1. Bohater | Dark Souls II poradnik Dark Souls II
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
W tym rozdziale dowiesz się w jaki sposób stworzyć postać, którą będziesz kierował podczas gry. Dowiesz się tutaj wszystkiego na temat dostępnych klas postaci, ich początkowych statystyk oraz ekwipunku, który jest dostępny podczas rozpoczęcia przygody. Jest tu także opis wszystkich prezentów, które możesz wybrać podczas tworzenia postaci
Statystyki i klasy
Grę rozpoczynasz zawsze jako "nieokreślony". Aby stworzyć postać, musisz dojść do małego domku w okolicy. Droga jest bardzo prosta, musisz iść cały czas przed siebie. Pierwszym krokiem podczas tworzenia własnego bohatera będzie wybór imienia. Twórcy gry pozostawili dużą elastyczność, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Tak naprawdę, jeśli się postarasz i poświęcisz trochę czasu, będziesz w stanie stworzyć bohatera bardzo podobnego do siebie.
Przejdźmy jednak do najważniejszego, czyli do klas postaci. W grze występuje ich osiem. Najistotniejszą informacją dotyczącą klas jest to, że wbrew pozorom nie narzucają one stylu rozgrywki, a jedynie sugerują pewne pomysły. Mówiąc inaczej, klasy postaci są rzeczą umowną, bo w samej grze możesz rozwijać postać w dowolny sposób (np. wybór maga nie oznacza, że musisz używać magii). Klasy definiują tylko początkowe statystyki, poziom ogólny i - co chyba najważniejsze - startowy ekwipunek.
- Warrior - typowy wojownik, cechujący się wysoką siłą i zręcznością. Jego specjalnością są ciężkie, zadające duże obrażenia bronie dwuręczne.
- Knight - wysoki wskaźnik wytrzymałości sprawia, że trudniej go zabić. Ulubione bronie to jednoręczne miecze i tarcze.
- Swordsman - jest drobny i bardzo zręczny. Jego specjalnością są miecze dzierżone w obu rękach.
- Bandit - cechuje się wysokim wskaźnikiem zręczności. Ulubione bronie to łuk i topory.
- Cleric - specjalizuje się w cudach, czyli jednym z rodzajów magii.
- Sorcerer - typowy mag. Włada czarami na co pozwalają zwiększone statystyki inteligencji oraz dostrojenia.
- Explorer - najbardziej wszechstronna klasa postaci. Statystyki są rozłożone po równo. Na starcie posiada dużą ilość przedmiotów.
- Deprived - postać, która jako jedyna rozpoczyna na pierwszym poziomie trudności. Na starcie nie posiada żadnej broni, zbroi ani przedmiotów.
Statystyki określające twoją postać:
- Level - statystyka, ukazująca poziom doświadczenie twojej postaci
- Strenght - im większą siłą dysponuje twój bohater, tym większe zadaje obrażenia. Rozwinięcie tej statystyki pozwala także na efektywne używanie ciężkich, dwuręcznych broni.
- Vigor - statystyka mająca wpływ na pasek zdrowia twojej postaci. Zdrowie obrazowane jest czerwonym paskiem na głównym ekranie gry.
- Dexterity - obrazuje siłę ataku. Potrzebna także do używania niektórych broni.
- Endurance - im większa wytrzymałość, tym wolniej męczy się twój bohater. Wytrzymałość obrazowana jest zielonym paskiem na głównym ekranie gry.
- Adaptability - wpływa na szybkości ruchów twojej postaci, na jej odporność oraz
- Vitality - ta statystyka ma wpływ na ciężar ekwipunku, który możesz na siebie założyć. Bardzo ważna dla postaci, które chcą używać ciężkich zbroi oraz broni.
- Intelligence - statystyka przeznaczona dla magów. Pozwala na używanie czarów oraz wzmacnia obronę przed nimi.
- Attunement - statystyka, która ma wpływ na ilość dostępnych slotów na czary. Zwiększa także szybkość ich rzucania.
- Faith - pozwala na używanie cudów. Zwiększa odporność na ataki od błyskawic
Każda z klas postaci posiada odmienne statystyki na początku gry. W poniższej tabeli znajdziesz ich szczegółowy podział.
