Warsztat Eldarów | Warsztat Okrętów w Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Warsztat Eldarów
W niniejszym rozdziale znajdziesz dokładną listę ulepszeń, umiejętności, przychylności oraz członków załogi dostępnych w Warsztacie Eldarów.
Ulepszenia
Silnik
bardzo ważne wzmocnienia, które mogą okazać się zbawienne podczas działań w sektorze Gothic. NA szczególną uwagę zasługuje dodatkowe przyśpieszenie podczas przemieszczania okrętu.
Ikona | Opis | Uwagi |
| Void Predator Kiedy statek znajduje się w strefie chmury gazu lub skupiska asteroid, skuteczność uzbrojenia przeciwnika spada 20% | Ciekawa modyfikacja w połączeniu z Polarized Field. Umiejętne ukrywanie się w obszarach specjalnych może pozytywnie wpłynąć na efekt wielu bitew. |
| Dragon Sail Statek ma zwiększoną prędkość o 50 jednostek w przypadku otrzymania rozkazu o przemieszczeniu. Premia znika po wydaniu rozkazu do ataku. | Wzmocnienie manewrów związanych z przemieszczaniem. Przydatne z punktu widzenia okrętów, które będą wycofywać się z walki, żeby zregenerować siły. |
| Phoenix Sail Jeśli statek otrzyma obrażenia krytyczne na silnik, jego prędkość jest zmniejszona o połowę dopiero w przypadku zniszczenia wszystkich żagli. | Kolejne wzmocnienie, które sprzyja stylowi gry Eldarami. Utrzymywanie właściwej prędkości zwiększa skuteczność Holofields, więc jednocześnie podnosi statystyki obronne i pozwala zachować dużą prędkość statku nawet w przypadku poważnych zniszczeń. |
| Spectral Helm Prędkość z jaką okręt się obraca w czasie wymiany ognia jest zwiększona o 5° na sekundę. | Wzmocnienie raczej mało przydatne z uwagi na duże możliwości statków do manewru wynikające z podstawowych statystyk i ich konstrukcji. |
Generator
Zmiany bardzo sytuacyjne, ale każda z nich jest przydatna dla jednostek Eldarów. Na szczególną uwagę zasługują - możliwość podtrzymania zasobów tarczy oraz odporność na obrażenia krytyczne.
Ikona | Opis | Uwagi |
| Polarized Field Statek nie odnosi obrażeń w kontakcie ze skupiskiem asteroid. | Przydatna również w sytuacjach, gdy wróg ukrył się za skupiskiem asteroid i musiałbyś je okrążać żeby go dopaść. Jest też korzystna z uwagi na dostępność wzmocnienia Void Predator. Statki Eldarów są bardzo kruche, więc warto je uodpornić na obrażenia od obiektów neutralnych. |
| Reinforced Holofield Na tym okręcie zasoby Holofields nie mogą zostać zmniejszone poniżej 20% skuteczności. | Gwarancja stałego utrzymywania tarczy jest bardzo przydatna. Statki Eldarów pochłaniają obrażenia właściwe za pośrednictwem Holofields, szczególnie gdy poruszają się bardzo szybko. Warto zapewnić sobie te minimum bezpieczeństwa. |
| Deflecting Holofield Redukuje o 50% podatność na obrażenia krytyczne wynikającą z cech Fragile. | Zmniejszenie podatności na obrażenia krytyczne jest zawsze dobrym rozwiązanie, szczególnie w przypadku okrętów Eldarów, które mają o wiele niższą wytrzymałość kadłuba niż okręty innych frakcji. |
| Wraitguards Statek otrzymuje 10 punktów do obrony przeciwko akcjom abordażowym próbującym przerwać skok w przestrzeń kosmiczną. | Powyższe wzmocnienie może niejednokrotnie ocalić twoją jednostkę przed całkowitym zniszczeniem. Warto zwiększyć wartości obronne w tym aspekcie, szczególnie mając na uwadze grę przeciwko Orkom. |
