Warsztat Imperialnych | Warsztat Okrętów w Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Warsztat Imperialnych
W niniejszym rozdziale znajdziesz dokładną listę ulepszeń, umiejętności, przychylności oraz członków załogi dostępnych w Warsztacie Imperialnych.
Ulepszenia
Silnik
Ważne ulepszenia pod kątem kierowania statkiem i małej próby wyrównania szans w walce przeciwko szybszym i zwrotniejszym okrętom.
Ikona | Opis | Uwagi |
Manoeuvring Thursters Prędkość z jaką okręt się obraca w czasie wymiany ognia jest zwiększona o 5° na sekundę. | Bardzo ważna modyfikacja z punktu widzenia ciężkich jednostek. Jeśli statek ma bazową małą zdolność do manewru, warto wzmocnić ta statystykę, żeby okręt szybciej zmieniał położenie niezbędne do nawiązania inicjacji. Ulepszenie silnika w ten sposób pomoże manewrować podczas próby taranowania drugiego okrętu. | |
Efficient Plasma Thursters Zmniejsza zużycie dopalacza przy manewrach specjalnych o 25%. | Kolejna ważna modyfikacja z punktu widzenia imperialnych okrętów, które zazwyczaj są wolniejsze od swoich odpowiedników w innych frakcjach. Za pośrednictwem tej zmiany statek będzie mógł przez dłuższy czas korzystać z dodatkowego przyśpieszenia co pozwoli zwiększyć lub zmniejszyć dystans do przeciwnika, w zależności od potrzeb. | |
Mezoa Pattern Drive Prędkość z jaką porusza się okręt jest usprawniona o 25, ale w przypadku krytycznych uszkodzeń na silniku statek nie może wykonywać manewrów specjalnych. | Korzystanie z tego ulepszenia niesie za sobą duże ryzyko. Z jednej strony poprawia ogólną prędkość okrętu, co pozwala na zajmowanie lepszych pozycji na polu bitwy i sprawniejsze przegrupowanie się, ale jednostka Imperium pozbawiona manewrów specjalnych to bardzo łatwy cel i może szybko stać się bezużyteczna na polu bitwy. Modyfikacja raczej nie polecana ze względu na duże ryzyko uszkodzenia silnika już w pierwszych minutach bitwy, co przełoży się na utratę okrętu lub jego bezużyteczność. | |
Emissions Dissipator Manewry specjalne nie będą już ujawniać położenia twojego okrętu. | Najlepsza dostępna modyfikacja silnika po stronie Imperium. Pozwoli na użycie dopalacza na konkretnej jednostce już od pierwszych minut misji bez obawy, że zdradzi to jej pozycje. Dzięki temu możesz zająć dobrą pozycję na polu bitwy, rozstawić pułapki i ukryć się w chmurze gazu do momentu, aż dopalacz się zregeneruje. |
Generator
Ważne ulepszenia z punktu widzenia obronności statku. Na szczególna uwagę zasługuje możliwość zwiększenia zasobów tarczy o 100 pkt dla dużych jednostek. Modyfikacje te nie są niezbędne, ponieważ okręty Imperium dysponują dużymi zasobami pancerza więc można odłożyć wybór ulepszenia z tej sekcji na późniejsze fazy rozgrywki.
Ikona | Opis | Uwagi |
Navigational Shields Statek nie odnosi obrażeń w kontakcie ze skupiskiem asteroid. | Modyfikacja przydatna na początku rozgrywki kiedy jeszcze nie orientujesz się do końca w położeniu obiektów na mapie. Przydatna również w sytuacjach, gdy wróg ukrył się za polem siłowym i musiałbyś je okrążać żeby go dopaść. Sytuacji w których dana modyfikacja będzie użyteczna jest niewiele, więc lepiej skup się na pozostałych. | |
Auxiliary Shield Capacitors Prędkość z jaką przeładowuje się tarcza jest skrócona o połowę. | Przydatna modyfikacja pod kątem obrony statku. Z jednej strony umożliwia dłuższe wymiany ognia ale wpływa też na czas w którym statek jest wycofany z czynnej bitwy i czeka na regenerację wytrzymałości i tarczy. Taka jednostka będzie mogła o wiele szybciej powrócić do walki. | |
Additional Void Shield Generator Tarcza okrętu liniowego jest wzmocniona o 100 pkt. Tarcza okrętu wsparcia jest wzmocniona o 50 pkt. | Wzmocnienie bardzo użyteczne z punktu widzenia każdego okrętu. Warto przed przyznaniem punktu porównać statystyki tarczy dla podobnych okrętów w innych frakcjach. W ten sposób można łatwo wyrównać szanse na tym polu bądź wypracować sobie przewagę w walce. | |
Voss Pattern Void Shield Tarcza okrętu ma 25% szans na zanegowanie obrażeń. Tarcza nie blokuje obrażeń zadanych przez Disruption Bomb. | Kolejne ryzykowne ulepszenie. Jeśli jesteś dobrze zorientowany w działaniach widocznych na ekranie to z łatwością ominiesz ładującą się bombę. Jeśli nie masz dużego zaufania do swoich działań lepiej zaniechaj tej modyfikacji. |
Pokład
Kilka kluczowych zmian dla funkcjonowania okrętów Imperium. Bardzo przydatne wzmocnienia dotyczące pomijania obrażeń krytycznych na układach sterowania statkiem oraz możliwości korzystania z rozkazów specjalnych pomimo zniszczenia pokładu.
