Rozdział IV - 12th Black Crusade | Kampania w Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Rozdział IV - 12th Black Crusade
W tym rozdziale będziesz miał możliwość nawiązania sojuszu i ostatecznego zażegnania zagrożenia ze strony Eldarów i Orków. Stawisz też zacięty opór Focie Chaosu.
- Tura 19: Lukitar - Sektor Quinrox Sound
- Tura 20: Negotiations
- Tura 21: Confront the Captain
- Tura 23:Distress Signal
- Tura 24: The Trap
- Tura 24: Mark the Beast
- Tura 24: The Hunt
- Tura 26: The Planet Killer
- Tura 29: The Battle of Gethsemane
Tura 19: Lukitar - Sektor Quinrox Sound
Ochroń stację kosmiczną przed flotą Chaosu.
Typ misji: Space Station Assault
Sojusznik: Imperial Navy
Przeciwnik: Flota Chaosu - Blackstone Fortress IV
Okręty gracza: Okręt Wojenny + Bitewny Krążownik + Krążownik
W tej misji twoim głównym przeciwnikiem będzie latająca forteca Imperium. Forteca została przejęta przez siły Chaosu, które próbują za jej pomocą wedrzeć się do jednego z układów Imperium. Musisz za wszelką cenę zatrzymać fortecę zanim dosięgnie Stacji Kosmicznej.
Na początku misji, zanim rozstawisz swojej jednostki zwróć uwagę, że pojawiła się dodatkowa możliwość pod przyciskiem rozmieszczania. W ramach tego starcia możesz w określonym obszarze rozstawić miny, które pomogą ci powstrzymać wrogie natarcie. Miny rozstaw na całej rozciągłości pola, możliwie jak najbliżej siebie. Nie powstrzymają wrogich okrętów, które z łatwością przedrą się pomiędzy nimi, ale mogą bardzo pomóc przy neutralizowaniu zasobów tarczy głównego przeciwnika.
Forteca pojawi się od początku trwania misji i będzie powoli zbliżać się do stacji kosmicznej. Jest bardzo powolna, więc masz stosunkowo dużo czasu, żeby ją unieszkodliwić zanim dotrze do swojego celu. Bardzo pomocna jest obecność sojuszniczych jednostek, które skutecznie ściągną na siebie uwagę pomniejszych okrętów wroga. Dzięki temu będziesz mógł zająć się głównym zagrożeniem.
Mimo spektakularnych rozmiarów i siły ognia forteca nie będzie zbyt dużym wyzwaniem dla sprzymierzonej floty. Pamiętaj o rzucaniu bomb na jej drogę. Warto zaznaczyć, że forteca będzie poruszała się cały czas po linii prostej do stacji kosmicznej z miejsca gdzie się pojawi. Nie będzie mogła w żaden sposób uniknąć zastawionych pułapek co powinno ułatwić sprawę. Staraj się walczyć w średnim dystansie i pozwól raczej sojuszniczym jednostkom przyjmować większą cześć obrażeń. Skutecznie powstrzymana forteca opuści pole bitwy skacząc w przestrzeń kosmiczną.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Disruption Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. |
| Plasma Bomb Broń dalekiego zasięgu. W chwili eksplozji zadaje 100 pkt obrażeń w zasięgu ignorując pancerz przeciwnika. W momencie eksplozji niszczy bomby przeciwnika będące w obszarze. |
| Stasis Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. |
| Lock On! Zwiększenie skuteczności ataku o 20% i 100% większa szansa na trafienie krytyczne. Czas trwania: 45 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
Tura 20: Negotiations
Dostęp do misji możesz uzyskać jedynie, jeśli zgodzisz się na sojusz pomiędzy Imperium a Eldarami.
Pomóż Eldarom zniszczyć flotę Orków.
