Warsztat Chaosu | Warsztat Okrętów w Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Warsztat Chaosu
W niniejszym rozdziale znajdziesz dokładną listę ulepszeń, umiejętności, przychylności oraz członków załogi dostępnych w Warsztacie Chaosu.
Ulepszenia
W tym aspekcie mocno uwidacznia się podobna konstrukcja okrętów pomiędzy Chaosem, a Imperium Wzmocnienia w dużej mierze są takie same.
Silnik
Ważne ulepszenia pod kątem kierowania statkiem i małej próby wyrównania szans w walce przeciwko szybszym i zwrotniejszym okrętom.
Ikona | Opis | Uwagi |
Manoeuvring Thursters Prędkość z jaką okręt się obraca w czasie wymiany ognia jest zwiększona o 5° na sekundę. | Bardzo ważna modyfikacja z punktu widzenia ciężkich jednostek. Jeśli statek ma bazową małą zdolność do manewru, warto wzmocnić ta statystykę, żeby okręt szybciej zmieniał położenie niezbędne do nawiązania inicjacji. Ulepszenie silnika w ten sposób pomoże manewrować podczas próby taranowania drugiego okrętu. | |
Efficient Plasma Thursters Zmniejsza zużycie dopalacza przy manewrach specjalnych o 25%. | Kolejna ważna modyfikacja z punktu widzenia ciężkich okrętów. Za pośrednictwem tej zmiany statek będzie mógł przez dłuższy czas korzystać z dodatkowego przyśpieszenia co pozwoli zwiększyć lub zmniejszyć dystans do przeciwnika, w zależności od potrzeb. | |
Auxiliary Power Relays Kiedy statek odniesie krytyczne obrażenia silnika, jego kara do prędkości poruszania jest podzielona przez 2. | Ciekawe rozwiązanie, które nie daje żadnej dodatkowej prędkości od pierwszych minut bitwy, ale za to w przypadku odniesienia obrażeń statek może się poruszać z prędkością odpowiadająca 75% maksymalnej. Warto się nad tym zastanowić, szczególnie w misjach, których wynik zależy od szybkiej zmiany pozycji. | |
Emissions Dissipator Manewry specjalne nie będą już ujawniać położenia twojego okrętu. | Najlepsza dostępna modyfikacja silnika. Pozwoli na użycie dopalacza na konkretnej jednostce już od pierwszych minut misji bez obawy, że zdradzi to jej pozycje. Dzięki temu możesz zająć dobrą pozycję na polu bitwy, rozstawić pułapki i ukryć się w chmurze gazu do momentu, aż dopalacz się zregeneruje. |
Generator
Ważne ulepszenia z punktu widzenia obronności statku. Na szczególna uwagę zasługuje możliwość zwiększenia zasobów tarczy o 100 pkt dla dużych jednostek. Modyfikacje te mogą być potrzebne, ponieważ okręty Chaosu nie dysponują dużymi zasobami pancerza więc można przemyśleć wybór ulepszenia z tej sekcji we wczesnych fazach rozgrywki.
Ikona | Opis | Uwagi |
Navigational Shields Statek nie odnosi obrażeń w kontakcie ze skupiskiem asteroid. | Modyfikacja przydatna na początku rozgrywki kiedy jeszcze nie orientujesz się do końca w położeniu obiektów na mapie. Przydatna również w sytuacjach, gdy wróg ukrył się za polem siłowym i musiałbyś je okrążać żeby go dopaść. Sytuacji w których dana modyfikacja będzie użyteczna jest niewiele, więc lepiej skup się na pozostałych. | |
Auxiliary Shield Capacitors Prędkość z jaką przeładowuje się tarcza jest skrócona o połowę. | Przydatna modyfikacja pod kątem obrony statku. Z jednej strony umożliwia dłuższe wymiany ognia ale wpływa też na czas w którym statek jest wycofany z czynnej bitwy i czeka na regenerację wytrzymałości i tarczy. Taka jednostka będzie mogła o wiele szybciej powrócić do walki. | |
Additional Void Shield Generator Tarcza okrętu liniowego jest wzmocniona o 100 pkt. Tarcza okrętu wsparcia jest wzmocniona o 50 pkt. | Wzmocnienie bardzo użyteczne z punktu widzenia każdego okrętu. Warto przed przyznaniem punktu porównać statystyki tarczy dla podobnych okrętów w innych frakcjach. W ten sposób można łatwo wyrównać szanse na tym polu bądź wypracować sobie przewagę w walce. | |
Generator Security Team Statek otrzymuje 10 punktów do obrony przeciwko akcjom abordażowym próbującym przerwać skok w przestrzeń kosmiczną. | Powyższe wzmocnienie może niejednokrotnie ocalić twoją jednostkę przed całkowitym zniszczeniem. Warto zwiększyć wartości obronne w tym aspekcie, szczególnie mając na uwadze gre przeciwko Orkom. |
Pokład
Kilka kluczowych zmian dla funkcjonowania okrętów Chaosu. Bardzo przydatne wzmocnienia dotyczące pomijania obrażeń krytycznych na układach sterowania statkiem oraz możliwości korzystania z rozkazów specjalnych pomimo zniszczenia pokładu.
