Multiplayer | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II poradnik Dark Souls II
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Dark Souls 2 posiada stały tryb wieloosobowy (wymagane stałe połączenie z Internetem), który przeplata się ze zwykła rozgrywką dla pojedynczego gracza. W niemal każdej chwili i miejscu, gracz może przyzwać innych do pomocy, zostać zaatakowanym przez najeźdźców lub wyzwać graczy do walki na arenie. Możesz też natrafić na mniej bezpośrednie formy interakcji ze społecznością, jak np. wiadomości pozostawione na ziemi, iluzje innych graczy, plamy krwi oznaczające miejsca ich śmierci itd. Jedynym sposobem na odłączenie się od elementów wieloosobowych, jest przerwanie połączenia z Internetem.
Poniżej znajduję się krótki opis najważniejszych zagadnień i przedmiotów związanych z rozgrywką wieloosobową:
- Kooperacja - możemy przyzwać innych graczy do pomocy w oczyszczaniu lokacji i w walce z bossami. Istnieje również możliwość pozostawienia własnych znaków przywołania, by pomóc innym graczom w ich światach. Czas dla trybu kooperacji jest ograniczony (maksymalnie 40 minut) i wszyscy przyzwani gracze są odsyłani po śmierci hosta lub po ukończeniu lokacji/pokonaniu bossa.
- Iluzje - czasami możesz trafić jasnoniebieskie iluzje innych graczy, którzy znajdują się w tej samej lokacji co ty. Nie można wchodzić z nimi w interakcję, a jedynie obserwować przez krótką chwilę i ew. wykonać gest. Iluzję znikają po kilku sekundach.
- Upiory przy ogniskach - podczas odpoczynków przy ogniskach, możesz ujrzeć innych graczy odpoczywających przy nich w tej samej chwili. Te upiory są o wiele bardziej szczegółowe niż zwykłe iluzję, dzięki czemu można zobaczyć ich dokładny sprzęt, uzbrojenie, a nawet formę w której się znajdują. Podobnie jak w przypadku iluzji, nie można wchodzić z nimi w interakcję, ale mogą podnieść na duchu samotnego wędrowca.
- Wiadomości - są to różnego rodzaju informacje pozostawione przez innych graczy ze świata Dark Souls 2. Występują w formie pomarańczowych, świetlistych znaków na ziemi. Niektóre zapewniają przydatne wskazówki na temat wymagających przeciwników, ukrytych przejść i przedmiotów. Inne mogą zwodzić gracza, prowadząc go na niebezpieczne ścieżki i w śmiertelne pułapki. Maksymalna ilość wiadomości, które może pozostawić gracz w świecie gry, wynosi 10. Po przekroczeniu tego limitu, stare wiadomości zostają nadpisywane przez nowsze.
- Plamy krwi - w trakcie wędrówki, możesz natrafić na czerwone plamy krwi pozostawione na ziemi. Jeśli je aktywujesz, będziesz w stanie ujrzeć kilka ostatnich sekund życia jakiegoś nieszczęsnego gracza. Może to być przydatne jako forma ostrzeżeń przed niebezpiecznymi lokacjami, zasadzkami itp.
- White Sign Soapstone - pozwala pozostawić znak przywołania, by pomóc innym graczom w oczyszczeniu lokacji lub w starciu z bossem. Otrzymujemy go od Mild Mannered Pate'a.
- Small White Soapstone - działa tak samo jak zwykły steatytowy rysik, jednak przywołuje na krótszy okres czasu (15-20 minut).
- Red Sign Soapstone - pozostawia czerwony znak przywołania, który jest używany w starciach między graczami.
- Cracked Red Eye Orb - używana do najechania świata innych graczy.
- Cracked Blue Eye Orb - pozwala najechać świat grzesznika. Tylko dla członków Blue Sentinels.
- Dragon Eye - wyłącznie dla członków przymierza Dragon Remnants. Pozostawia specjalny znak wezwania do pojedynku.
- Black Separation crystal - umożliwia wygnanie fantoma z własnego świata lub ucieczkę z cudzego.
- Crushed Eye Orb - używana do atakowania NPC'ów - zdrajców.
- Bone of Order - usuwa karę za nielegalne rozłączenia w trakcie rozgrywki wieloosobowej.