Chaos | Jednostki Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Chaos
Flota Chaosu utworzona została z jednostek, które zdezerterowały z Imperialnej floty. Statki zostały odpowiednio zmodyfikowane, dzięki czemu osiągają wyższe prędkości ale dysponują słabszym pancerzem. Podczas starć duży nacisk położony jest na skuteczność ataku ale obrażenia zadawane przez poszczególne typy uzbrojenia są niewielkie. Zmodyfikowane statki nie posiadają już takich zasobów broni dalekiego rażenia jak imperium. Najlepiej działa prowadząc ostrzał w średnim dystansie. Frakcja jest odpowiednia dla graczy, którzy opanowali podstawy rozgrywki i chcą spróbować bezpiecznej gry kombinacyjnej i budowania przewagi na polu bitwy.
Cechy
Są to określone parametry, które są w większości wspólne dla wszystkich okrętów poszczególnej frakcji.
Ikona | Nazwa i opis |
| Chaos Accuracy - skuteczność dużych działek w zależności od zasięgu inicjacji dla statków Chaosu. 3k jednostek - 80% 6k jednostek - 60% 9k jednostek - 40% 12k jednostek - 20% |
| Chaos Manouevres - korzystając z technologii ukradzionej Imperium, okręty Chaosu są w stanie wykonać szybki zwrot lub osiągnąć pełna prędkość. |
| Loyal - określa zdolność załogi okrętu Chaosu do niesubordynacji. Załoga nie może podnieść buntu w czasie gry skok w przestrzeń kosmiczną jest niedostępny. 30% - kiedy wytrzymałość kadłuba spada do 30% maksymalnej 12% - za każdy utracony okręt liniowy 3% - za każdy utracony statek wsparcia |
| Escort Ship - statki wsparcia są tanie i nie wymagają naprawy jeśli zostaną zniszczone w czasie bitwy. |
Uzbrojenie
Nazwa i statystyki | Dodatkowe atrybuty | Komentarz |
Light Missle Pod Turret Liczba ataków: 1 Obrażenia: 3 Wskaźnik wystrzału: 6 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 0,75 Kąt ostrzału: 270° Przód | Brak | Jedna ze słabszych form uzbrojenia. Pojedynczy atak o niewielkich obrażeniach z długim czasem przeładowania nie wróży sukcesu. Na szczęście okręty Chaosu mają akceptowalną celność na pełnym dystansie uzbrojenia, więc mogą prowadzić wymianę ognia w zasięgu, który dla innych jednostek jest niekorzystny. |
Prow Light Torpedo Launcher Liczba torped: 2 Obrażenia: 45 Wskaźnik wystrzału: 45 Zasięg: Nieograniczony Szansa na krytyczne: 11 Kąt ostrzału: Przód | Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10% Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika | Standardowa wyrzutnia torped charakterystyczna dla okrętów o niskim tonażu. Dwa pojedyncze pociski nie gwarantują sukcesu, ale przy większej liczbie okrętów mają szansę na wyrządzenie poważnych szkód. |
Light Prow Lance Liczba ataków: 1 Obrażenia: 6 Wskaźnik wystrzału: 6 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 1,5 Kąt ostrzału: 90° Przód | Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika Skuteczność - zawsze trafia w cel | Bezpośrednie nawiązanie konstrukcji uzbrojenia do okrętów Imperium. Przydatne między innymi na celach, które zostały unieruchomione. |
Ordnance Launch Bay Czas odnowienia: 60 sekund Kąt ostrzału: 360° | Dostęp do oddziałów specjalnych. Wojownicy bronią statku przeciwko wrogim statkom i torpedom. Odział uderzeniowy prowadzi atak od wewnątrz statku za pomocą bomb. Odział abordażowy przeprowadza akcje na daleką odległość. | Dostęp do specjalnych oddziałów poszerza wachlarz dostępnych strategii. Czas odnowienia po użyciu któregoś rozwiązań jest niewielki, a umiejętne wykorzystanie może zbudować przewagę potrzebną do zakończenia misji. |
Heavy Macro-Turret Liczba ataków: 3 Obrażenia: 9 Wskaźnik wystrzału: 9 Zasięg: 9,000 Szansa na krytyczne: 2.25 Kąt ostrzału: 270° Front | Brak | Ciężkie uzbrojenie o dalekim zasięgu. Dzięki tego typu działkom możesz z łatwością pozostać skuteczny na średnim dystansie. A potrójny atak i spore obrażenia rekompensują niemal 10-cio sekundowy czas przeładowania broni. Dodatkowym atutem tego typu działek jest ich strefa działania, która obejmuje całą strefę poza tyłem okrętu. |