Pokład
Ikona | Opis | Uwagi |
| Wraithbone bridge Statek może używać rozkazów specjalnych nawet w przypadku zupełnego zniszczenia pokładu. | Modyfikacja dobra dla większych okrętów, które są mocno uzależnione od rozkazów specjalnych. Okręty wyposażone w to ulepszenie będą bardzo użyteczne w misjach na wyniszczenie. |
| Vigilant Spirit Stones Obszar wykrywania wrogich jednostek jest zwiększony o 2,500 jednostek. | Ciekawa modyfikacja. Użyteczna z punktu widzenia przygotowania zasadzki na wrogi okręt. Najlepiej wprowadzać ją na okrętach, które mają duży zasięg wykrywania, żeby identyfikować wroga i odpowiednio koordynować działania. |
| Enchanced Infinity Circuit Czas trwania rozkazów specjalnych (Lock On, Brace for Impact, Reload) jest wydłużony o 50%. | Bardzo korzystna zmiana z punktu widzenia wydanych rozkazów. Przydatna dla każdego typu okrętu, a w szczególności jednostek inicjujących walkę w pierwszej linii. |
| Belt Armour Pierwszy dawka obrażeń krytycznych na układzie sterowania statkiem jest ignorowana. | Należy pamiętać, że zniszczenie dowolnego elementu okrętu sprawia, ze nie można używać rozkazów i umiejętności przypisanych do tego elementu. Warto zabezpieczyć silniki tą modyfikacją, ponieważ ich uszkodzenie może kosztować okręt. |
Kadłub
Podstawowe zmiany zwiększające wachlarz strategii oraz lekko podnoszące walory bezpieczeństwa kruchych okrętów floty Eldarów.
Ikona | Opis | Uwagi |
| Hull Reinforcement Wytrzymałość kadłuba okrętów liniowych jest zwiększona o 100 pkt. Wytrzymałość okrętów wsparcia jest zwiększona o 50 pkt. | Korzystna zmiana dla każdego okrętu. Bardzo przydatna w początkowej fazie gry, kiedy jeszcze nie znasz dokładnie możliwości swojej floty i częściej stosujesz rozwiązania siłowe i długa wymianę ognia. Dla Eldarów może mieć szczególne znaczenie, ponieważ ich statki mają bardzo niską wytrzymałość. |
| Extra Turrets Okręt zostaje wyposażony w trzy, dodatkowe wieżyczki obronne. | Szczególnie przydatne w starciach przeciwko flocie wyposażonej w torpedy lub inną broń dalekiego zasięgu. Modyfikacja dobra z punktu widzenia okrętów o słabych właściwościach obronnych, przed zatwierdzeniem najlepiej porównać statystyki z innymi jednostkami. |
| Void Blending Czas działania rozkazu "Running Silent" na tym okręcie jest podwojony. | Ciche poruszanie może pomóc ci w zajęciu odpowiedniej pozycji na polu bitwy a także bezpiecznie przemieszczać się pomiędzy strefami ostrzału bez ryzyka wykrycia. |
| Aspect of the Fire Dragon Pożary na pokładzie trwają o połowę krócej. | Ulepszenie bardzo ważne podczas bitwy z Orkami. Ze względu na dużą ilość akcji abordażowych, pożary na okrętach będą wyjątkowo częste. Długotrwały pożar na okręcie może bardzo uszczuplić zasoby wytrzymałości lub nawet zniszczyć okręt. |
Uzbrojenie
Sekcja ta zawiera wszystkie niezbędne modyfikacje ulepszające broń dostępną na pokładzie statku. Warto rozwijać uzbrojenie, żeby wraz ze zwiększoną wytrzymałością statku wzmocnić zadawane obrażenia co znacznie skróci wymiany ognia i pozwoli na uniknięcie obrażeń krytycznych.
