Deathloop: Żeby życie miało smaczek - trofeum, jak zdobyć? Deathloop poradnik, solucja
Ta strona poradnika trofeowego do Deathloop zawiera opis osiągnięcia Żeby życie miało smaczek – pokazujemy jak doprowadzić do śmierci Colta na różne sposoby.
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2021
Na tej stronie poradnika trofeowego do gry Deathloop znajdziecie szczegółowy opis osiągnięcia Żeby życie miało smaczek (The Spice of Life), w ramach którego trzeba przyczynić się do różnych wariantów śmierci Colta. Poniżej zestawiliśmy wymagane okoliczności zgonu główego bohatera wraz z informacjami jak je osiągnąć.
- Informacje wstępne
- Utopienie się
- Uduszenie się gazem
- Padnięcie ofiarą dekompresji
- Śmierć w wyniku eksplozji
- Zgony od zastrzelenia i zagdźania
- Zmielenie Colta
- Śmierć od wystrzelonej rakiety
- Śmierć od atomówki / reaktora
Informacje wstępne
W kolejnych podpunktach znajdziecie listę wymaganych zgonów oraz podpowiedzi jak do nich doprowadzić. Możecie "zaliczać" te warianty w dowolnej kolejności, przy czym miejcie świadomość, że gra nie pozwala śledzić na bieżąco zaliczonych już zgonów. Proponujemy zacząć od tych najbardziej unikalnych. Jest duża szansa, że "pospolite zgony" automatycznie zaliczycie w trakcie przechodzenia gry
Utopienie się
To jeden z najprostszych wariantów śmierci. Dotrzyjcie w dowolne miejsce z głęboką wodą i wskoczcie do niej - Colt nie może pływać i od razu zginie.
Uduszenie się gazem
To kolejny łatwy wariant. Odwiedźcie dowolną lokację z trującym gazem, np. Hangar 2 z dzielnicy Zatoka Karla będący siedzibą Harriet. Wkroczcie do zielonego obszaru z trującym gazem i zaczekajcie aż Colt udusi się.
Padnięcie ofiarą dekompresji
To jeden z wariantów wymagających odwiedzenia unikalnej lokacji - udajcie się do Laboratorium doktor Wenjie z dzielnicy Kompleks (godziny popołudniowe). Musicie zainteresować się centralnym pomieszczeniem laboratorium. Celowo ustawcie się w polu widzenia jednego z sensorów / kamer żeby załączyć alarm i uruchomić procedurę dekompresji. Po wykonaniu tej akcji wystarczy zaczekać aż nastąpi zgon protagonisty.
Śmierć w wyniku eksplozji
To bardzo prosty wariant. Możecie zginąć w wyniku kontaktu z pułapką laserową czy miną, bądź też po prostu rzucić sobie pod nogi własnym granatem.
Zgony od zastrzelenia i zagdźania
To najprostsze warianty, przy czym musicie oddzielnie zginąć od ataku przeciwnika z bronią palną oraz przeciwnika z bronią białą (np. maczetą).
Zmielenie Colta
W grze jest więcej niż 1 miejsce do zaliczenia tego wariantu śmierci, przy czym najprościej jest odwiedzić posiadłość Aleksisa z dzielnicy Updaam. Konkretnie chodzi tu o wizytę na balu przebierańców w godzinach wieczornych, którą opisaliśmy m.in. na stronie dotyczącej tropu Pożeranie owiec.
Dotrzyjcie nad główną salę balu przebierańców i przekradnijcie się do bocznego obszaru z obrazka 1. Wciśnijcie tam przycisk z obrazka 2 i szybko pobiegnijcie do mównicy gdzie otworzyła się zapadnia. Wskoczcie do środka żeby Colt został zmielony.
Śmierć od wystrzelonej rakiety
Na potrzeby tego wariantu musicie odwiedzić kryjówkę Charliego z lokacji Updaam (wybierzcie środek dnia). Jej infiltrację opisaliśmy m.in. na stronie dotyczącej tropu Kosmiczny najeźdźca.
Dzięki zbadaniu górnych poziomów zamku Charliego możecie odnaleźć pokazany na obrazku obszar zasilania wielkiej rakiety.
Musicie dostarczyć w to miejsce docelowo 4 baterie (jedna powinna już tu być) i umieścić je w różnych aktywnych slotach. Pozwoli to na zapewnienie zasilania dla rakiety. Baterie odnajdziecie w różnych częściach zamku i jedną z nich możecie też przetransportować do dzielnicy Updaam z pomocą punktu dostawczego.
Na jednym z wyższych poziomów kryjówki Charliego znajdziecie też pomieszczenie inteligentnej maszyny 2-BIT. Włamcie się do środka z pomocą hakowania, wejdźcie w interakcję z maszyną i wybierzcie opcję uruchomienia silnika rakiety.
Skorzystajcie ponownie z hakowania żeby wydostać się z pokoju i pobiegnijcie na górę do miejsca, w którym rakieta uruchomi się. Musicie zginąć od jej płomieni.
Śmierć od atomówki / reaktora
Ten wariant powiązany jest z bunkriem Fii z dzielnicy Skała Fristad (ustawcie środek dnia) - jego infiltrację opisaliśmy m.in. na stronie dotyczącej tropu Popołudniowe igraszki.
Po wejściu do bunkra dostańcie się do centralnego obszaru i celowo dajcie zauważyć się okolicznym przeciwnikom. Dzięki wszczęciu alarmu Fia doprowadzi do celowego przeciążenia reaktora.
Musicie już tylko odczekać aż reaktor eksploduje i zniszczy przy okazji całą wyspę.