Ikona | Opis | Uwagi |
Improved Augur Array Obszar wykrywania wrogich jednostek jest zwiększony o 2,500 jednostek. | Ciekawa modyfikacja. Użyteczna z punktu widzenia przygotowania zasadzki na wrogi okręt. Najlepiej wprowadzać ją na okrętach, które mają duży zasięg wykrywania, żeby identyfikować wroga i odpowiednio koordynować działania. | |
Belt Armour Pierwszy dawka obrażeń krytycznych na układzie sterowania statkiem jest ignorowana. | Zmiana korzystna z punktu widzenia jednostek ulepszonych o Mezoa Pattern Drive. Ale użyteczne dla każdego okrętu. Należy pamiętać, że zniszczenie dowolnego elementu okrętu sprawia, ze nie można używać rozkazów i umiejętności przypisanych do tego elementu. | |
Advanced Cogitator Linkages Czas trwania rozkazów specjalnych (Lock On, Brace for Impact, Reload) jest wydłużony o 50%. | Bardzo korzystna zmiana z punktu widzenia wydanych rozkazów. Przydatna dla każdego typu okrętu, a w szczególności jednostek inicjujących walkę w pierwszej linii. | |
Enchanced Battle Bridge Statek może używać rozkazów specjalnych nawet w przypadku zupełnego zniszczenia pokładu. | Modyfikacja dobra dla większych okrętów, które są mocno uzależnione od rozkazów specjalnych. Okręty wyposażone w to ulepszenie będą bardzo użyteczne w misjach na wyniszczenie. |
Kadłub
Inwestycja w bezpieczeństwo okrętu jest zawsze dobrym posunięciem. Dodatkowa wytrzymałość, krótsze pożary, dodatkowe wieżyczki obronne to elementy, które nie zagwarantują ci dominacji na polu bitwy, ale sprawią, że będziesz miał mniej powodów do niepokoju w czasie wymiany ognia.
Ikona | Opis | Uwagi |
Hull Reinforcement Wytrzymałość kadłuba okrętów liniowych jest zwiększona o 100 pkt. Wytrzymałość okrętów wsparcia jest zwiększona o 50 pkt. | Korzystna zmiana dla każdego okrętu. Bardzo przydatna w początkowej fazie gry, kiedy jeszcze nie znasz dokładnie możliwości swojej floty i częściej stosujesz rozwiązania siłowe i długa wymianę ognia. | |
Extra Turrets Okręt zostaje wyposażony w trzy, dodatkowe wieżyczki obronne. | Szczególnie przydatne w starciach przeciwko flocie wyposażonej w torpedy lub inną broń dalekiego zasięgu. Modyfikacja dobra z punktu widzenia okrętów o słabych właściwościach obronnych, przed zatwierdzeniem najlepiej porównać statystyki z innymi jednostkami. | |
Power Ram Obrażenia zadane w wyniku taranowania są zwiększone o 50%. | Modyfikacja przydatna dla dużych okrętów, które mają stosunkowo dużą zwrotność. Szczególnie jeśli uda ci się wcześniej zidentyfikować mniejsze jednostki, które możesz zniszczyć jednym uderzeniem. | |
Fire Protection System Pożary na pokładzie trwają o połowę krócej. | Ulepszenie bardzo ważne podczas bitwy z Orkami. Ze względu na dużą ilość akcji abordażowych, pożary na okrętach będą wyjątkowo częste. Długotrwały pożar na okręcie może bardzo uszczuplić zasoby wytrzymałości lub nawet zniszczyć okręt. |
Uzbrojenie
Sekcja ta zawiera wszystkie niezbędne modyfikacje ulepszające broń dostępną na pokładzie statku. Warto rozwijać uzbrojenie, żeby wraz ze zwiększoną wytrzymałością statku wzmocnić zadawane obrażenia co znacznie skróci wymiany ognia i pozwoli na uniknięcie obrażeń krytycznych.