Ikona | Opis | Uwagi |
| Rune-Assisted Targeting Mode Powyżej 6k jednostek Starcannons tracą o 50% mniej skuteczności ataku. | Modyfikacja korzystna dla okrętów, które wyposażone są jedynie w ten typ uzbrojenia. Zwiększona skuteczność przeciwdziała utracie celności na większych dystansach, co lekko potęguje cechę Eldarów dotyczącą skuteczności ataku. |
| Accelerated Batteries Zasięg wszystkich Starcannons zostaje zwiększony o 3,000 jednostek. | Podobnie jak w przypadku poprzedniego wzmocnienia. Warto spróbować kombinacji tych dwóch ulepszeń, żeby osiągać jak najlepsze efekty w walce na daleki zasięg bez narażania statku na obrażenia. |
| Blessing of Vaul Działka Starcannons skalują obrażenia na 25% pancerza wroga, gdy dystans do przeciwnika wynosi 3k jednostek lub mniej. | Ulepszenie bardzo pomocne w walce przeciwko Imperium i flocie Orków. Obydwie frakcje mają mocno opancerzone statki na dziobie, a styl gry każdej ze wspomnianych nacji sprzyja sytuacjom w których amunicja tego typu będzie przydatna. |
| Efficient Pilots Czas odnowienia jednostek specjalnych jest skrócony o 20%. | Wzmocnienie korzystne jedynie na okrętach wyposażonych w odpowiednie uzbrojenie, które umożliwia korzystanie z jednostek specjalnych. Warto ulepszać porty wystrzału, żeby dominować nad przeciwnikami, którzy nie pozostaną dłużni w tym aspekcie. |
| Enhanced Crystal Focusing Zasięg wszystkich Pulsars zostaje zwiększony o 3,000 jednostek. | Warto wprowadzić to ulepszenie, żeby osiągać jak najlepsze efekty w walce na daleki zasięg bez narażania statku na obrażenia. |
| Multi-Vector Crystal Focusing Podczas używania rozkazu Lock On, szansa na obrażenia krytyczne zadane przez Pulsary wzrasta o 300%. | Pulsary mają stosunkowo dużą szansę na zadanie obrażeń krytycznych. Dodatkowe wzmocnienie będzie bardzo pomocne. |
| Resonating Crystal Focusing Pulsary zadają 50% obrażeń więcej przeciwko tarczom. | Bonusowe przebicie tarczy sprawdzi się szczególnie w walce na daleki dystans. Osłabienie wytrzymałości okrętu działkiem dalekiego zasięgu zanim się zbliży może bardzo pomóc w walce na wyniszczenie. |
| Webway Strike Portals Rozkaz Lightning Strike skutkuje przeprowadzeniem jednej dodatkowej akcji abordażowej. Odnosi się do wszystkich umiejętności związanych z tym rozkazem. | Przydatne w misjach polegających na wykradaniu danych. Dodatkowa akcja abordażowa po użyciu rozkazu może przechylić szalę zwycięstwa na twoją korzyść. Odnosi się to również do szansy na przerwanie skoku w przestrzeń kosmiczną, żeby zatrzymać wroga na polu bitwy. |
Umiejętności
Obrona
Podnoszenie walorów obronnych kruchych okrętów może mieć tylko korzystne skutki. Jednostki Eldarów walczą do końca, a lekkie wzmocnienia bardzo im w tym pomogą.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Wraithbone Reinforcement - Pancerz na dziobie zostaje zwiększony na 20 sekund.. Wzmocnienie nadaje klasyfikację ciężki pancerz. Premia do pancerza nie ma zastosowania dla taranowania. | Zasięg: Na siebie Czas trwania: 20 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Kadłub |
Uwagi: Zwiększony pancerz na dziobie pozwala na lepsze zarządzanie zasobami wytrzymałości podczas inicjacji frontalnej. Warto korzystać z tej umiejętności na statkach, które posiadają większość uzbrojenia z przodu okrętu.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Holofield Overcharge - Holofields uzyskują największą możliwą wartość pochłaniania obrażeń. | Zasięg: Na siebie Czas trwania: 10 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Generator |
Uwagi: aktywacja tej umiejętności na krótki czas podniesie walory obronne statku dzięki czemu będziesz mógł uciec osłabiona jednostką z obszaru ostrzału bez ryzyka utraty okrętu podczas manewru.
