Deathloop: Eksploracja świata Deathloop poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry Deathloop są najważniejsze porady i informacje na temat eksploracji świata. Dowiecie się m.in. o dzielnicach i porach dnia.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021
Na tej stronie poradnika do Deathloop znajdziecie komplet informacji i porad na temat eksploracji świata gry. Wyjaśniamy m.in. na jakich zasadach bada się wyspę Blackreef, jak na rozgrywkę wpływają pory dnia, jak łatwo docierać w trudno dostępne miejsca, jakie atrakcje czekają na odkrycie oraz jak dużą swobodę eksploracji oferuje gra.
- Podróżowanie pomiędzy dzielnicami wyspy Blackreef
- Pory dnia i ich wpływ na eksplorację
- Unikalne lokacje na terenie dzielnic i ich dostępność
- Przeskok i podwójne skoki jako pomoce w eksploracji otoczenia
- Loot i interaktywne przedmioty
Podróżowanie pomiędzy dzielnicami wyspy Blackreef
Dla przypomnienia miejscem akcji w grze Deathloop jest wyspa Blackreef. W trakcie gry Colt próbuje wydostać się z tej lokacji, zaś Julianna próbuje mu w tym przeszkodzić.
W Deathloop nie ma jednej dużej mapy świata - nie możecie bez żadnych ograniczeń podróżować po całej wyspie. W grze dostępne są 1 lokacja startowa + 4 dzielnice wyspy - Klify posiadłości, Kompleks, Updaam, Skała Fristad oraz Zatoka Karla. Możecie odwiedzać wyłącznie te miejscówki.
Dzielnice Blackreef nie są ze sobą bezpośrednio połączone. Do podróżowania między lokacjami wykorzystywane są tunele pod wyspą, które na samym początku zabawy staną się kryjówką dla Colta i zarazem jego bazą wypadową. Wyboru kolejnej dzielnicy do odwiedzenia musicie dokonać z poziomu tuneli i po załatwieniu w niej wszystkich spraw musicie ponownie powrócić do kanałów. Deathloop nie oferuje mechaniki szybkiej podróży - nie możecie zmienić aktualnej lokacji w żaden inny sposób poza wycofaniem się do tuneli.
Pory dnia i ich wpływ na eksplorację
Deathloop pozwala odwiedzić każdą dzielnicę w jednej z 4 pór dnia - mogą to być poranek, środek dnia, popołudnie lub wieczór. Po tym jak dotrzecie do danej dzielnicy nie trzeba ścigać się z czasem, gdyż wybrana pora dnia pozostanie bez zmian na czas jej eksploracji. Możecie dzięki temu na spokojnie badać dostępne obszary.
Pory dnia zmieniają się dopiero dzięki wracaniu do tuneli. Każdy powrót z danej dzielnicy powoduje automatyczny przeskok do kolejnej pory dnia (np. z poranka do środka dnia). Dodatkowo możecie manualnie przyśpieszyć upływ czasu żeby szybciej awansować do interesującej Was pory dnia (np. z poranka do wieczora). Po więcej informacji zajrzyjcie na stronę Zmiana pory dnia - jak?.
Wybór pory dnia nie jest czynnością kosmetyczną - ma on kluczowy wpływ na grę. Większość misji (tropów), zabójstw Wizjonerów oraz opcjonalnych aktywności wymusza żeby odwiedzać dzielnice mając ustawioną konkretną porę dnia. Przybycie do danej lokacji w złych godzinach może spowodować, że wykonanie danej czynności może być niedostępne. W niektórych przypadkach wykonanie jakiejś czynności o porze dnia A może zmienić coś po awansie do pory dnia B. Przykładowo sabotując składowane fajerwerki możecie doprowadzić do śmierci celu misji podczas ich pokazu w godzinach wieczornych.