Ikona | Opis | Uwagi |
Automated Refueling Systems Czas odnowienia jednostek specjalnych jest skrócony o 20%. | Wzmocnienie korzystne jedynie na okrętach wyposażonych w odpowiednie uzbrojenie, które umożliwia korzystanie z jednostek specjalnych. Warto ulepszać porty wystrzału, żeby dominować nad przeciwnikami podatnymi na działania abordażowe. | |
Short Burn Torpedoes Torpedy wystrzelone przez okręt osiągają o 50% większą prędkość. | Modyfikacja godna uwagi dla okrętów dysponujących torpedami. Szybszy lot torpedy oznacza większą szanse na trafienie przeciwnika zanim wykona unik lub jego działka obronne zniszczą nadlatujący pocisk. | |
Disruption Overcharge Duże działka umieszczone na dziobie statku (Lance) zadają 50% obrażeń więcej przeciwko tarczom. | Modyfikacja korzystna dla okrętów, które inicjują walkę frontalnie. Szczególnie warto rozwinąć to ulepszenie dla okrętów, które posiadają ciężkie wersje tej broni. | |
Refined Lences Zasięg wszystkich Lanc zostaje zwiększony o 3,000 jednostek. | Podobnie jak w przypadku poprzedniego wzmocnienia. Warto spróbować kombinacji tych dwóch ulepszeń, żeby osiągać jak najlepsze efekty przy inicjacji frontalnej, podkreślając fakt, że okręty Imperium mają najmocniejszy pancerz na dziobie. | |
Targeting Matrix Powyżej 6k jednostek Macro-Weapons tracą o 50% mniej skuteczności ataku. | Modyfikacja korzystna dla okrętów, które wyposażone są jedynie w ten typ uzbrojenia. Zwiększona skuteczność przeciwdziała utracie celności na większych dystansach, co lekko neguje cechę Imperialnej floty. | |
Armour-Piercing Ammunition Działka Macro skalują obrażenia na 25% pancerza wroga, gdy dystans do przeciwnika wynosi 3k jednostek lub mniej. | Pomijając fakt, że flota Imperium ma najmocniejszy pancerz, na uwage zasługuje opancerzenie dziobowe we flocie Orków. Ich statki mają mocno opancerzony przód a ich skłonności do działań taranujących i abordażowych gwarantują starcia na bliskim dystansie, co pomoże szybciej niszczyć ich okręty. | |
Additional Teleportarium Rozkaz Lightning Strike skutkuje przeprowadzeniem jednej dodatkowej akcji abordażowej. Odnosi się do wszystkich umiejętności związanych z tym rozkazem. | Przydatne w misjach polegających na wykradaniu danych. Dodatkowa akcja abordażowa po użyciu rozkazu może przechylić szalę zwycięstwa na twoją korzyść. Odnosi się to również do szansy na przerwanie skoku w przestrzeń kosmiczną, żeby zatrzymać wroga na polu bitwy. | |
Turbo Weaponry Zasięg wszystkich działek Macro jest zwiększony o 3,000 jednostek. | Wzmocnienie zasięgu działek wpływa pozytywnie na każdy rodzaj inicjacji okrętem i może sprawić, że przeciwnik odniesie duże obrażenia zanim bitwa się rozpocznie. Modyfikacja szczególnie przydatna w walce z flotą Chaosu, która zazwyczaj prowadzi walkę w średnim dystansie. |
Umiejętności
Obrona
Umiejętności nastawione na przenoszenie obrażeń z kadłuba na tarczę. Z dwóch dostępnych opcji lepsze zastosowanie ma pierwsza z nich i to na nią warto przeznaczyć punkt kiedy będziesz chciał rozwinąć obronę statku.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Supercharged Void Shield - przez 10 sekund tarcza jest niemożliwa do przebicia. | Zasięg: Na siebie Czas trwania: 10 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Generator |
Uwagi: Umiejętność przydatna w każdej sytuacji, dobrze działa w połączeniu z Tauntem. Najlepsza w sytuacjach podbramkowych, gdzie twój okręt i jednostka przeciwnika są na wykończeniu i kilka sekund zadecyduje o tym, kto będzie musiał uciekać z pola bitwy.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Emergency Capacitor - Regeneracja tarczy jest wzmocniona o 2,5%. | Zasięg: Na siebie Czas trwania: 10 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Generator |
Uwagi: Sprawdza się podczas przeprowadzania niezbędnych napraw w obszarze oddalonym od głównych działań wroga. Przydatne tez podczas misji dotyczących wykradania danych, gdzie dodatkowa ilość tarczy może ochronić statek przed utratą informacji od których zależy powodzenie misji.