Obrażenia
W tej sekcji znajdziesz dwie bomby dalekiego zasięgu. Pierwsza z nich jest uniwersalna, sprawdzi się w każdej misji. Drugi typ bomby jest czysto strategiczny, nie zada decydujących obrażeń ale może łatwo przeciwdziałać i negować bomby rzucone przez wroga.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Disruption Bomb - broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. | Zasięg: 10,000 Opóźnienie: 10 sekund Promień: 1,500 Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Kadłub |
Uwagi: Umiejętność przydatna na początku bitwy podczas inicjacji. Umiejętnie rzucona bomba może pozbawić przeciwnika zasobów tarczy co w krótkim czasie może skutkować ciężkimi obrażeniami. Przydatne szczególnie dla okrętów, które w żaden sposób nie mogą ignorować tarczy podczas wymiany ognia.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Plasma Bomb - broń dalekiego zasięgu. W chwili eksplozji zadaje 100 pkt obrażeń w zasięgu ignorując pancerz przeciwnika. W momencie eksplozji niszczy bomby przeciwnika będące w obszarze. | Zasięg: 10,000 Opóźnienie: 10 sekund Promień: 1,500 Obrażenia: 100 Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Kadłub |
Uwagi: Druga z broni dalekiego zasięgu dostępna dla Imperium. Użyteczna z punktu widzenia atakującego dany obszar. Za jej pomocą można łatwo oczyścić dany obszar z bomb zastawionych przez obrońców. Umiejętnie użyta uszczupli wytrzymałość przeciwnika.
Kontrola
Modyfikacje w tej sekcji pozwolą ci na kontrolowanie działań wrogich okrętów i ograniczanie ich widoczności. Na szczególną uwagę zasługuje druga umiejętność, która jest niezwykle użyteczna na polu bitwy.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Augur Disruptor - każdy okręt znajdujący się w średnim zasięgu od naszego okrętu ma zmniejszony zasięg identyfikacji do 1000 jednostek na krótki czas. | Zasięg: 7,500 Czas trwania: 25 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
Uwagi: Bardzo przydatna umiejętność przy organizowaniu zasadzek. Wystarczy wysłać jeden okręt wyposażony w tą umiejętność, żeby skutecznie zagłuszyć radary wroga na prawie pół minuty. Przez ten czas wróg zostanie łatwo otoczony lub możesz spróbować taranowania oślepionych jednostek.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Stasis Bomb - broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. | Zasięg: 10,000 Opóźnienie: 15 sekund Promień: 2,500 Czas trwania: 15 sekund Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Kadłub |
Uwagi: Jedna z najważniejszych umiejętności w grze. Unieruchomienie wrogich jednostek na 15 sekund to idealna okazja żeby przegrupować siły, dokonać napraw i wystrzelić torpedy we wrogie okręty.
Wsparcie
W tej kategorii na szczególną uwagę zasługuje pierwsza, typowo obronna umiejętność. Dodatkowe jednostki usytuowane poza okrętem w celu blokady dostępu do jego wnętrza mogą stworzyć dużą przewagę.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Darkstar Squadron - pozwala na użycie oddziału specjalnego, który zostanie rozstawiony w pobliżu okrętu aby go chronić. | Zasięg: Na siebie Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Kadłub Liczba żołnierzy: 6 |
Uwagi: Statki Eldarów są bardzo podatne na działania abordażowe. Dodatkowa ochrona w postaci żołnierzy, którzy zanegują taką akcję pozwoli uniknąć przykrych konsekwencji związanych z przedarciem się wroga na pokłady statków.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Taunt - wskazany statek nie może wykonywać manewrów i jest zmuszony do atakowania okrętu, który użył umiejętności przez 15 sekund w zasięgu własnej inicjacji. | Zasięg: 7,500 Czas trwania: 10 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
Uwagi: Dysponując przegrupowanymi siłami możesz łatwo ściągnąć na siebie ogień nieprzyjaciela, jednocześnie osłabione statki mogą w tym czasie oddalić się na bezpieczną odległość i dokonać napraw. Czas odnowienia to tylko dwie minuty, co jest krótkim czasem oczekiwania jak na umiejętność, która zmusza przeciwnika do konkretnego działania na które nie ma wpływu. Warto zwrócić uwagę na statystyki poszczególnych nacji, które mogą wydłużać lub skracać czas działania prowokacji.
