Deathloop: Hakowanie Deathloop poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Deathloop zawiera wszystkie informacje o hakowaniu. Wyjaśniamy jak odblokować hakowanie i na jakich zasadach ono działa.
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2021
Na tej stronie poradnika do gry Deathloop znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje na temat hakowania, które jest istotnym i przydatnym elementem rozgrywki. Wyjaśniamy jak uzyskać dostęp do hakowania, jakie rodzaje obiektów można hakować, jak przebiega proces hakowania i w jaki sposób hakowanie może przydawać się podczas zaliczania misji.
Odblokowanie mechaniki hakowania
Hakowanie jest mechaniką, do której dostęp uzyskacie niedługo po rozpoczęciu gry. Sprawi to, że będziecie mogli z niego korzystać praktycznie przez całą rozgrywkę. Niedługo po rozpoczęciu zmagań w startowej lokacji Klify posiadłości główny bohater znajdzie hakofalówkę - to gadżet używany do hakowania.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że opcje hakowania pojawiają się tylko jeśli macie wyjętą hakofalówkę z inwentarza i Colt trzyma ją w lewej dłoni. Gadżet ten możecie wybierać wciskając lewy kierunek na krzyżaku pada.
Przebieg próby hakerskiej
Jak już wspomnieliśmy, obiekty nadające się do zhakowania są automatycznie oznaczane gdy się do nich dostatecznie zbliżycie. Musicie podejść do nich żeby znaleźć się w zasięgu hakofalówki oraz przytrzymać L1 żeby przeprowadzić hakowanie. W Deathloop nie ma żadnej skomplikowanej mini-gry hakerskiej. Nie możecie po prostu puszczać L1 do zakończenia hakowania, bo w przeciwnym razie zostanie ono anulowane i kolejna próba hakowania rozpocznie się od zera.
Hakowanie nie zużywa żadnych surowców. Możecie go używać nielimitowaną ilość razy.
Przydatną informacją jest to, że w świecie gry możecie znaleźć medalion Wzmocniony sygnał (Extended Signal) zwiększający zasięg hakofalówki. Jeśli natraficie na taki obiekt, to zdecydowanie warto go umieścić w jednym z aktywnych slotów. Pozwoli on Wam na inicjowanie prób hakowania z bezpiecznej odległości, tzn. z mniejszym ryzykiem wszczęcia alarmu czy doprowadzenia do walk z przeciwnikami.
Zastosowania dla umiejętności hakowania
Ogólną informacją jest to, że możecie hakować urządzenia posiadające anteny. Najważniejsze ich odmiany to:
1) Sensory (kamery) - Pomyślne zaliczenie hakowania sprawi, że wiązki kamery zmienią swój kolor z niebieskiego na zielony. Od tego momentu sensory będą ignorowały Colta, tzn. nie będzie ryzyka wszczęcia alarmu. W przypadku przeciwników nic nie zmieni się.
2) Wieżyczki - Są one domyślnie bardzo niebezpieczne, gdyż nawet krótki ostrzał po znalezieniu się w zasięgu wieżyczki może doprowadzić do Waszej śmierci. Przeprowadzenie hakowania sprawi, że wieżyczka przestanie atakować Colta i zacznie atakować przeciwników, którzy pojawią się w jej polu rażenia. Może to być ciekawa metoda na odwracanie uwagi wrogów oraz na eliminowanie ich bez ponoszenia ryzyka.
Dodatkowa uwaga - Wieżyczki możecie też odnajdywać zamknięte w walizkach. Pozwala to na ich przenoszenie i rozstawianie. Wiedzcie jednak, że wieżyczka z walizki domyślnie również może ostrzelać Colta. Musicie ją zhakować - gdy jest jeszcze w walizce lub dopiero po jej rozstawieniu.
3) Żaluzje i drzwi - Pomyślne zaliczenie hakowania może doprowadzić do odblokowania jakiegoś przejścia znajdującego się w pobliżu urządzenia z antenką. Może to być doskonała technika do odblokowywania sobie alternatywnych dróg oraz niektórych sekretnych lokacji ze świata gry.
4) Krótkofalówki zwiadowców - Możecie ich napotykać w wybranych lokacjach w grze i radia nadające się do zhakowania są przyczepione do ich ubrań. Zaliczenie hakowania pozbawi zwiadowcę możliwości wezwania posiłków jeśli dojdzie do wszczęcia alarmu. Radzimy przeprowadzać rekonesans przed każdą potencjalną bitwą i sabotować krótkofalówki wszystkich odnalezionych zwiadowców.
5) Urządzenia do odwracania uwagi wrogów - Mogą one pojawiać się w różnych odmianach, przy czym ich cechą wspólną jest to, że po zhakowaniu zaczną wydawać dźwięki i jest szansa, że podejdzie do nich któryś z okolicznych wrogów. Możecie to wykorzystać to łatwiejszego przekradnięcia się lub do zaatakowania takiego przeciwnika z zaskoczenia.