Typ misji: Cruiser Clash
Sojusznik: Flota Eldarów
Przeciwnik: Flota Orków
Okręty gracza: Najcięższe możliwe zestawienie
Zwróć uwagę na pola rozstawienia poszczególnych stron konfliktu. Wraz z sojuszniczymi siłami będziesz toczył walkę na dwóch frontach jednocześnie. Najlepiej rusz z pełną mocą od początku misji w tym samym kierunku co statki sojusznika. Skupienie większej siły ognia pozwoli na zniszczenie okrętów zanim dojdzie do starcia na drugim froncie.
Na powyższym obrazku zostało zaznaczone rozstawienie sojusznika. Eldarowie wystawili do walki niewielką liczbę jednostek, a ich statki są szczególnie podatne na działania Orków. Postaraj się maksymalnie wspomóc sojusznika w walce, ponieważ po niedługim czasie jego okręty będą na tyle osłabione, że zostaniesz sam na polu bitwy. Korzystając z dużych jednostek powinieneś sobie łatwo z nimi poradzić. Pamiętaj o korzystaniu z akcji abordażowych i oddziałów specjalnych.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Stasis Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. |
| Lock On! Zwiększenie skuteczności ataku o 20% i 100% większa szansa na trafienie krytyczne. Czas trwania: 45 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
Tura 21: Confront the Captain
Dostęp do misji możesz uzyskać jedynie, jeśli zgodzisz się na sojusz pomiędzy Imperium a Eldarami.
Sprawdź lojalność jednego z żołnierzy Imperium i zniszcz go jeśli zajdzie taka potrzeba.
Typ misji: Assasination
Sojusznik: Flota Eldarów
Przeciwnik: Imperium
Okręty gracza: Najcięższe możliwe zestawienie
W ramach misji będziesz musiał przenieść się wraz z Eldarami do sąsiedniego układu, gdzie wykryto położenie potencjalnego zdrajcy. W przebiegu misji pomocą służą eldarskie jednostki.
Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Jednostka zdrajcy będzie dodatkowo oznaczona. Istotą misji jest zniszczenie zbuntowanych okrętów więc do bitwy podejdź w najcięższym możliwym zestawieniu. Okręt zdrajcy to bitewny krążownik, więc jeśli wybierzesz bo starcia jednostki wsparcia, to szybko mogą zostać unicestwione. Ciężkie, rozbudowane okręty zagwarantują ci zwycięstwo.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Lightning Strike Teleportacja elitarnego oddziału na pokład wrogiego statku. Oddział ma szanse zadać obrażenia krytyczne kiedy znajdzie się na okręcie w zależności od wartości statku. Umiejętność ta nie może zostać użyta na statku, który ma aktywną osłonę. Zasięg: 5,000 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
| Lock On! Zwiększenie skuteczności ataku o 20% i 100% większa szansa na trafienie krytyczne. Czas trwania: 45 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
Tura 23:Distress Signal
Dostęp do misji możesz uzyskać jedynie, jeśli zgodzisz się na sojusz pomiędzy Imperium a Eldarami.
Pomóż obronić eldarski portal przed okrętem niszczycielem.
Typ misji: Criuser Clash
Sojusznik: Flota Eldarów
Przeciwnik: Flota Chaosu
Okręty gracza: Najcięższe możliwe zestawienie
Misja ta jest połączeniem bitwy krążowników i obrony planety. Z jednej strony musisz zniszczyć jak najwięcej wrogich jednostek, ale jednocześnie nie możesz pozwolić, żeby kluczowy okręt wroga dostał się na określone pozycje.
Zwróć uwagę na sytuacje widoczną na powyższym obrazku. Flota Chaosu wystawi do walki głównie ciężkie jednostki, więc minie trochę czasu zanim zjednoczonym siłom uda się je pokonać. Pamiętaj o rzucaniu bomb, ponieważ będą kluczowe w trakcie całej misji. Otocz wrogie okręty i nie przerywaj ostrzału do momentu, aż nie pojawi się główne zagrożenie.