Obrażenia
W tej sekcji znajdziesz die bomby dalekiego zasięgu. Pierwsza z nich jest uniwersalna, sprawdzi się w każdej misji. Drugi typ bomby jest czysto strategiczny, nie zada decydujących obrażeń ale może łatwo przeciwdziałać i negować bomby rzucone przez wroga.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Disruption Bomb - broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. | Zasięg: 10,000 Opóźnienie: 10 sekund Promień: 1,500 Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Kadłub |
Uwagi: Umiejętność przydatna na początku bitwy podczas inicjacji. Umiejętnie rzucona bomba może pozbawić przeciwnika zasobów tarczy co w krótkim czasie może skutkować ciężkimi obrażeniami. Przydatne szczególnie dla okrętów, które w żaden sposób nie mogą ignorować tarczy podczas wymiany ognia.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Plasma Bomb - broń dalekiego zasięgu. W chwili eksplozji zadaje 100 pkt obrażeń w zasięgu ignorując pancerz przeciwnika. W momencie eksplozji niszczy bomby przeciwnika będące w obszarze. | Zasięg: 10,000 Opóźnienie: 10 sekund Promień: 1,500 Obrażenia: 100 Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Kadłub |
Uwagi: Druga z broni dalekiego zasięgu dostępna dla Imperium. Użyteczna z punktu widzenia atakującego dany obszar. Za jej pomocą można łatwo oczyścić dany obszar z bomb zastawionych przez obrońców. Umiejętnie użyta uszczupli wytrzymałość przeciwnika.
Kontrola
Modyfikacje w tej sekcji pozwolą ci na kontrolowanie działań wrogich okrętów i ograniczanie ich widoczności. Na szczególną uwagę zasługuje druga umiejętność, która jest niezwykle użyteczna na polu bitwy.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Augur Disruptor - każdy okręt znajdujący się w średnim zasięgu od naszego okrętu ma zmniejszony zasięg identyfikacji do 1000 jednostek na krótki czas. | Zasięg: 7,500 Czas trwania: 25 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
Uwagi: Bardzo przydatna umiejętność przy organizowaniu zasadzek. Wystarczy wysłać jeden okręt wyposażony w tą umiejętność, żeby skutecznie zagłuszyć radary wroga na prawie pół minuty. Przez ten czas wróg zostanie łatwo otoczony lub możesz spróbować taranowania oślepionych jednostek.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Stasis Bomb - broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. | Zasięg: 10,000 Opóźnienie: 15 sekund Promień: 2,500 Czas trwania: 15 sekund Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Kadłub |
Uwagi: Jedna z najważniejszych umiejętności w grze. Unieruchomienie wrogich jednostek na 15 sekund to idealna okazja żeby przegrupować siły, dokonać napraw i wystrzelić torpedy we wrogie okręty. Mając do dyspozycji większe jednostki możesz dokonać poważnych zniszczeń przy użyciu Nova Cannon.
