Deathloop: Czego chcą Wenjie - solucja, opis przejścia Deathloop poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Deathloop zawiera opis przejścia misji Czego chcą Wenjie (What Wenjies Want). To trop wizjonera z zamordowania doktor Wenjie w alternatywnej lokacji.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021
Na tej stronie poradnika do gry Deathloop znajduje się opis przejścia tropu wizjonera / misji Czego chcą Wenjie (What Wenjies Want). Solucja informuje m.in. gdzie znaleźć ślady w kwaterze Wenjie, jak dotrzeć do 2-BIT-a, jak pozyskać próbkę głosu Aleksisa, jak przenieść figurkę Aleksisa z sejfu oraz jak nakłonić Wenjie do przybycia do Updaam.
- Odblokowanie misji
- Przeszukanie kwatery Wenjie (Search Wenjie's quarters)
- Odwiedzenie 2-BIT-a (Visit 2-BIT)
- Znalezienie nagrania głosu Aleksisa (Find a recording of Aleksis)
- Zabranie nagrania z biblioteki (Retrieve the recording from the Library)
- Dostarczenie Aleksisa do 2-BIT-a (Bring Aleksis to 2-BIT)
- Zamordowanie Wenjie w dzielnicy Updaam
Odblokowanie misji
Opisywane zadanie powinno pojawić się w Waszym dzienniku po ukończeniu misji Kosmiczny najeźdźca (Space Invader), którą opisaliśmy na osobnej stronie solucji. Colt zmuszony zostanie do obmyślenia nowego planu na zamordowanie doktor Wenjie Evans po tym jak zmieni się jego plan dnia. Chcąc zaliczyć kampanię nie będzie można skorzystać z poznanej już metody rozprawienia się ze wszystkimi kopiami Wenjie w laboratorium Wizjonerki.
Przeszukanie kwatery Wenjie (Search Wenjie's quarters)
Dzięki zaliczeniu finalnej części tropu Kosmiczny najeźdźca, tzn. splądrowaniu sejfu i odnalezieniu dziennika (Aesthetics Are Key) poznaliście kombinację (w naszym przypadku było to 2631, ale wiedzcie, że gra losuje niektóre kody). Colt będzie mógł jej użyć do uzyskania nowych śladów na temat doktor Wenjie.
Musicie dotrzeć do dzielnicy Kompleks w godzinach popołudniowych. Kwatera Wenjie to niebieski budynek z powyższego obrazka, który sąsiaduje z odwiedzanym już wcześniej jej dużym laboratorium.
Spodziewajcie się tego, że w odwiedzanej przez Was lokacji może przebywać co najmniej jedna kopia Wenjie. Oprócz tego bądźcie gotowi do sprawnego hakowania sensorów i wieżyczek po to żeby uniknąć alarmu oraz znalezienia się na celowniku.
Do niedostępnego obszaru kwatery prowadzą zamknięte drzwi.
Podczas eksploracji kwatery zainteresujcie się:
- Notatkami (Notes on Updaam's Cliffside Facility) przyczepionymi do tablicy z mapą dzielnicy Updaam.
- Nagraniem audio (Singularity) leżącym na jednym ze stołów.
- Minikomem i zapisanymi na nim wiadomościami.
Dzięki przeszukaniu kwatery dowiecie się o planach Wenjie oraz o możliwości podjęcia starań w sprawie zwabienia jej wieczorem do dzielnicy Updaam.
Odwiedzenie 2-BIT-a (Visit 2-BIT)
Powróćcie do tuneli, zaczekajcie na nastanie kolejnego dnia i wyruszcie do dzielnicy Updaam - jako porę dnia wybierzcie środek dnia.
Musicie ponownie zinfiltrować zamek będący kryjówką Charliego i dla przypomnienia prowadzi do niego most. Wejście na zamkowy dziedziniec zamkowy jest zamknięte, ale możecie pomóc sobie mocą Przeskok lub przejść przez boczny budynek i rozbić deski.
Przeprawa przez zamek jest podobna do tej z misji Kosmiczny najeźdźca, tak więc możecie przystępować do kolejnych walk, bądź też szukać okazji do skradania się, szukania alternatywnych przejść (np. teleportowanie się do okiennic czy na oddalone fragmenty dachu) i omijania przeciwników. Z naszej strony polecamy już teraz rozprawić się ze wszystkimi osobami z zamku. Zalety takiego rozwiązania docenicie w dalszej części opisywanej misji.