W momencie pojawienia się niszczycielskiego statku najlepiej skup cały ogień na nim. Twoim zadaniem jest obrona pozycji lub zniszczenie statku zanim dotrze on do punktu z którego będzie mógł zniszczyć eldarski portal. Sojusznicze jednostki powinny przez krótką chwilę zniszczyć pozostałości po flocie Chaosu i razem z tobą przystąpią do starcia z potężnym okrętem. Użyj całej dostępnej artylerii, którą oferują twoje jednostki, rzucaj bomby i nie przerywaj ostrzału. Przeciwnik będzie bardzo wytrzymały, ale porusza się na tyle wolno, że powinieneś zatrzymać go bez problemu. Dodatkowym ułatwieniem jest fakt, że okręt nie będzie w tej misji korzystał ze swojej głównej broni.
Po dotarciu do zaznaczonego obszaru okręt rozpocznie lądować swoją główną broń. Nie pozwól na to. Rzucaj na jego drodze pomby obniżające jego wytrzymałość i zatrzymujące go. Jednostka jest na tyle duża i ciężka, że nawet nie podejmie próby ich ominięcia.
Wraz z otrzymaniem obrażeń krytycznych jednostka postanowi opuścić pole bitwy. Nie będziesz w stanie w żaden sposób jej zatrzymać więc zaniechaj ostrzału kiedy tylko pojawi się okno dialogowe. Zwróć uwagę, że po zadaniu odpowiedniej liczby obrażeń zniknęło pole oznaczające pozycje do ostrzału. Zwycięstwo jest twoje.
Po zakończeniu bitwy pojawi się przerywnik filmowy nawiązujący do sojuszu pomiędzy Imperium a Eldarami. Od tej chwili znika całkowicie znacznik zagrożenia ze strony Eldarów i misje poboczne przeciwko ich jednostkom.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Disruption Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. |
| Plasma Bomb Broń dalekiego zasięgu. W chwili eksplozji zadaje 100 pkt obrażeń w zasięgu ignorując pancerz przeciwnika. W momencie eksplozji niszczy bomby przeciwnika będące w obszarze. |
| Stasis Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. |
| Lock On! Zwiększenie skuteczności ataku o 20% i 100% większa szansa na trafienie krytyczne. Czas trwania: 45 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
Tura 24: The Trap
Misja nosi znamiona pobocznej, aczkolwiek jest osobo oznaczona więc na pewno jej nie przeoczysz.
Wykradnij dane dotyczące położenia głównego okrętu floty Orków.
Typ misji: Data Recovery
Przeciwnik: Flota Orków
Okręty gracza: Najcięższe możliwe zestawienie
Zwróć uwagę na rozmieszczenie swojej floty. W tej misji będziesz otoczony przez wrogie jednostki już od początku starcia. Twoje rozstawienie ma na celu zwabić konkretny wrogi statek z którego będziesz mógł pozyskać dane i uciec w przestrzeń kosmiczną.
Ważnym aspektem misji jest obecność okrętów-wabików w twojej flocie. Orkowie nie zaryzykowali by utraty ważnych danych, ale chętnie przejmą transport Imperium. Warto zaznaczyć, że statki transportowe są wypełnione materiałami wybuchowymi, które możesz zdetonować kiedy znajdziesz się w pobliżu wrogiego okrętu. Żeby utrzymać zainteresowanie orków, musisz podtrzymać jeden statek przy życiu, zanim nie ukradniesz ważnych informacji. Utrata statków-wabików spowoduje, że flagowy okręt Orków ucieknie z pola bitwy a misja zakończy się niepowodzeniem.