Rozpoznanie
Dwie pomocnicze umiejętności, bez dużego wpływu na przebieg rozgrywki. Stacjonarnym urządzeniem ciężko trafić tak, żeby było użyteczne od pierwszych minut bitwy, a sonda może łatwo ominąć wrogie jednostki jeśli wystrzelisz ją za wcześnie.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Wandering Spirit Stone - wystrzelenie stacjonarnego urządzenia o zasięgu wykrywania równym 10,000 jednostek. | Zasięg: 10,000 Czas trwania: 180 sekund Czas odnowienia: 240 sekund Przynależność: Pokład |
Uwagi: Staraj się przewidzieć ruchy przeciwnika i wystrzelić urządzenie w pobliżu obszaru, który posłuży ci jako pole do zasadzki.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Wraithbone Probe - wysyła sondę która leci w wybranym kierunku z prędkością 600 jednostek. Sonda identyfikuje jednostki po wykryciu. | Zasięg: nieograniczony Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
Uwagi: Z tej umiejętności najlepiej korzystać kiedy przemieszczasz się bezpośrednio w kierunku przeciwka. Zidentyfikowanie go odpowiednio wcześnie pomoże ci w obraniu właściwej strategii.
Manewry
Dwie bardzo użyteczne i uniwersalne umiejętności. Sprawdzają się w każdej taktyce i dają większą kontrolę nad polem bitwy. Warto zwrócić uwagę na pierwszą opcję, która jest szczególnie przydatna podczas pościgów lub ucieczek.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Vaul's Manoeuvre - Natychmiastowy zwrot statku o 180° | Zasięg: Na siebie Czas odnowienia: 30 sekund Przynależność: Silniki |
Uwagi: Umiejętność charakterystyczna dla eldarskich statków. Natychmiastowy zwrot zawsze znajdzie swoje zastosowanie i pomoże w wymianie ognia we wszystkich strefach inicjacji.
Ikona | Opis | Statystyki |
| Micro Warp Jump - teleportuje i zmienia położenie wybranego statku. Okręt nie może wykonywać specjalnych manewrów, używać umiejętności lub poruszać się kiedy skok jest ładowany. | Zasięg: wykrycia Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Generator |
Uwagi: Odpowiednie użycie tej umiejętności pozwoli na zmianę położenia wobec wrogich statków w krótkim czasie. Najlepiej korzystać z tej umiejętności z ukrycia np. w celu przeskoczenia na tyły przeciwników. Zwróć uwagę, że podczas ładowania umiejętności nie możesz wykonywać manewrów więc zaniechaj użycia jeśli sytuacja nie jest poważna lub twoje zasoby wytrzymałości są na wykończeniu.
Przychylność
Alaitoc
Frakcja odpowiedzialna za ataki z zaskoczenia i ich destruktywne skutki. Większość członków tej frakcji to komandosi.
Unikalne umiejętności:
Ikona | Opis | Uwagi |
| Pathfinder Webway Assault Wysyła grupę komandosów na pokład wrogiej jednostki zadając natychmiastowe obrażenia krytyczne. Może być użyte na jednostce z aktywną tarczą. Zasięg: nieograniczony Czas odnowienia: 300 sekund Przynależność: Pokład Czas odnowienia na początku bitwy. | Możliwość zadania natychmiastowych obrażeń krytycznych może mieć decydujące znaczenie przy niszczeniu wrogiej jednostki. Do tego zwróć uwagę, że umiejętność nie ma żadnych ograniczeń związanych z zasięgiem. Można jej użyć tylko raz na pięć minut więc wykorzystaj ją na najważniejszym celu. |
| Cameleoline Alloy Jeśli statek się nie porusza, to jego status zmienia się na - ukryty. Nie wyświetla się nawet jako źródło sygnału na mapie. Umiejętność nie działa w granicach obszaru wykrywania wrogich okrętów. | Jednostki ukryte przed radarami to siła każdej floty. Przeciwnik nawet nie będzie zdawał sobie sprawy z rozmiarów zagrożenia. |
Biel-Tan
Fanatyczni wojownicy, wyznawcy boga wojny - Kaela Mensha Khaine.