Unikalne lokacje na terenie dzielnic i ich dostępność
W odwiedzanych w trakcie gry dzielnicach możecie znaleźć ważne lokacje, które są powiązane z zaliczanymi aktualnie tropami (questami), jak również opcjonalne lokacje, których eksplorowanie nie jest wymagane do zaliczenia gry. Istotną informacją jest to, że niektóre lokacje są dostępne tylko o określonej porze dnia. Możecie to odczytać z poziomu dziennika bohatera lub np. odnajdując jakąś notatkę ze stosowną informacją.
Mogą też być inne powody niedostępności danego obszaru czy budynku. Przykładowo możecie zostać zmuszeni do odnalezienia kombinacji do zamka elektronicznego, dźwigni nadającej się do pociągnięcia czy miejsca do włożenia baterii do slotu celem przywrócenia dostaw prądu do danej części mapy.
Podczas badania świata gry warto pamiętać o tym, że do większości celów misji prowadzi kilka różnych ścieżek. Jeżeli dane przejście sprawia Wam problemy lub jest zabarykadowane, to możecie rozejrzeć się za alternatywnymi ścieżkami. Nie jest to jednak regułą i niektóre lokacje będziecie mogli odwiedzić dopiero po spełnieniu bardzo specyficznych wymagań.
Przeskok i podwójne skoki jako pomoce w eksploracji otoczenia
Podczas badania lokacji dostępnych w grze pamiętajcie o tym, że nie musicie pozostawać na stabilnym podłożu, tylko możecie szukać okazji do wspinaczki oraz docierania na dachy wybranych budynków czy wysoko położone półki. Przekradanie się nad głowami wrogów ułatwia ich omijanie oraz infiltrowanie pilnowanych przez nich lokacji. Bardzo pomocne mogą tu być:
- Moc Przeskok (Shift) - Jest ona teleportacją o identycznym działaniu do mocy Blink z gier z serii Dishonored. Na potrzeby eksploracji możecie jej używać np. do tego żeby łatwo przenieść się na dach czy do bardziej oddalonej półki, bądź też żeby uniknąć obrażeń w trakcie zeskakiwania z wysokich platform.
- Podwójne skoki - Są one dostępne dzięki używaniu medalionu postaci Sprężysty skok (Spring Heeled), który możecie otrzymać za darmo na początku każdej Pętli (uwaga - trzeba go umieścić w jednym z 4 aktywnych slotów). Dzięki podwójnym skokom również możecie dalej doskakiwać. Co więcej, możliwe jest łączenie ich z mocą Przeskok, np. aktywowanie mocy po wykonaniu drugiego skoku.
Korzystanie z Przeskoku oraz ulepszanie tej mocy dokładniej opisaliśmy na stronie Najlepsze moce.
Loot i interaktywne przedmioty
W każdej nowo odwiedzanej lokacji w świecie gry powinniście rozglądać się za interaktywnymi obiektami. Możecie w ten sposób odnajdywać przede wszystkim różnoraki loot. Warto w tym przypadku pamiętać o oznaczeniach kolorystycznych informujących o poziomie jakości danego przedmiotu - najbardziej wartościowe są fioletowe i złote przedmioty, choć i te niższych jakości mogą się przydać lub zostać rozmontowane. W grze nie ma limitu udźwigu, aczkolwiek bohater może w danym momencie mieć w inwentarzu maksymalnie 3 różne bronie palne. Niepotrzebnego przedmioty możecie poświęcać pomiędzy misjami żeby pozyskiwać rezyduum.
Oprócz typowego lootu powinniście też rozglądać się za:
- Znajdźkami - mogą to być np. różnego rodzaju dokumenty, notatki czy nagrania audio. Możecie w ten sposób nie tylko dodawać nowe przedmioty do kolekcji, ale również pozyskiwać nowe wskazówki.
- Interaktywnymi urządzeniami - Do tej kategorii zaliczają się m.in. minikomy (komputery), dźwignie, zamki elektroniczne (wymagane pozyskanie pasującej kombinacji) czy pokrętła. Wchodzenie w interakcję z nimi może pozwalać Wam pozyskiwać dodatkową wiedzę, zaliczać zagadki czy odblokowywać nowe przejścia.