Wsparcie
Umiejętności Wsparcia mają szereg przydatnych zastosowań na polu bitwy. Dzięki nim możesz zachowywać liczebność swojej floty w bitwie i wystrzegać się poważnych zniszczeń małym kosztem.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Taunt - wskazany statek nie może wykonywać manewrów i jest zmuszony do atakowania okrętu, który użył umiejętności przez 15 sekund w zasięgu własnej inicjacji. | Zasięg: 7,500 Czas trwania: 10 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
Uwagi: Dysponując przegrupowanymi siłami możesz łatwo ściągnąć na siebie ogień nieprzyjaciela, jednocześnie osłabione statki mogą w tym czasie oddalić się na bezpieczną odległość i dokonać napraw. Czas odnowienia to tylko dwie minuty, co jest krótkim czasem oczekiwania jak na umiejętność, która zmusza przeciwnika do konkretnego działania na które nie ma wpływu. Warto zwrócić uwagę na statystyki poszczególnych nacji, które mogą wydłużać lub skracać czas działania prowokacji.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Void Shield Transfer - wskazany statek otrzyma 100 pkt tarczy. | Zasięg: 5,000 Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
Uwagi: Dodatkowa tarcza zawsze się przyda podczas długiej wymiany ognia. Z jednej strony łatwiej zregenerować wytrzymałość statku a z drugiej dzięki dodatkowej tarczy możesz uczynić niewrażliwym statek, który posiada ważne dane.
Rozpoznanie
Dwie pomocnicze umiejętności, bez dużego wpływu na przebieg rozgrywki. Stacjonarnym urządzeniem ciężko trafić tak, żeby było użyteczne od pierwszych minut bitwy, a sonda może łatwo ominąć wrogie jednostki jeśli wystrzelisz ją za wcześnie.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Recon Beacon - wystrzelenie stacjonarnego urządzenia o zasięgu wykrywania równym 10,000 jednostek. | Zasięg: 10,000 Czas trwania: 180 sekund Czas odnowienia: 240 sekund Przynależność: Pokład |
Uwagi: Staraj się przewidzieć ruchy przeciwnika i wystrzelić urządzenie w pobliżu obszaru, który posłuży ci jako pole do zasadzki.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Augur Probe - wysyła sondę która leci w wybranym kierunku z prędkością 600 jednostek. Sonda identyfikuje jednostki po wykryciu. | Zasięg: nieograniczony Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
Uwagi: Z tej umiejętności najlepiej korzystać kiedy przemieszczasz się bezpośrednio w kierunku przeciwka. Zidentyfikowanie go odpowiednio wcześnie pomoże ci w obraniu właściwej strategii.
Manewry
Dwie bardzo użyteczne i uniwersalne umiejętności. Sprawdzają się w każdej taktyce i dają większą kontrolę nad polem bitwy. Warto zwrócić uwagę na drugą opcję, która jest szczególnie przydatna podczas pościgów lub ucieczek.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Micro Warp Jump - teleportuje i zmienia położenie wybranego statku. Okręt nie może wykonywać specjalnych manewrów, używać umiejętności lub poruszać się kiedy skok jest ładowany. | Zasięg: wykrycia Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Generator |
Uwagi: Odpowiednie użycie tej umiejętności pozwoli na zmianę położenia wobec wrogich statków w krótkim czasie. Najlepiej korzystać z tej umiejętności z ukrycia np. w celu przeskoczenia na tyły przeciwników. Zwróć uwagę, że podczas ładowania umiejętności nie możesz wykonywać manewrów więc zaniechaj użycia jeśli sytuacja nie jest poważna lub twoje zasoby wytrzymałości są na wykończeniu.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Enchanted Induction Cells - użycie umiejętności pozwala na natychmiastowe naładowanie dopalacza. | Zasięg: Na siebie Czas odnowienia: 150 sekund Przynależność: Silnik |
Uwagi: Dodatkowy zapas dopalacza jest szczególnie przydatny dla statków, które mają niższą prędkość podstawową niż jednostki wroga. Umiejętne wykorzystanie dodatkowego dopalacza może zadecydować o wyniku bitwy jeśli dzięki niemu wyjdziesz poza zasięg przeciwnika lub uda ci się go dogonić zanim skoczy w przestrzeń kosmiczną.
Przychylność
The Inquisition
Inkwizycja to potężni tajni agenci Imperium, których głównym zadaniem jest ochrona wszelkiego człowieczeństwa. Celem jej istnienia jest wykrywanie i neutralizowanie potencjalnych zagrożeń dla Imperium i człowieczeństwa.
