy podnieść. Są to łopata (Shovel), żelazny pręt (Iron Bar) oraz lampa naftowa (Lantern). Możesz już wyjść z szopy.
Wróć do grabarza i spróbuj ponownie z nim porozmawiać. Dowiesz się, że łopata nie jest mu już potrzebna. Zadaj więc mężczyźnie kilka dodatkowych pytań, powiązanych z posiadłością (Godalming Manor), ukrytym przejściem (Other Entrance) oraz strażnikiem (Where is the Watchman?). Okazuje się, że wskazówek należy szukać przy grobowcu zmarłego. Zakończ rozmowę i wróć do miejsca startu. Skorzystaj z pokazanego na screenie przejścia, a następnie zejdź po schodach.
Znajdziesz się przy grobowcu z dwoma aniołami, którym warto się dokładniej przyjrzeć. Kliknij następnie na wejściu do grobowca, a gra dokona zbliżenia obrazu. Wysłuchaj krótkiego komentarza Helsinga, a także zapoznaj się z nowym wpisem w dzienniku - inskrypcja na krypcie (The Crypt's Inscription). Wciśnij prawy przycisk myszy, by otworzyć inwentarz. Wybierz z niego żelazny pręt i zamknij to okno. Pręt powinien być widoczny w prawym górnym rogu ekranu, co oznacza, że jest aktywny. Kliknij teraz na kratach (screen), dzięki czemu rozszerzysz nieco dwa inne pręty.
Musisz teraz nieco namieszać w inwentarzu. W sumie czekają Cię tu dwie czynności. Najpierw przeciągnij zapałki na ikonę lampy, dzięki czemu uda Ci się ją zapalić. Teraz na lampę przeciągnij ikonę łopaty, w rezultacie czego zbudujesz dość prymitywny wysięgnik. Możesz już zamknąć okno inwentarza, ale upewnij się, że "wynalazek" ten masz ustawiony jako aktywny przedmiot.
Mając wybraną lampę, kliknij w miejscu, w którym udało Ci się rozszerzyć kraty. Główny bohater automatycznie umieści lampę wewnątrz grobowca. Twoje kolejne zadanie polega na obejrzeniu znajdującej się tu płyty nagrobkowej (screen). Zakładka dokumentów zostanie wzbogacona o nowy obiekt - poemat z krypty (Poem from the crypt). Zapoznaj się z treścią wiersza, a w szczególności z drugim wersetem. Jest to bowiem podpowiedź do kilku zagadek, z którymi za niedługo będziesz musiał się uporać. Zamknij to okno i wycofaj się do głównego podglądu na grobowiec.
Do rozwiązania masz cztery zagadki, powiązane z figurami aniołów. Pierwsza statua widoczna jest w tle, tak więc musisz jedynie przejść na sąsiedni ekran i kliknąć na tym obiekcie (screen). Zaczekaj na otwarcie nowego ekranu. Kliknij na znajdujących się u dołu ekranu napisach, by wysłuchać słownej podpowiedzi.