Ulepszenia | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II poradnik Dark Souls II
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Każdą broń oraz pancerz można ulepszyć przy pomocy specjalnych materiałów, co pozwala zwiększyć ich statystyki i dopasować do odpowiednich etapów rozgrywki. Ulepszanie wymaga różnych rodzajów złóż, z których większość jest stosunkowo rzadka, dlatego należy oszczędnie podchodzić do modyfikacji swojego uzbrojenia.
Istnieją dwa rodzaje modyfikacji sprzętu:
- Wzmacnianie - pozwala podwyższyć bazowe statystki broni oraz uzbrojenia do maksymalnie +10 (1-10). Każdy kolejny poziom wzmocnienia dla broni, zwiększa jej bazowe obrażenia o 10%. Można to traktować jak zwiększanie poziomu naszego ekwipunku.
- Zaklinanie - proces polegający na nadawaniu nowych właściwości i rodzaju obrażeń dla wybranej broni. Istnieje dziewięć różnych efektów, które można nałożyć na broń. Nakładanie jednego efektu, usuwa poprzedni. Dodatkowo, zaklinanie czystej broni powoduje zmniejszenie jej bazowych obrażeń o ok. 30% oraz skalowania ze Strength/Dexterity o 1-2 poziomy (mniejszy wpływ wybranych atrybutów na obrażenia zadawane przez broń), ale dodaje obrażenia od wybranego efektu/zmienia bazowe obrażenia. Nie dotyczy to efektów Raw oraz Mundane.
Poniżej znajduje się tabela z opisami poszczególnych wzmocnień i efektów zaklinania:
Rodzaj ulepszenia | Kowal | Opis |
Zwykłe wzmocnienia | Lenigrast, McDuff, Ornifex | Standardowe wzmocnienie broni i zbroi do maksymalnie +10. Każde wzmocnienie broni dodaje 10% do bazowych obrażeń. Wymaga: Titatinte Shard (1-3), Large Titanite Shard (4-6), Titanite Chunk (7-9) oraz Titanite Slab (+10) |
Wzmocnienia specjalnych zbroi i broni | Lenigrast, McDuff, Ornifex | Wzmocnienie do maksymalnie +5. Każde wzmocnienie broni dodaje 10% do bazowych obrażeń. Wymaga: Twinkling Titanite (1-5) |
Wzmocnienia broni z dusz bossów | Lenigrast, McDuff, Ornifex | Wzmocnienie do maksymalnie +5. Każde wzmocnienie broni dodaje 30% do bazowych obrażeń. Wymaga: Petrified Dragon Bone (1-5) |
Raw | McDuff | Zwiększa bazowe obrażenia fizyczne broni o 14,4%, ale zmniejsza skalowanie od statystyk. Najlepiej używać na broni z niskim skalowaniem do atrybutów. Wymaga: Raw Stone |
Bleed | McDuff | Dodaje efekt krwawienia do broni. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5%, ale dodaje 112 bazowych obrażeń od krwawienia. Zmniejsza skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Bleed Stone |
Magic | McDuff | Dodaje magiczne obrażenia do broni oraz zwiększa skalowanie do Inteligencji. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5% i skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Faintstone |
Dark | McDuff | Dodaje obrażenia od mroku oraz zwiększa skalowanie do mroku. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5% i skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Darknight Stone |
Fire | McDuff | Dodaje obrażenia od ognia oraz zwiększa skalowanie do ognia. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5% i skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Firedrake Stone |
Lightning | McDuff | Zwiększa obrażenia od błyskawic oraz skalowanie do błyskawic. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5% i skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Boltstone |
Mundane | McDuff | Przypisuje obrażenia danej broni do najniższego atrybutu postaci. Zmniejsza obrażenia broni o 50% i skalowanie domyślnych atrybutów. Przydatne niemal wyłącznie dla postaci, które posiadają wyrównane atrybuty. Wymaga: Old Mundane Stone |
Poison | McDuff | Dodaje efekt zatrucia do broni. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5%, ale dodaje 112 bazowych obrażeń od trucizny. Zmniejsza skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Poison Stone |
Enchanted | McDuff | Zmniejsza skalowanie od pozostałych statystyk, a zastępuje skalowaniem do Inteligencji. Nie dodaje obrażeń magicznych i nie zmniejsza bazowych obrażeń. Przydatne dla klas magicznych o wysokiej inteligencji. Wymaga: Magic Stone |