Unikalne umiejętności
Ikona | Opis | Uwagi |
Emperor's Tarrot Natychmiastowa identyfikacja wrogiego statku na podstawie zaznaczonego źródła sygnału. Zasięg: Nieograniczony Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład | Umiejętność, która w wielu przypadkach może okazać się kluczowa. Ze względu na krótki czas odnowienia masz szansę odkryć co najmniej dwa wrogie okręty i odpowiednio rozmieścić siły zanim dojdzie do właściwej walki. | |
Inquisitorial Suite Każdy członek załogi otrzymuje jeden, darmowy punkt rozwoju. | Użyteczność tego wzmocnienia poznasz w dalszej części poradnika, aczkolwiek darmowy punkt dla każdego z członków załogi to dużo biorąc pod uwagę liczbę poziomów doświadczenia jednostki, która jest potrzebna, żeby zdobyć siedem punktów rozwoju załogi. |
Adeptus Mechanicus
Jest to organizacja mająca monopol na wiedzę technologiczną w całym Imperium. Pod ich okiem powstała najpotężniejsza i najbardziej zaawansowana broń i ekwipunek Imperialnej floty.
Unikalne umiejętności
Ikona | Opis |
| Omnissiah - statek uzyskuje jeden punkt rozwoju ulepszeń. |
| Mechanicus Enclaves - statek uzyskuje jeden punkt rozwoju umiejętności. |
Uwagi: Dodatkowe punkty rozwoju okrętu są zawsze mile widziane. Zaniechaj jednak opowiadania się w tej frakcji na początku gry. Poczekaj do momentu, aż otrzymane punkty rozwoju faktycznie będą warte 200 punktów rozgłosu. Może tak być w momencie kiedy do awansu będzie potrzebne dużo doświadczenia a bardzo potrzebujesz jakiejś umiejętności lub ulepszenia.
Imperial Navy
Imperialni to jedna z uzbrojonych jednostek zatrudnianych przez Imperium. Są odpowiedzialni za utrzymanie floty międzygwiezdnej i międzyplanetarnej oraz przeciwdziałanie wewnętrznym i zewnętrznym zagrożeniom.
Unikalne umiejętności
Ikona | Opis | Uwagi |
Reinforcements Statek wsparcia Cobra pojawia się na polu bitwy jako posiłki. Gracz musi umieścić statek na polu bitwy w obszarze 5,000 jednostek od swoich statków. Statki wsparcia czerpią korzyści ze wszystkich wzmocnień zastosowanych na statkach klasy Cobra. Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Pokład Czas odnowienia liczony jest od początku bitwy. | Umiejętność bardzo przydatna z punktu widzenia każdego starcia. Jako członek imperialnych masz możliwość wzywania dodatkowego statku do swojej floty co trzy minuty. Biorąc pod uwagę, że przeciwnik nie dysponuje takim wsparciem, o wynik bitwy nie musisz się martwić. | |
Rigour Załoga statku nie może okazać niesubordynacji. | Może się wydawać, że ta właściwość nie ma dużego znaczenia. Często zdarza się, że jednostka, która powinna wycofać się z pola bitwy w określonym momencie chce opuścić je szybciej. Egzekucja na nieposłusznym oficerze sprawia, że statek musi odczekać pewien czas, zanim znowu spróbuje skoku w przestrzeń. W niektórych sytuacjach okazuje się, że jest już za późno. |
Adeptus Astartes
Jedna z najpotężniejszych i budzących grozę jednostek specjalnych Imperium. Działają w ramach wysoce mobilnych sił uderzeniowych Imperatora.
Unikalne umiejętności
Ikona | Opis |
| Terminator Lightning Strike - umiejętność zastępuje swoją podstawową wersję. Nie może zostać użyta na okręcie, który ciągle posiada tarczę. Dodaje jedną akcję abordażową dla tej umiejętności. Zasięg: 5,000 Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
| Space Marines - wartość statku zostaje zwiększona o 10. Umiejętność zwiększa liczbę akcji w ramach abordażu o 1. |
Uwagi: Dodatkowa ilość akcji w ramach sił uderzeniowych i abordażowych zdecydowanie zwiększy ich skuteczność i wygeneruje większe obrażenia na statkach. Warto okazać przychylność tej jednostce w ramach statku wyposażonego w dodatkowe uzbrojenie umożliwiające przeprowadzanie akcji uderzeniowych na większą skalę.
Załoga
Commissar
Jego zadanie na pokładzie polega na inspirowaniu członów załogi, podnoszeniu morale na okręcie i karaniu jednostek, które wykażą się brakiem kompetencji.
- Redukuje o 10% na poziom szansę na niesubordynację kiedy okręt osiąga 30% maksymalnej wytrzymałości.