Lance Battery Liczba ataków: 2 Obrażenia: 4 Wskaźnik wystrzału: 8 Zasięg: 12,000 Szansa na krytyczne: 1 Kąt ostrzału: 90° Burta | Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. Skuteczność - zawsze trafia w cel | Niewielkie obrażenia i długi zasięg wystrzału nie działają na korzyść tej części uzbrojenia floty Chaosu. Sytuację ratuje daleki zasięg broni i możliwość oddania dwóch strzałów. Pamiętaj, że jeśli mocno uszkodzony statek znika ze średniego zasięgu należy przełączyć zasięg inicjacji na 12K. |
Twin-Linked Battery Liczba ataków: 1 Obrażenia: 3 Wskaźnik wystrzału: 3 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 0,75 Kąt ostrzału: 90° Burta | Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. Skuteczność - zawsze trafia w cel | Połączone działko Macro z Lancą. Bardzo dobre rozwiązanie pozwalające na użycie Lancy z burty okrętu. Skuteczne przeciwko każdemu typowi jednostek dzięki maksymalnej skuteczności ataku. |
Heavy Prow Lance Liczba ataków: 2 Obrażenia: 8 Wskaźnik wystrzału: 8 Zasięg: 12,000 Szansa na krytyczne: 2 Kąt ostrzału: 90° Przód | Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. Skuteczność - zawsze trafia w cel | Ciężkie wyposażenie o maksymalnym zasięgu i stosunkowo dużych obrażeniach. Pewne ataki z dużego dystansu i całkiem krótki czas przeładowania. |
Missile Pod Turret Liczba ataków: 3 Obrażenia: 3 Wskaźnik wystrzału: 10 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 3,75 | Brak | Średnia wersja uzbrojenia. Większy współczynnik obrażeń krytycznych, ale mniejszy zasięg. |
Macro-Turret Liczba ataków: 3 Obrażenia: 9 Wskaźnik wystrzału: 9 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 3,375 Kąt ostrzału: 270° Front | Brak | Lżejsza wersja broni wyróżnia się mniejszym zasięgiem ale większą szansą na zadanie obrażeń krytycznych. Skuteczna w bliskim i średnim zasięgu. |
Heavy Missile Pod Turret Liczba ataków: 3 Obrażenia: 3 Wskaźnik wystrzału: 10 Zasięg: 9,000 Szansa na krytyczne: 2,5 | Brak | Jedna z cięższych wersji tego typu uzbrojenia. Całkiem duża liczba ataku przy średnich obrażeniach. Na korzyść broni przemawia spory zasięg i duża szansa na obrażenia krytyczne. |
Macro-Battery Liczba ataków: 1 Obrażenia: 3 Wskaźnik wystrzału: 5 Zasięg: 9,000 Szansa na krytyczne: 0,75 Kąt ostrzału: 90° Burta | Brak | Całkiem spory zasięg i krótki czas przeładowania działają na korzyść tej broni, szczególnie dla okrętów wyposażonych w wiele instalacji. Standardowe ustawienie dla tego typu broni ułatwia też przeprowadzanie akcji abordażowych na krótkim zasięgu. |
Heavy Prow Lance Liczba ataków: 2 Obrażenia: 8 Wskaźnik wystrzału: 8 Zasięg: 12,000 Szansa na krytyczne: 2 Kąt ostrzału: 90° Przód | Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. Skuteczność - zawsze trafia w cel | Duża szansa na obrażenia krytyczne, dwa wystrzały i całkiem spore obrażenia. Skuteczne działo na dalekie dystanse, bardzo skuteczne przeciwko opancerzonym jednostkom. |
Super Heavy Macro-Turret Liczba ataków: 3 Obrażenia: 9 Wskaźnik wystrzału: 9 Zasięg: 12,000 Szansa na krytyczne: 2,25 Kąt ostrzału: 270° Przód | Brak | Najcięższe działka Macro. Dłuższy czas przeładowania może być odczuwalny, ale kilka ataków zadających wysokie obrażenia w pełni go rekompensuje. Warto zaznaczyć skuteczne działanie na dalekim zasięgu i dużą szanse na obrażenia krytyczne. |
Prow Super Heavy Torpedo Launcher Liczba ataków: 8 Obrażenia: 45 Wskaźnik wystrzału: 45 Zasięg: nieograniczony Szansa na krytyczne: 11 Kąt ostrzału: Przód | Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10% Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana | Największa wyrzutnia torped. Osiem rakiet jednocześnie w krótkich odstępach czasu może mocno przetrzebić szeregi wroga, szczególnie jeśli jego okręty będą skupione w jednym miejscu. |
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie