Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Deathloop - poradnik do gry

Deathloop - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Deathloop: Walka i skradanie się Deathloop poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Deathloop zawiera przydatne porady na temat staczania bezpośrednich walk z przeciwnikami oraz skutecznego skradania się.

Ostatnia aktualizacja: 13 września 2021

Na tej stronie poradnika do gry Deathloop znajdują się najważniejsze informacje na temat staczania walk i skradania się. Pozwolą one Wam skuteczniej eliminować wrogów oraz pozostawać w ukryciu w sytuacjach, w których bezpośrednie konfrontacje nie są wskazane.

Otwarte konfrontacje

Do walk w Deathloop dochodzi znacznie częściej niż np - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

Do walk w Deathloop dochodzi znacznie częściej niż np. w Dishonored. Musicie być tego świadomi i nie traktować przystąpienia do bezpośredniej konfrontacji jako elementu, którego za wszelką cenę należy unikać. Walka jest oczywiście ryzykiem, gdyż dysponujecie ograniczoną liczbą Powtórek (swego rodzaju dodatkowy żyć) i w przypadku ich wyczerpania może dojść do przedwczesnego zakończenia cyklu. Jest to równoznaczne z koniecznością rozpoczęcia zmagań od nowa w kolejnej pętli czasu. Warto o tym pamiętać szczególnie jeśli bohater jest ranny lub jeśli w danej lokacji przebywa liczna grupa silnych przeciwników - zaatakowanie ich może źle się skończyć.

Zdrowie podczas walk nie odnawia się w sposób automatyczny. Jest to możliwe dzięki odnajdywaniu napojów Fiz-Pop oraz używaniu stacji leczących. W przypadku odniesienia poważniejszych obrażeń powinniście rozważyć natychmiastowe wycofanie się z obszaru walk i poszukanie okazji do regeneracji zdrowia.

Do rozgrywania starć wykorzystywana jest przede wszystkim broń palna - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

Do rozgrywania starć wykorzystywana jest przede wszystkim broń palna. Możecie odnajdywać różne bronie i oprócz klasycznych strzelb czy karabinów niektóre z nich mogą mieć unikalne działanie (np. strzelać gwoździami). Co ciekawe, jest szansa przeniesienia zdobytych broni do kolejnego cyklu po to żeby ułatwić sobie rozgrywanie go. Dokładniej opisaliśmy to m.in. na stronie Zachowanie broni i mocy - jak?.

Do używania broni palnej potrzebna jest amunicja i jej domyślne zapasy są dość ograniczone. Starajcie się mieć na wyposażeniu 2 lub 3 różne bronie, tzn. używające różnych odmian amunicji. Dodatkową zaletą tej metody jest to, że będziecie mogli lepiej przygotować się do różnych odmian walk - możecie np. mieć w gotowości broń do walki w zwarciu oraz inną do atakowania wrogów z dużych odległości czy do wykonywania cichych zabójstw.

Bohater dysponuje maczetą i choć jej głównym zastosowaniem są ciche egzekucje, to możecie też próbować używać jej w trakcie walk w zwarciu - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

Bohater dysponuje maczetą i choć jej głównym zastosowaniem są ciche egzekucje, to możecie też próbować używać jej w trakcie walk w zwarciu.

Jeszcze innym sposobem eliminowania wrogów są granaty - warto rzucać nimi w większe grupy przeciwników po to żeby pojedyncza eksplozja wyeliminowała lub osłabiła jak najwięcej postaci. Jeśli spodziewacie się bitwy lub przybycia przeciwników, to zamiast użycia granatów możecie rozstawić w okolicy miny i pozwolić żeby wrogowie na nie wpadli.

W wygrywaniu bitew mogą też pomagać nadnaturalne zdolności bohatera - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

W wygrywaniu bitew mogą też pomagać nadnaturalne zdolności bohatera. Doskonałym przykładem może tu być Karnekineza, z pomocą którego możecie np. odrzucać przeciwników. Moc ta sprawdza się doskonale w lokacjach, w których łatwo można użyć telekinezy do zepchnięcia wrogów w przepaść i szybszego pozbycia się ich. Inną świetną mocą do prowadzenia walk jest Amok, którego działanie polega na wzmocnieniu ataków oraz pancerza bohatera - możecie szybciej eliminować wrogów i jednocześnie wykazywać się większą odpornością na ich ataki.

Nowe moce zdobywa się w miarę przechodzenia gry za zabijanie Wizjonerów i w tym przypadku również jest szansa przeniesienia umiejętności do kolejnych cyklów.

Znacznie poważniejszym zagrożeniem od zwykłych wrogów może być dla Colta zabójczyni Julianna - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

Znacznie poważniejszym zagrożeniem od zwykłych wrogów może być dla Colta zabójczyni Julianna. Dla przypomnienia może ją kontrolować inny gracz lub sztuczna inteligencja. Julianna posiada podobny zestaw umiejętności do Colta, w wyniku czego walka może być wyrównana lub nawet dać kobiecie przewagę jeśli zdoła poprawnie zaatakować z zaskoczenia. Musicie być zawsze gotowi na odparcie ewentualnego ataku z jej strony (jej pojawienie się jest sygnalizowane charakterystycznym dźwiękiem i komunikatem na ekranie), który w przeciwieństwie do starć z "normalnymi" przeciwnikami może dojść w najmniej oczekiwanym momencie.

Temat starć z Julianną dokładniej omówiliśmy na stronie Inwazje - na czym polegają?.

Działania z ukrycia

Deathloop pozwala skradać się i jest to dobry sposób na przechodzenie przez wrogie lokacje bez ponoszenia niepotrzebnego ryzyka wiążącego się z otwartymi konfrontacjami - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

Deathloop pozwala skradać się i jest to dobry sposób na przechodzenie przez wrogie lokacje bez ponoszenia niepotrzebnego ryzyka wiążącego się z otwartymi konfrontacjami. Niestety pozostawanie w ukryciu może być trudniejsze w pobliżu głównych celów, które z oczywistych względów są pilniej strzeżone.

Jedną z najważniejszych mechanik dotyczących skradania się jest możliwość oznaczania (tagowania) przeciwników (dolny kierunek na krzyżaku). Możecie oznaczać wszystkie napotykane postacie. Główną zaletą tej techniki jest możliwość łatwego śledzenia wrogów nawet jeśli znikną Wam z pola widzenia. Dodatkowo możecie odczytać jakim wyposażeniem dysponuje dany oponent - może to być wiedza przydatna przy planowaniu zabójstw i ograbianiu przeciwników z przenoszonych przedmiotów.

Wrogowie w Deathloop mają określone pole widzenia i jeśli zostaniecie zauważeni to na ekranie pojawi się pasek poziomu ich zaalarmowania - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

Wrogowie w Deathloop mają określone pole widzenia i jeśli zostaniecie zauważeni to na ekranie pojawi się pasek poziomu ich zaalarmowania. Będzie się on stopniowo zapełniał jeśli szybko nie zareagujecie i nie ukryjecie się za jakąś zasłoną. Wrogowie mogą docelowo przejść w żółty stan (wyruszą do miejsca, w którym przebywa Colt) oraz w czerwony stan (rozpoczęcie otwartych walk). W niektórych lokacjach przebywają dodatkowo zwiadowcy mogący wzywać posiłki. Warto ich szybko pozbywać się lub hakować ich radia żeby nie mogli wezwać wsparcia.

Przeciwnicy reagują też na dźwięki otoczenia. Bardzo pomocna jest w tym przypadku opcja poruszania się w przykucniętej pozycji. Możecie też dodatkowo szukać medalionów, które jeszcze bardzo obniżą poziomu hałasu generowanego przez bohatera.

W przypadku wykrycia możecie podjąć wyzwanie i zaatakować wrogów lub rzucić się na ucieczki. Jeśli nie jesteście przygotowani do starcia lub nie chcecie ryzykować potencjalnej utraty punktów zdrowia, to lepszy jest oczywiście ten drugi wariant. W trakcie ucieczki możecie wspierać się opisanymi poniżej mocami lub po prostu używać sprintu i dążyć do zniknięcia wrogom z pola widzenia, a następnie przeczekania aż zakończą poszukiwania.

W skradaniu się bardzo pomaga moc Przeskok (teleportacja), które ma podobne zastosowania jak Blink z serii Dishonored - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

W skradaniu się bardzo pomaga moc Przeskok (teleportacja), które ma podobne zastosowania jak Blink z serii Dishonored. Możecie na przykład przemieścić się bezpiecznie do kolejnej zasłony albo teleportować się na dach czy wyższą półkę po to żeby łatwiej uniknąć wrogów. Moc tę domyślnie zdobywa się za pokonanie Wizjonera Charliego, ale może ona też być nagrodą za rozprawienie się z Julianną. Warto ją odblokować już na wczesnym stadium gry.