- Zmniejsza o 2% na poziom szansę na niesubordynację kiedy dochodzi do utraty okrętu liniowego.
- Redukuje o 1% na poziom szansę na niesubordynację kiedy dochodzi do utraty okrętu wsparcia.
Morale załogi jest jednym z kluczowych aspektów podczas prowadzenia wymiany ognia. Warto zainwestować dodatkowy punkt, żeby mieć większą pewność w kwestii pełnej kontroli nad okrętem. Nie ma potrzeby rozwijać tego członka załogi dalej niż na dwa poziomy z uwagi na dosyć dużą lojalność załogi imperialnych statków.
Navigator
Jest odpowiedzialny za prowadzeniem statków Imperium podczas skoku z przestrzeń kosmiczną. Pochodzi z tajemniczej i potężnej organizacji o nazwie Navis Nobilite.
- Statek, który ucieka z pola bitwy za pomocą skoku ma 45% szans na zaginięcie.
- Redukuje o 15% co poziom szanse na zgubienie statku po wykonaniu Skoku.
- Skraca czas ładowania skoku o 2.5 sekundy co poziom.
Nawigator zasługuje na co najmniej jeden punkt rozwoju. Obniżenie ryzyka zaginięcia statku do 30% to duża korzyść, dodatkowo skrócony czas opuszczenia pola bitwy może być bardzo użyteczny w ramach misji Data Recovery oraz Breakthrough.
Tech-Priest
Przedstawiciel organizacji Adeptus Mechanicus na twoim okręcie. Koordynuje działania zespołu konserwacyjnego i odpowiada za doraźne naprawy.
- Podnosi skuteczność rozkazu Emergency Repairs o 0.3 pkt/ sek za każdy poziom.
Warto przeznaczyć co najmniej jeden punkt na rozwój tego członka załogi. Bieżące naprawy są głównym czynnikiem dzięki któremu większość jednostek nie potrzebuje dodatkowych napraw po powrocie do warsztatu. Przy zainwestowaniu dwóch punktów rozwoju komenda naprawy przywraca aż 127 pkt wytrzymałości w ciągu 45 sekund więc warto rozwijać ten aspekt okrętu.
Master Gunner
Odpowiedzialny za skuteczność uzbrojenia zainstalowanego na okręcie.
- Każdy poziom rozwoju to o 25% większa szansa na zadanie krytycznych obrażeń przez Lance i Działka Macro.
Ten aspekt okrętu powinien być rozwinięty do maksimum. Wysoka szansa na zadanie obrażeń krytycznych z podstawowego uzbrojenia każdego okrętu może zmiażdżyć przeciwną flotę w kilka minut. Członek załogi warty uwagi szczególnie na okrętach o dużej ilości zdublowanej broni.
Ratings
Członek załogi odpowiedzialny za odpieranie napastników na pokładzie statku w czasie akcji abordażowych.
- Zwiększa wartość statku o 3 punkty za każdy poziom.
Dobra obrona przeciwko akcjom abordażowym może okazać się kluczem do zwycięstwa w niektórych misjach. Warto zainwestować kilka punktów, żeby podwyższyć wartość jednostki.
Servitors
Bezmyślne połączenie ludzkiej tkanki i maszyny. Jest użyteczny w realizowaniu prostych komend.
- Skraca czas odnowienia wszystkich umiejętności na statku o 4% na poziom.
Drugi pod względem przydatności element rozwoju załogi. Skracanie czasu odnowienia nawet do 12% w perspektywie długotrwałej bitwy oznacza użycie umiejętności kilka razy więcej niż może to zrobić przeciwnik.
Squadron Sergeant
Sierżanci wykazują się większymi umiejętnościami w zakresie dowodzenia niż inni członkowie oddziału. Jest to głównie pozycja mająca na celu motywowanie poszczególnych jednostek i pełne wykorzystanie ich potencjału.
- Uzbrojenie ma 10% szans na poziom, że uniknie obrażeń po uderzeniu.
Ta procentowa premia kumuluje się z pozostałymi szansami na uniknięcie zniszczenia.
Duża szansa na uniknięcie zniszczenia w momencie otrzymania obrażeń zawsze jest przyjemnym czynnikiem. Nie przesadzaj z dysponowaniem punktami, ale pojedyncze wzmocnienia nie zaszkodzą.