Rozprosz przynęty po całej mapie, a cięższe statki orków rusza za nimi w pogoń. Jednocześnie osamotniona zostanie jednostka flagowa, która będzie w tej chwili łatwym celem. Wykradnij dane, ale miej na uwadze czas który potrzebny jest zanim skok w przestrzeń będzie dostępny. Jeśli wykradniesz dane za szybko wróg zdąży je odzyskać zanim minie czas blokady na skok. Najlepiej zrób to na 5 sekund przed upływem czasu blokady. Trzymaj dwa statki liniowe obok siebie, żeby błyskawicznie odzyskać dane jeśli doszłoby do ich utraty.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Lightning Strike Teleportacja elitarnego oddziału na pokład wrogiego statku. Oddział ma szanse zadać obrażenia krytyczne kiedy znajdzie się na okręcie w zależności od wartości statku. Umiejętność ta nie może zostać użyta na statku, który ma aktywną osłonę. Zasięg: 5,000 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
| Lock On! Zwiększenie skuteczności ataku o 20% i 100% większa szansa na trafienie krytyczne. Czas trwania: 45 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
Tura 24: Mark the Beast
Misja nosi znamiona pobocznej, aczkolwiek jest osobo oznaczona więc na pewno jej nie przeoczysz.
Umieść na statku Orków nadajnik i pozwól mu z nim uciec.
Typ misji: Data Recovery
Przeciwnik: Flota Orków
Okręty gracza: Najcięższe możliwe zestawienie
Misja całkiem podobna do poprzedniej, ale tym razem jest o wiele łatwiejsza pod kątem zarządzania i taktyki.
Na jednym z twoich okrętów umieszczony będzie nadajnik. Nie możesz pozwolić na to, żeby okręt z nadajnikiem na pokładzie został zniszczony. Twoim zadaniem jest umieszczenie nadajnika na wrogiej jednostce i zmuszenie jej, żeby opuściła pole bitwy.
Na początku musisz zniszczyć zasoby tarczy. Możesz do tego wykorzystać bomby lub prowadzić ostrzał konwencjonalną bronią. Kiedy pasek tarczy będzie fioletowy zbliż się okrętem z nadajnikiem i za pomocą akcji abordażowej umieść go na wrogiej jednostce. Teraz pozostało ci zmusić okręt wroga do ucieczki z pola bitwy.
Będziesz otoczony przez jednostki wroga o przeważającej sile i liczebności, ale nie powinieneś się nimi bardzo przejmować. Skup cały ogień na kluczowym okręcie i niszcz go do chwili w której będzie chciał uciec. Pamiętaj żeby zaznaczyć wtedy wszystkie swoje jednostki i wydać rozkaz do ostrzału innego obiektu. Nie wolno ci zniszczyć okrętu.
Kiedy wróg opuści pole bitwy misja zakończy się twoim zwycięstwem.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Lightning Strike Teleportacja elitarnego oddziału na pokład wrogiego statku. Oddział ma szanse zadać obrażenia krytyczne kiedy znajdzie się na okręcie w zależności od wartości statku. Umiejętność ta nie może zostać użyta na statku, który ma aktywną osłonę. Zasięg: 5,000 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
| Disruption Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. |
Tura 24: The Hunt
Misja nosi znamiona pobocznej, aczkolwiek jest osobo oznaczona więc na pewno jej nie przeoczysz.
Zniszcz główny statek floty Orków.
Typ misji: Cruiser Clash
Przeciwnik: Flota Orków
Sojusznik: Imperial Navy
Okręty gracza: Najcięższe możliwe zestawienie
Na powyższym obrazku możesz zauważyć obiekt związany z misją. Musisz zniszczyć tą latającą fortecę.