Pomieszczenie, w którym znajduje się 2-BIT znajdziecie na jednym z wyższych pięter zamku. Użyjcie hakowania na antenie żeby odblokować do niego wejście.
Po wejściu do środka możecie porozmawiać z inteligentną maszyną. Dowiecie się o konieczności zdobycia nagrania z próbką głosu Aleksisa.
Znalezienie nagrania głosu Aleksisa (Find a recording of Aleksis)
Wyruszcie do zamku w dzielnicy Updaam - jego eksplorację omówiliśmy szczegółowo na stronie z opisem przejścia tropu Pożeranie owiec.
Musicie dotrzeć na górne piętra zamku, czyli do pomieszczeń nad miejscem gdzie w godzinach wieczornych odbywa się bal przebierańców. Zajmijcie się zbadaniem najwyższego piętra. Znajdziecie tu notatkę (A Reason to Love), z której dowiecie się, że Julianna planuje dostarczyć sejf do biblioteki. Poznacie też kod do sejfu (w naszym przypadku było to 5166, ale u Was gra może wylosować inny).
Zabranie nagrania z biblioteki (Retrieve the recording from the Library)
Biblioteka również znajduje się w dzielnicy Updaam i na jej zbadanie zdecydujcie się po tym gdy jako porę ustawicie środek dnia.
W bibliotece nie powinniście spotkać żadnych przeciwników. Sejf znajduje się na parterze w jej centralnej części. Wpiszcie zdobyty niedawno kod.
Dostarczenie Aleksisa do 2-BIT-a (Bring Aleksis to 2-BIT)
W sejfie znajdziecie gadającą figurkę Aleksisa (The Runt) i musicie z nią raz jeszcze wyruszyć do pomieszczenia w zamku Charliego, w którym znajduje się maszyna 2-BIT.
Przenoszenie maszyny wiąże się z dwoma utrudnieniami:
- Generuje ona hałas, który może zaalarmować okolicznych wrogów.
- Nie możecie w tym samym czasie używać broni.
Za każdym razem gdy zbliżycie się do przeciwników postawcie figurkę na ziemi żeby móc się z nimi rozprawić. Możecie też oczywiście szukać alternatywnych ścieżek przemarszu.
Jeśli wcześniej zgodnie z naszą sugestią pozbyliście się wszystkich wrogów z siedziby Charliego, to podróż będzie ułatwiona. Wewnątrz zamku uważajcie też jednak na miny zbliżeniowe, które mogą być przyczepione do ścian. Nie śpieszcie się i niszczcie miny z bezpiecznej odległości strzelając do nich.
Po dotarciu do 2-BIT-a wejdźcie w interakcję z maszyną żeby umieścić w niej figurkę i wgrać próbkę głosu. Wybierzcie ostatnią opcję z listy, czyli sprawienie żeby Aleksis dał Wenjie to czego pragnie (Make Aleksis give Wenjie what she wants).
Zamordowanie Wenjie w dzielnicy Updaam
Misja zakończy się w momencie wysłania nagrania przez 2-BIT-a. Dzięki Waszym staraniom Wenjie będzie mogła pojawić się w godzinach wieczornych w Updaam, czyli w tej samej lokacji, w której:
- zawsze przebywa Aleksis,
- może pojawić się również Egor dzięki wypełnieniu założeń tropu Wizjonera Utracone w transmisji.
Wenjie przebywa na terenie zamku i tak samo jak w przypadku pozostałych Wizjonerów dobrym pomysłem jest infiltracja tej lokacji wybierając ścieżkę przy klifie. Użyjcie następnie Przeskoku żeby dotrzeć na najwyższe dachy zamku.
Wenjie przebywa na górnych murach zamku i towarzyszy jej grupa zwykłych przeciwników. Dobrym pomysłem na pozbycie się jej jest użycie snajperki połączone z celowaniem w jej głowę (uwaga - pojedyncze trafienie może być niewystarczające), ale możecie też np. spróbować zepchnąć Wizjonerkę w przepaść dzięki karnekinezie albo obrzucić to miejsce granatami i przystąpić do bezpośrednich walk.