Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dark Souls II - poradnik do gry

Dark Souls II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Walka | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II poradnik Dark Souls II

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Trzeba się namachać przy tych olbrzymach - Walka | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II - Dark Souls II - poradnik do gry
Trzeba się namachać przy tych olbrzymach

Walka jest głównym elementem rozgrywki w Dark Souls 2. Prawie każde napotkane w trakcie gry stworzenie, będzie agresywne względem naszej postaci i zazwyczaj przyjdzie nam z nimi walczyć więcej niż jeden raz. Z tego powodu warto zaznajomić się z kilkoma podstawowymi zagadnieniami związanymi z systemem walki:

  • Wytrzymałość/Stamina - określona przez zielony pasek, który znajduje się pod paskiem zdrowia. Każda akcja, jak np. atak, przewrót, bieg, blokowanie, rzucanie zaklęć, wymaga pewnej ilości wytrzymałości. Tempo regeneracji staminy, jest uzależnione od ciężaru noszonego ekwipunku. Im mniejszy ciężar, tym szybsza regeneracja wytrzymałości.
  • Namierzanie celu - podstawowa funkcja, która ułatwia większość starć. Wciskając prawą gałkę kontrolera lub ŚPM, możemy namierzyć najbliższego przeciwnika, dzięki czemu postać będzie cały czas skierowana w stronę zaznaczonego celu. Warto zaznaczyć, że nie zawsze opłaca się walczyć w trybie namierzania. Przy dużych grupach przeciwników i niektórych starciach z bossami, lepiej prowadzić walkę w trybie swobodnym. Dodatkowo, postać porusza się wolniej, gdy znajduje się w trybie namierzania.
  • Blokowanie - określa akcję, w której gracz używa tarczy do zablokowania ataku i tym samym zmniejszenia lub kompletnego usunięcia otrzymanych obrażeń. By skutecznie zablokować dany atak, bohater musi posiadać wystarczający poziom wytrzymałości. Jeśli gracz nie posiada odpowiedniej ilości staminy do wykonania bloku, atak przebija się przez tarczę, wytrąca postać z równowagi i zadaje zmniejszoną ilość obrażeń. Warto również zaznaczyć, że istnieją różne rodzaje obrażeń i każda tarcza posiada inne poziomy obrony. Tarcza może zablokować 100% obrażeń fizycznych, ale tylko 40% obrażeń magicznych. Oznacza to, że jeśli gracz zablokuje tarczą zaklęcie, w dalszym ciągu otrzyma obrażenia, jednak zmniejszone o 40%.
  • Parowanie i riposta - parowanie ataków to odbijanie ciosów przeciwnika za pomocą tarczy lub broni trzymanej w lewej ręce. Natomiast riposta następuje po udanym sparowaniu, gdy przeciwnik jest wytrącony z równowagi. W takiej sytuacji, zwykły cios zamienia się w ripostę i zadaje obrażenia krytyczne.
  • Cios w plecy - jest to zwyczajny cios zadany w plecy przeciwnika. Odpala on specjalną animację ciosu, która różni się dla poszczególnych rodzajów broni. Przeciwnik, który otrzymał cios w plecy, otrzymuje obrażenia krytycznie i zostaje powalony na ziemie.
  • Uniki/Przewroty - najlepszym sposobem na uniknięcie ataku, jest wykonanie przewrotu. Zrobienie uniku zabiera pewną część wytrzymałości, ale nie ma żadnych narzuconych przerw między kolejnymi przewrotami. Należy zwracać uwagę na kierunek przewrotu, ponieważ nie da się go przerwać w trakcie.
  • Walka dwiema broniami - odbywa się wtedy, gdy postać używa dwóch broni jednocześnie. Można wykonywać lekkie i silne ataki przy pomocy prawej oraz lewej dłoni, co pozwala na większą elastyczność w trakcie walki, ponieważ postać jest w stanie posługiwać się jednocześnie dwoma różnymi rodzajami oręża. Dodatkowo, jeśli bohater posiada minimum 1,5 wymaganego atrybutu dla każdej broni (np. wymagane jest 10 siły, a postać posiada przynajmniej 15 siły), może on przejść w tryb "Power Stance", który pozwala na wykonywanie specjalnych, znacznie silniejszych ciosów przy użyciu obydwu broni jednocześnie.