Możesz wykorzystać do tego wszystkie rodzaje bomb, pełny ostrzał artyleryjski, torpedy i broń konwencjonalną. Do misji wybierz najcięższe i najlepiej wyposażone jednostki. Siła ognia wrogiego okrętu będzie przytłaczająca i wiele okrętów twoich i sojusznika zostanie zniszczonych. Pamiętaj, żeby pod żadnym pozorem nie zbliżać się na dystans kolizyjny. Jednostka jest ogromna i będzie próbowała cię staranować. Kontynuuj ostrzał i nie zważaj na utracone okręty. Wraz z otrzymaniem krytycznych obrażeń okręt ulegnie samozniszczeniu.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Lightning Strike Teleportacja elitarnego oddziału na pokład wrogiego statku. Oddział ma szanse zadać obrażenia krytyczne kiedy znajdzie się na okręcie w zależności od wartości statku. Umiejętność ta nie może zostać użyta na statku, który ma aktywną osłonę. Zasięg: 5,000 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
| Disruption Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. |
| Stasis Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. |
| Lock On! Zwiększenie skuteczności ataku o 20% i 100% większa szansa na trafienie krytyczne. Czas trwania: 45 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
| Plasma Bomb Broń dalekiego zasięgu. W chwili eksplozji zadaje 100 pkt obrażeń w zasięgu ignorując pancerz przeciwnika. W momencie eksplozji niszczy bomby przeciwnika będące w obszarze. |
| Emergency Repairs Pasek wytrzymałości okrętu będzie regenerowany przez 45 sekund o 2 pkt na sekundę. Wszystkie pożary na pokładzie zostają natychmiast ugaszone. Zasięg: Na siebie Czas trwania: 45 sekund Naprawy: 2 pkt na sekundę Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Kadłub |
Jeśli zwyciężysz w powyższym starciu, po zakończonej misji uzyskasz informację, że flota orków została doszczętnie rozbita. Od tej pory nie będzie już misji, które będą dotyczyły zagrożenia ze strony Orków.
Tura 26: The Planet Killer
Zniszcz główną jednostkę floty Chaosu.
Typ misji: Assasination
Przeciwnik: Flota Chaosu
Okręty gracza: Najcięższe możliwe zestawienie.
Misja jest stosunkowo trudna. Cel misji dysponuje bardzo potężnym uzbrojeniem i w tej misji, będzie je wykorzystywał. Wybierz do bitwy swoje najlepsze okręty, ale n ie licz na to, że większość z nich przetrwa bitwę.
Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Zaznaczone zostały główne aspekty związane z użyciem działa Armageddonu. Okręt będzie celował w nim w twoje jednostki dlatego musisz dokładnie obserwować jego zachowanie. Wystrzał z działa będzie możliwy raz na kilka minut, ale potężne uzbrojenie na nurtach statku wcale nie pozwoli ci zdobyć w tym czasie przewagi.
Podczas użycia działa musisz zwrócić uwagę na trzy elementy. Wycelowane działo zostawia znacznik, który wyświetla tor lotu strumienia energii. W środku znacznika pojawi się przeźroczyste pole, które będzie rozszerzać się od środka znacznika do jego krawędzi. W tym samym zacznie pod wspomnianym okrętem pojawi się okrąg. Pełne naładowanie okręgu i przeźroczystego pola w znaczniku oznacza wystrzał.
Pamiętaj, żeby często korzystać z trybu taktycznego i nie nadużywać energii w dopalaczu. Statek celuje bardzo dokładnie, a czas ładowania wy7strzału jest stosunkowo krótki. Musisz sprawić, żeby wszystkie twoje jednostki opuściły linię strzału zanim broń się naładuje. Pojedynczy strzał w twój okręt oznacza jego całkowite, natychmiastowe zniszczenie bez względu na to czy jest to statek wsparcia czy okręt wojenny.