Unikalne umiejętności:
Ikona | Opis | Uwagi |
| Avatar of Khaine Umiejętność zastępuje swoją podstawową wersję. Nie może zostać użyta na okręcie, który ciągle posiada tarczę. Dodaje jedną akcję abordażową dla tej umiejętności. Zasięg: 5,000 Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator | Dodatkowa ilość akcji w ramach sił uderzeniowych i abordażowych zdecydowanie zwiększy ich skuteczność i wygeneruje większe obrażenia na statkach. Warto okazać przychylność tej jednostce w ramach statku wyposażonego w dodatkowe uzbrojenie umożliwiające przeprowadzanie akcji uderzeniowych na większą skalę. |
| Aspect Warriors Wartość jednostki wzrasta o 20. | Wartość jednostki jest użyteczna szczególnie w przypadku obrony przeciwko działaniom abordażowym. |
Saim-Hann
Specjalizują się w taktyce "uderz i uciekaj". Korzystają z niezwykle szybkich okrętów, które wykorzystują do unieruchamiania przeciwników. Bardzo wyeksponowani na polu bitwy, ale dopiero na sekundy przed unicestwieniem wroga.
Unikalne umiejętności:
Ikona | Opis | Uwagi |
| Phantom Disruption Statki wrogich jednostek w zasięgu 10,000 jednostek są zagłuszane przez 20 sekund. Ich zasięg wykrywania na ten czas wynosi 1000 jednostek. Zasięg: 10,000 Czas odnowienia: 180 sekund Czas trwania: 20 sekund Przynależność: Pokład | Skuteczne zagłuszanie radarów wrogich okrętów może być bardzo pomocne nie tylko podczas organizowania zasadzki, ale również w czasie kiedy chcesz się przegrupować. |
| Ambusher Obrażenia statku zostają zwiększone o 50% kiedy statek jest w ukryciu. | Połączenie tej cechy z umiejętnością aktywną może dać spektakularne efekty. Wykorzystuj chmury gazu, żeby jak najczęściej korzystać z premii. |
Ulthwe
Zlokalizowani blisko Oka Terroru. Wyspecjalizowani w korzystaniu z rozwiązań wykraczających poza czysto siłowe.
Unikalne umiejętności:
Ikona | Opis | Uwagi |
| Maelstrom Statek uwalnia strumień czystej energii w zasięgu 10,000 jednostek. Energia zadaje obrażenia bezpośrednio na kadłub okrętu, pomijając pancerz. Fala energii zadaje wszystkim statkom w zasięgu 4 punkty obrażeń w każdej sekundzie. Efekty z użycia umiejętności na kilku statkach nie kumulują się. Obrażeniom podlegają również twoje okręty! Zasięg: 10,000 Czas odnowienia: 180 sekund Obrażenia: 4 na sekundę Promień: 2,500 Czas trwania: 45 sekund Przynależność: Pokład | Bardzo potężna umiejętność. Jej czas odnowienia to tylko 3 minuty, które możesz wykorzystać na odpowiednie przegrupowanie. Wyprowadź swoje jednostki z zasięgu fali uderzeniowej, najlepiej przemieść je po przeciwnej stronie wrogiego okrętu. Czas trwania umiejętności i jej obrażenia sprawiają, że wszystkie statki wroga w zasięgu stracą 180 punktów wytrzymałości. W przypadku mniejszych jednostek może to być całkowite zniszczenie. |
| Psychic Blocade Wartość jednostki rośnie o 30 punktów w przypadku próby przerwania soku w przestrzeń na wrogim okręcie. | Większa skuteczność przy przerywaniu skoku może mieć duże korzyści, które szybko przełożą się na dodatkowe punkty rozgłosu za zniszczone jednostki. |
Załoga
Harlequin
Boski namiestnik na pokładzie statku. Pomaga załodze w realizacji boskiego planu.
- Redukuje o 10% na poziom szansę na niesubordynację kiedy okręt osiąga 30% maksymalnej wytrzymałości.
- Zmniejsza o 2% na poziom szansę na niesubordynację kiedy dochodzi do utraty okrętu liniowego.