Korzystanie z przeskoku dobrze jest łączyć z podwójnymi skokami - to medalion (zdolność), którą odblokujecie już na początku gry. Wykonywanie podwójnych skoków może Wam jeszcze bardziej ułatwiać docieranie w niedostępne miejsca czy omijanie niebezpiecznych lokacji.

Colt może tymczasowo stawać się niewidzialny, przy czym staje się to możliwe dopiero po wejściu w posiadanie mocy Eter - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

Colt może tymczasowo stawać się niewidzialny, przy czym staje się to możliwe dopiero po wejściu w posiadanie mocy Eter. Kamuflaż może mieć różne zastosowania - możecie go używać np. do całkowitego omijania wrogów, podczas planowania cichych zabójstw czy do omijania lokalnych systemów ochrony. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że nie jest to całkowita niewidzialność i możecie zostać zdemaskowani przez wrogów, którzy wyraźnie zbliżą się do bohatera.

Eter niestety w swojej domyślnej postaci dość szybko zużywa pasek mocy. Postarajcie się pozyskać ulepszenia tej tabliczki po to żeby ograniczyć zużycie energii lub wręcz całkowicie je zatrzymać dla bohatera stojącego w bezruchu.

W Deathloop możliwe i skuteczne są ciche zabójstwa - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

W Deathloop możliwe i skuteczne są ciche zabójstwa. Mogą one występować w różnych odmianach i najważniejsze z nich to:

  1. Egzekucja po zajściu przeciwnika od tyłu - Bohater do tego typu ataków używa maczety. Możecie też w ten sposób zabijać Wizjonerów, do których zdołacie się zakraść. Tego typu atak zawsze kończy się śmiercią przeciwnika.
  2. Egzekucja po znalezieniu się nad przeciwnikiem - Możecie zeskoczyć na wroga i wcisnąć w locie przycisk użycia maczety. Efekt końcowy będzie taki sam.
  3. Użycie broni z tłumikiem - Po wejściu w posiadanie tego typu broni szukajcie okazji do trafiania przeciwników w głowę po to żeby zwiększać szanse, że pojedyncze trafienie załatwi sprawę.
  4. Użycie broni strzelającej gwoździami (Spiker) - Nie jest ona tak skuteczna jak tradycyjna broń palna z tłumikiem, aczkolwiek również pozwala na ciche zabijanie wrogów.
Z cichym eliminowaniem przeciwników wiąże się jedno dodatkowe utrudnienie - pozostawiają po sobie ślady w miejscach, w których zginęli - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

Z cichym eliminowaniem przeciwników wiąże się jedno dodatkowe utrudnienie - pozostawiają po sobie ślady w miejscach, w których zginęli. Każdy taki ślad może zostać zauważony przez innych przeciwników i wprowadzić ich w zaalarmowany stan, w którym zaczną przeszukiwać okolicę. Deathloop niestety nie pozwala na przenoszenie zwłok, tak więc pozostaje Wam jedynie ograniczanie problemu poprzez pozbywanie się wrogów dopiero gdy udadzą się w jakieś bardziej ustronne miejsce.

W unikaniu otwartych konfrontacji oraz alarmów może też pomagać hakowanie, zwłaszcza że pełny dostęp do funkcji hakofalówki uzyskacie już na samym początku gry i nie będziecie musieli dalej rozwijać tego gadżetu - Deathloop: Walka i skradanie się - Deathloop - poradnik do gry

W unikaniu otwartych konfrontacji oraz alarmów może też pomagać hakowanie, zwłaszcza że pełny dostęp do funkcji hakofalówki uzyskacie już na samym początku gry i nie będziecie musieli dalej rozwijać tego gadżetu. Jego najważniejsze zastosowania to:

  1. Możliwość sabotowania sensorów (kamer) - Pozwoli to Wam na unikanie wszczynania alarmów.
  2. Możliwość sabotowania wieżyczek - Jest to bardzo istotne, bo ostrzał wieżyczki może szybko pozbawić Colta całego paska zdrowia. Co ciekawe zhakowana wieżyczka jest w stanie atakować przeciwników i może to być dobra metoda pozbywania się ich bez zwracania na siebie uwagi.
  3. Możliwość otwierania przejść - Rozglądajcie się za różnego rodzaju urządzeniami z antenami. Uwaga - Gra będzie je oznaczała jako interaktywne tylko jeśli będziecie trzymali hakofalówkę w jednej z dłoni.
  4. Możliwość odwracania uwagi wrogów - Ma to różne zastosowania. Możecie pozbyć się przeciwnika po tym jak podejdzie do zhakowanego urządzenia lub skorzystać z okazji do łatwiejszego przekradnięcia się.