Deathloop: Aleksis - jak zdemaskować? Deathloop poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Deathloop podpowiada jak prawidłowo zdemaskować Aleksisa Dorsey’a podczas balu przebierańców w Updaam.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021
Na tej stronie poradnika do gry Deathloop znajdziecie wyjaśnienie jak poprawnie rozpoznać Wizjonera Aleksisa Dorsey'a na balu przebierańców organizowanym w dzielnicy Updaaam. Może to Wam sprawiać problemy, gdyż Colt początkowo nie dysponuje wiedzą o Aleksisie, a na maskaradzie przebywa wiele podobnie wyglądających postaci. Zestawiliśmy 2 główne metody zdemaskowania Aleksisa.
- Dotarcie na bal przebierańców
- Metoda 1 - Rozpoznanie Aleksisa po jego wyglądzie
- Metoda 2 - Rozpoznanie Aleksisa po jego upodobaniach muzycznych
Dotarcie na bal przebierańców
Pozbycie się Aleksisa Dorsey'a jest przede wszystkim częścią tropu Wizjonera zatytułowanego Pożeranie owiec - jego pełny opis przejścia znajdziecie w naszej solucji. Poniższy opis skupia się z kolei na najważniejszych krokach zidentyfikowania i zabicia Aleksisa.
Dla przypomnienia okazja do zamordowania Aleksisa pojawia się po dotarciu do Updaam w godzinach wieczornych. Musicie następnie zainteresować się zamkiem będącym największym budyniem tej dzielnicy. Główne wejście do posiadłości jest pilnowane i radzimy za wszelką cenę unikać wszczęcia alarmu, bo wrogowie zaczną wtedy biegać po okolicy i polować na Colta. Może to Wam bardzo utrudnić sprawne zidentyfikowanie i pozbycie się Wizjonera.
Proponujemy skorzystać ze ścieżki biegnącej wzdłuż klifu. Dotrzecie do pomieszczenia, z którego możecie następnie wyjść na mały parapet i skorzystać z prawych schodów prowadzących na górny poziom. Docelowo powinniście dotrzeć do obszaru nad balem przebierańców.
Metoda 1 - Rozpoznanie Aleksisa po jego wyglądzie
Zainteresujcie się obszarem z powyższego obrazka. Możecie tam doskoczyć lub teleportować się z pomocą Przeskoku. Zacznijcie z tego górnego poziomu obserwować gości przyjęcia. Dobrze jest tu pomagać sobie mocą Eter po to żeby nie zostać łatwo zauważonym przez gości przyjęcia.
Używajcie funkcji skupiania (Focus) na gościach balu (przytrzymanie dolnego kierunku na padzie) po to żeby sprawdzać kolejnych uczestników balu. Aleksisa rozpoznacie po dwóch rzeczach:
- przemawia głosem mężczyzny,
- ma przyczepione do pasa dwa pomarańczowe SMG.
Uwaga - Nie sugerujcie się kolorem ubrania Aleksisa, gdyż jest ono zawsze losowo wybierane.
Po tym jak rozpoznacie Aleksisa najlepiej jest cierpliwie zaczekać w tym miejscu aż ustawi się przy mikrofonie i rozpocznie przemowę. Aleksis stoi na zapadni i przycisk do jej uruchamiania jest w miejscu, w którym przebywacie. Wciśnięcie go pozwoli od razu zabić Aleksisa.
Metoda 2 - Rozpoznanie Aleksisa po jego upodobaniach muzycznych
Ten wariant zakłada wykorzystanie urządzeń z zamku do odnalezienia Aleksisa.
Zacznijcie od przedostania się do okiennicy na drugim końcu sali balu przebierańców - zaznaczyliśmy ją na obrazku. Najlepiej jest w tym celu pomóc sobie mocą Przeskok żeby teleportować się najpierw na wiszące obiekty i następnie do okna.
Na piętrze możecie spotkać kilku gości przyjęcia i warto po cichu się ich pozbyć (w okolicy jest urządzenie, które możecie hakować i odwracać uwagę wrogów).
Na potrzeby zidentyfikowania Wizjonera udajcie się w prawo i zbadajcie maszynę DJ-a z powyższego obrazka. Do zaliczenia będzie tu zagadka polegająca na ustaleniu ulubionej melodii Aleksisa po to żeby pojawił się na parkiecie i został "zdemaskowany".
Musicie dotrzeć na wyższe piętro zamku - możecie obejść parkiet od drugiej strony lub pomóc sobie teleportacją. Niedaleko schodów znajdziecie drzwi, które zaprowadzą Colta do toalety.
Obok WC znajdziecie drugi kontroler. Musicie zapamiętać jego kombinację, która jest niestety losowa.
Powróćcie do pierwszej maszyny DJ-a i zacznijcie wciskać jej przyciski żeby skopiować kombinację znalezioną w toalecie.
Po poprawnym wykonaniu tej czynności odczekajcie chwilę. Aleksis pojawi się na dole i po tym jak odezwie się uda się go Wam potwierdzić jako cel misji.
Najbardziej oczywisty wariant zakłada zaatakowanie Aleksisa z górnych balkoników, przy czym musicie liczyć się z tym, że zaalarmujecie w ten sposób okolicę - musicie być gotowi na szybką ucieczkę z zamku (najlepiej tą samą drogą).
Jeśli macie cichą broń, to możecie też próbować eliminować z ukrycia kolejne osoby z parkietu, które będą miały problemy ze zlokalizowaniem Colta.