Pamiętaj, że w tej misji głównym celem wrogiej jednostki jest zniszczenie twojej floty. Oznacza to, że przeciwnik cały czas będzie szukał cię pod celownikiem swojej potężnej broni. Miej się na baczności i cały czas używaj wszystkich dostępnych opcji ofensywnych. Pamiętaj też o doraźnych naprawach bo inaczej nie przetrwasz długo. Jeśli uda ci się uniknąć wszystkich wystrzałów lasera, to zadasz na tyle duże obrażenia, że okręt ucieknie z pola bitwy. Misja zaliczona.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Lightning Strike Teleportacja elitarnego oddziału na pokład wrogiego statku. Oddział ma szanse zadać obrażenia krytyczne kiedy znajdzie się na okręcie w zależności od wartości statku. Umiejętność ta nie może zostać użyta na statku, który ma aktywną osłonę. Zasięg: 5,000 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
| Disruption Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. |
| Stasis Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. |
| Lock On! Zwiększenie skuteczności ataku o 20% i 100% większa szansa na trafienie krytyczne. Czas trwania: 45 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
| Plasma Bomb Broń dalekiego zasięgu. W chwili eksplozji zadaje 100 pkt obrażeń w zasięgu ignorując pancerz przeciwnika. W momencie eksplozji niszczy bomby przeciwnika będące w obszarze. |
| Emergency Repairs Pasek wytrzymałości okrętu będzie regenerowany przez 45 sekund o 2 pkt na sekundę. Wszystkie pożary na pokładzie zostają natychmiast ugaszone. Zasięg: Na siebie Czas trwania: 45 sekund Naprawy: 2 pkt na sekundę Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Kadłub |
Tura 29: The Battle of Gethsemane
Zniszcz okręty floty Chaosu.
Typ misji: Criuser Clash
Sojusznik: Imperial Navy
Przeciwnik: Flota Chaosu
Okręty gracza: Najcięższe możliwe zestawienie.
W przypadku tej misji warto zaznaczyć jedną kwestię. Jeśli do tej pory nie zniszczyłeś wszystkich wykrytych Nemesis to w tej bitwie będziesz musiał zmierzyć się ze wszystkimi jednocześnie. Dodatkowe informacje odnośnie misji Nemesis w dalszej części poradnika. Najlepiej wczytać stan gry i wykonać misje w poprzedniej turze.
Wraz ze sprzymierzonymi siłami admirała Ravensburga stawisz czoła najgroźniejszym jednostkom floty Chaosu podczas dwunastej krucjaty. Okręty będą rozstawiane w dwóch partiach, po pokonaniu jednego oddziału będziesz musiał zmierzyć się z kolejnym. Wybieraj najcięższe możliwe jednostki żeby dorównać sojusznikom silą ognia.
Zwróć uwagę na zestawienie wrogich sił widoczne na zdjęciu. Flota Chaosu wystawi do walki swoje najpotężniejsze jednostki, ponieważ stawką bitwy jest powodzenie w trakcie krucjaty. Skupiaj się zawsze na największych jednostkach. Siły Ravensburga będą bardzo pomocne i zniszczą wiele okrętów, dlatego ważne jest, żebyś zawsze podążał za okrętami flagowymi.
Dbaj o kondycję swoich jednostek, ponieważ aby odnieść zwycięstwo musisz zniszczyć dwa kompletne oddziały. Pamiętaj o doraźnych naprawach, odnawianiu traczy i akcjach abordażowych. Skupiaj duże obrażenia na najsilniejszych przeciwnikach a wyjdziesz z potyczki zwycięsko.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Lightning Strike Teleportacja elitarnego oddziału na pokład wrogiego statku. Oddział ma szanse zadać obrażenia krytyczne kiedy znajdzie się na okręcie w zależności od wartości statku. Umiejętność ta nie może zostać użyta na statku, który ma aktywną osłonę. Zasięg: 5,000 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
| Disruption Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. |
| Stasis Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. |
| Lock On! Zwiększenie skuteczności ataku o 20% i 100% większa szansa na trafienie krytyczne. Czas trwania: 45 sekund Czas odnowienia: 120 sekund Przynależność: Pokład |
| Plasma Bomb Broń dalekiego zasięgu. W chwili eksplozji zadaje 100 pkt obrażeń w zasięgu ignorując pancerz przeciwnika. W momencie eksplozji niszczy bomby przeciwnika będące w obszarze. |
| Emergency Repairs Pasek wytrzymałości okrętu będzie regenerowany przez 45 sekund o 2 pkt na sekundę. Wszystkie pożary na pokładzie zostają natychmiast ugaszone. Zasięg: Na siebie Czas trwania: 45 sekund Naprawy: 2 pkt na sekundę Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Kadłub |