- Redukuje o 1% na poziom szansę na niesubordynację kiedy dochodzi do utraty okrętu wsparcia.
Morale załogi jest jednym z kluczowych aspektów podczas prowadzenia wymiany ognia. Eldarowie mają lojalne jednostki, więc nie musisz poświęcać na ten aspekt wielu punktów, ale pojedyncze wzmocnienie na pewno nie zaszkodzi.
Void Dreamer
- Statek, który ucieka z pola bitwy za pomocą skoku ma 45% szans na zaginięcie.
- Redukuje o 15% co poziom szanse na zgubienie statku po wykonaniu Skoku.
- Skraca czas ładowania skoku o 2.5 sekundy co poziom.
Nawigator zasługuje na co najmniej jeden punkt rozwoju. Obniżenie ryzyka zaginięcia statku do 30% to duża korzyść, dodatkowo skrócony czas opuszczenia pola bitwy może być bardzo użyteczny w ramach misji Data Recovery oraz Breakthrough.
Bonesinger
Specjaliści od kosmicznej floty. Koordynują działania zespołu konserwacyjnego i odpowiadają za doraźne naprawy.
- Podnosi skuteczność rozkazu Emergency Repairs o 0.3 pkt/ sek za każdy poziom.
Warto przeznaczyć więcej niż jeden punkt na rozwój tego członka załogi. Bieżące naprawy są głównym czynnikiem dzięki któremu większość jednostek nie potrzebuje dodatkowych napraw po powrocie do warsztatu. Jest to jeden z kluczowych aspektów załogi z uwagi na niską wytrzymałość kadłuba okrętów we flocie Eldarów.. Przy zainwestowaniu dwóch punktów rozwoju komenda naprawy przywraca aż 127 pkt wytrzymałości w ciągu 45 sekund więc warto rozwijać ten aspekt okrętu.
Master Gunner
Odpowiedzialny za skuteczność uzbrojenia zainstalowanego na okręcie.
- Każdy poziom rozwoju to o 25% większa szansa na zadanie krytycznych obrażeń przez Lance i Działka Macro.
Ten aspekt okrętu powinien być rozwinięty do maksimum. Wysoka szansa na zadanie obrażeń krytycznych z podstawowego uzbrojenia każdego okrętu może zmiażdżyć przeciwną flotę w kilka minut. Członek załogi warty uwagi szczególnie na okrętach o dużej ilości zdublowanej broni.
Blade Sworn
Członek załogi odpowiedzialny za odpieranie napastników na pokładzie statku w czasie akcji abordażowych. Ich jednostki zostały utworzone przez księcia Eldarów.
- Zwiększa wartość statku o 3 punkty za każdy poziom.
Dobra obrona przeciwko akcjom abordażowym może okazać się kluczem do zwycięstwa w niektórych misjach. Warto zainwestować kilka punktów, żeby podwyższyć wartość jednostki.
Spirit Stones
Duchy Eldarów, którzy polegli w bitwach. Koncentrują energię i manipulują ją w celu krótszego czasu odnowienia umiejętności.
- Skraca czas odnowienia wszystkich umiejętności na statku o 4% na poziom.
Drugi pod względem przydatności element rozwoju załogi. Skracanie czasu odnowienia nawet do 12% w perspektywie długotrwałej bitwy oznacza użycie umiejętności kilka razy więcej niż może to zrobić przeciwnik.
Squadron Sergeant
Sierżanci wykazują się większymi umiejętnościami w zakresie dowodzenia niż inni członkowie oddziału. Jest to głównie pozycja mająca na celu motywowanie poszczególnych jednostek i pełne wykorzystanie ich potencjału.
- Uzbrojenie ma 10% szans na poziom, że uniknie obrażeń po uderzeniu.
Ta procentowa premia kumuluje się z pozostałymi szansami na uniknięcie zniszczenia.
Duża szansa na uniknięcie zniszczenia w momencie otrzymania obrażeń zawsze jest przyjemnym czynnikiem. Nie przesadzaj z dysponowaniem punktami, ale pojedyncze wzmocnienia nie zaszkodzą.