Cechy | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II poradnik Dark Souls II
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Okienko wszystkich statystyk
Cechy przedstawiają twoją postać w formie cyfr i definiują jej luźną specjalizację. Wybierając klasę początkową, wybierasz również początkowe wartości wszystkich 9 atrybutów. Każdy z nich może być zwiększony do maksymalnie 99, a ich suma oznacza poziom twojej postaci, który zwiększa się z każdym dodanym punktem do któregoś z atrybutów.
- Poziom - określa obecny poziom twojej postaci. Jest sumą wszystkich zainwestowanych w atrybuty punktów.
- Vigor - odpowiada za maksymalną ilość życia. Ważna dla prawie każdego rodzaju postaci, ale przede wszystkim dla walczących w zwarciu.
- Endurance - zwiększa maksymalną wytrzymałość (stamina), obronę przeciwko fizycznym atakom, postawę oraz zwinność. Bardzo istotna dla postaci walczących w zwarciu.
- Vitality - odpowiada głównie za udźwig postaci, czyli łączny ciężar broni i pancerza, który może na siebie założyć. Zwiększa nieznacznie wytrzymałość na obrażenia fizyczne i zatrucie.
- Attunement - określa ilość zaklęć, które można zapamiętać i używać w trakcie walki. Przyśpiesza również czas rzucania zaklęć oraz zwiększa odporność na klątwy.
- Strength - wymagane do używania dużych rodzajów oręża. Zwiększa moc ataku broni oraz zdolność przebicia się przez obronę przeciwnika.
- Dexterity - potrzebne do korzystania z broni lekkich, polegających na zwinności i szybkości. Zwiększa również zadawane efekty krwawienia oraz zatrucia.
- Adaptability - atrybut odpowiadający za ogólną wytrzymałość postaci na obrażenia fizyczne i efekty krwawienia, zatrucia, klątwy oraz petryfikacji.
- Intelligence - zwiększa obrażenia magiczne, czas rzucania zaklęć oraz dodaje bonusy do obrony przeciwko magii. Istotna dla postaci korzystających z czarów, piromancji oraz uroków.
- Faith - bardzo istotna dla zaklęć z kategorii cudów. Zwiększa obronę na elektryczność i ogień, jak również siłę ataków korzystających z tych żywiołów.