Klasa | Warrior | Knight | Swordsman | Bandit | Cleric | Sorcerer | Explorer | Deprived |
Level | 12 | 13 | 12 | 11 | 14 | 11 | 10 | 1 |
Strenght | 15 | 11 | 9 | 9 | 11 | 3 | 6 | 6 |
Vigor | 7 | 12 | 4 | 9 | 10 | 5 | 7 | 6 |
Dexterity | 11 | 8 | 16 | 14 | 5 | 7 | 6 | 6 |
Endurance | 6 | 6 | 8 | 7 | 3 | 6 | 6 | 6 |
Adaptabillity | 5 | 9 | 6 | 3 | 4 | 8 | 12 | 6 |
Vitality | 6 | 7 | 4 | 11 | 8 | 5 | 9 | 6 |
Intelligence | 5 | 3 | 7 | 1 | 4 | 14 | 5 | 6 |
Attunement | 5 | 4 | 6 | 2 | 10 | 12 | 7 | 6 |
Faith | 5 | 6 | 5 | 8 | 12 | 4 | 5 | 6 |
Przedmioty
Podczas tworzenia postaci możesz także wybrać jeden z przedmiotów, który zostanie dodany do twojego ekwipunku na początku gry.
- Life Ring - pierścień, który nieznacznie zwiększa poziom życia na początku gry.
- Human Effigy - bardzo przydatny przedmiot, który pozwala na powrót do postaci człowieka.
- Healing Wares - zestaw przedmiotów leczniczych oraz pozwalających na usunięcie zatrucia.
- Homeward Bone - przedmiot, który po użyciu przenosi postać do ostatniego użytego ogniska zachowując przy tym wszystkie zebrane dusze.
- Seed of a Tree of Giants - przedmiot bez konkretnego zastosowania.
- Bonfire Ascetic - przedmiot zdecydowanie nie polecany dla początkujących graczy. W momencie kiedy wrzucisz go do ogniska, wrogowie, którzy są w pobliżu stają się silniejsi.
- Petrified Something - bez wartości na początku gry, ale jak to w przypadku Dark Souls bywa, może skrywać pewną tajemnicę...
Każda z klas posiada także inny zestaw przedmiotów z którymi rozpoczyna grę. Poniżej znajdziesz dokładny spis ekwipunku dla każdego typu bohatera.
- Warrior - Broken Straight Sword, Iron Parma, Standard Helm, Hard Leather Amor, Hard Leather Gauntlets, Hard Leather Boots, Lifegem, Darksign, Black Separation Crystal, Bone of Order
- Knight - Broadsword, Falconer Amor, Falconer Gloves, Falconer Boots, Lifegem, Darksign, Black Separation Crystal, Bone of Order
- Swordsman - Scimitar +1, Shortsword +1, Wanderem Hood, Wanderer Coat, Wanderem Manchettes, Wanderem Boots, Lifegem, Darksign, Black Separation Crystal, Bone of Order
- Bandit - Hand Axe, Short Bow, Spiker Bandit Helm, Bandit Amor, Bandit Gauntlets, Bandit Boots, Wood Arrow, Lifegem, Darksign, Black Separation Crystal, Bone of Order
- Cleric - Cleric's Sacred Chime, Mace, Archdrake Robes, Heal, Lifegem, Darksign, Black Separation Crystal, Bone of Order
- Sorcerer - Sorcerer's Staff, Dogger, Black Hollow Mage Robe, Imported Trousers, Soul Arrow, Lifegem, Darksign, Black Separation Crystal, Bone of Order
- Explorer - Dogger, Spell Quarto Ring, Travelling Merchant Hat, Travelling Merchant Coat, Travelling Merchant Gloves, Travelling Merchant Boots, Lifegem, Witching Urn, Aromatic Orze, Prism Stone, Rusted Coin, Repair Powder, Pharros' Lockstone, Wood Bolt, Darksign, Black Separation Crystal, Bone of Order
- Deprived - nie posiada żadnych przedmiotów
Klasą, która szczególnie zasługuje na polecenie jest Explorer. Zrównoważone rozłożenie statystyk pozwala na wzmacnianie postaci w równym stopniu, w różnych kierunkach. Poza tym, bohater od początku dysponuj wieloma przydatnymi, wręcz potrzebnymi przedmiotami, które sprawią rozgrywkę bardziej przystępną dla każdego gracza.