Deathloop: Dishonored - podobieństwa Deathloop poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Deathloop zawiera informacje na temat największych podobieństw tej gry do serii Dishonored i innych produkcji Arkane Studios.
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2021
Na tej stronie poradnika znajdziecie odpowiedź na pytanie czy gry Deathloop oraz Dishonored są do siebie podobne. Może to być istotny temat dla fanów poprzednich produkcji studia Arkane, która szukają podobnej rozgrywki w Deathloop.
- Deathloop na pierwszy rzut oka może wyglądać na grę wyraźnie różniącą się od Dishonored, przy czym za takim stanem rzeczy stoją przede wszystkim odmienny styl graficzny i setting. Deathloop posiada retrofuturystyczny styl graficzny inspirowany latami 60-tymi oraz klasycznymi filmami szpiegowskimi.
- Sami autorzy określają Deathloop mianem "Dishonored with guns". Oznacza to, że rdzeń rozgrywki pozostał bardzo zbliżony, natomiast większy nacisk położono na korzystanie z broni na potrzeby eliminowania napotykanych przeciwników. Nie oznacza to jednak, że Deathloop jest "zwykłą" strzelanką. Główny bohater może również korzystać z mocy o różnorakich zastosowaniach, jak również polegać na skradaniu się i unikaniu niepotrzebnych konfrontacji.
- Deathloop zachował pewne istotne cechy dla gier z gatunku immersive sim. Kładzie on podobnie jak Dishonored duży nacisk na eksplorację świata gry, która może prowadzić m.in. do odnajdywania alternatywnych ścieżek do celów misji, nowych rozwiązań problemów czy zdobywania wartościowej wiedzy na temat otaczającego świata. Ten ostatni element jest szczególnie istotny w kontekście eliminowania Wizjonerów będących głównymi antagonistami w grze. Pozyskana wiedza może ułatwiać dokonywanie skutecznych zabójstw.
- Deathloop wykazuje też liczne podobieństwa do nowej trylogii Hitman, a to dlatego, że ważnym elementem rozgrywki jest planowanie zabójstw. Każdego z przebywających w świecie gry Wizjonerów można pozbyć się na różne sposoby, również takie, które zakładają wykazanie się sprytem i umiejętnym wykorzystaniem elementów otoczenia na potrzeby dokonania zabójstwa. Gra premiuje wielokrotnie podchodzenie do tych samych zabójstw po to żeby odnajdywać i realizować nowe ich warianty.