Ikona | Opis | Uwagi |
Improved Augur Array - obszar wykrywania wrogich jednostek jest zwiększony o 2,500 jednostek. | Ciekawa modyfikacja. Użyteczna z punktu widzenia przygotowania zasadzki na wrogi okręt. Najlepiej wprowadzać ją na okrętach, które mają duży zasięg wykrywania, żeby identyfikować wroga i odpowiednio koordynować działania. | |
Belt Armour - Pierwszy dawka obrażeń krytycznych na układzie sterowania statkiem jest ignorowana. | Umiarkowanie użyteczne dla każdego okrętu. Należy pamiętać, że zniszczenie dowolnego elementu okrętu sprawia, ze nie można używać rozkazów i umiejętności przypisanych do tego elementu. | |
Advanced Cogitator Linkages - Czas trwania rozkazów specjalnych (Lock On, Brace for Impact, Reload) jest wydłużony o 50%. | Bardzo korzystna zmiana z punktu widzenia wydanych rozkazów. Przydatna dla każdego typu okrętu, a w szczególności jednostek inicjujących walkę w pierwszej linii. | |
Enchanced Battle Bridge - statek może używać rozkazów specjalnych nawet w przypadku zupełnego zniszczenia pokładu. | Modyfikacja dobra dla większych okrętów, które są mocno uzależnione od rozkazów specjalnych. Okręty wyposażone w to ulepszenie będą bardzo użyteczne w misjach na wyniszczenie. |
Kadłub
Inwestycja w bezpieczeństwo okrętu jest zawsze dobrym posunięciem. Dodatkowa wytrzymałość, krótsze pożary, dodatkowe wieżyczki obronne to elementy, które nie zagwarantują ci dominacji na polu bitwy, ale sprawią, że będziesz miał mniej powodów do niepokoju w czasie wymiany ognia.
Ikona | Opis | Uwagi |
Hull Reinforcement Wytrzymałość kadłuba okrętów liniowych jest zwiększona o 100 pkt. Wytrzymałość okrętów wsparcia jest zwiększona o 50 pkt. | Korzystna zmiana dla każdego okrętu. Bardzo przydatna w początkowej fazie gry, kiedy jeszcze nie znasz dokładnie możliwości swojej floty i częściej stosujesz rozwiązania siłowe i długa wymianę ognia. | |
Extra Turrets Okręt zostaje wyposażony w trzy, dodatkowe wieżyczki obronne. | Szczególnie przydatne w starciach przeciwko flocie wyposażonej w torpedy lub inną broń dalekiego zasięgu. Modyfikacja dobra z punktu widzenia okrętów o słabych właściwościach obronnych, przed zatwierdzeniem najlepiej porównać statystyki z innymi jednostkami. | |
Camo Czas działania rozkazu "Running Silent" na tym okręcie jest podwojony. | Ciche poruszanie może pomóc ci w zajęciu odpowiedniej pozycji na polu bitwy a także bezpiecznie przemieszczać się pomiędzy strefami ostrzału bez ryzyka wykrycia. | |
Fire Protection System Pożary na pokładzie trwają o połowę krócej. | Ulepszenie bardzo ważne podczas bitwy z Orkami. Ze względu na dużą ilość akcji abordażowych, pożary na okrętach będą wyjątkowo częste. Długotrwały pożar na okręcie może bardzo uszczuplić zasoby wytrzymałości lub nawet zniszczyć okręt. |
Uzbrojenie
Sekcja ta zawiera wszystkie niezbędne modyfikacje ulepszające broń dostępną na pokładzie statku. Warto rozwijać uzbrojenie, żeby wraz ze zwiększoną wytrzymałością statku wzmocnić zadawane obrażenia co znacznie skróci wymiany ognia i pozwoli na uniknięcie obrażeń krytycznych.
Ikona | Opis | Uwagi |
Automated Refueling Systems - Czas odnowienia jednostek specjalnych jest skrócony o 20%. | Wzmocnienie korzystne jedynie na okrętach wyposażonych w odpowiednie uzbrojenie, które umożliwia korzystanie z jednostek specjalnych. Warto ulepszać porty wystrzału, żeby dominować nad przeciwnikami podatnymi na działania abordażowe. | |
Overload Generator - podczas używania rozkazu Lock On, szansa na obrażenia krytyczne zadane przez Lance wzrasta o 300%. | Odnosząc się do uzbrojenia Chaosu warto zwrócić uwagę na niską szansę na zadanie obrażeń krytycznych przez lance. Warto zwiększyć ta premię wobec okrętów, które korzystają z tej broni. | |
Disruption Overcharge - Duże działka umieszczone na dziobie statku (Lance) zadają 50% obrażeń więcej przeciwko tarczom. | Modyfikacja korzystna dla okrętów, które inicjują walkę frontalnie. Szczególnie warto rozwinąć to ulepszenie dla okrętów, które posiadają ciężkie wersje tej broni. | |
Refined Lences - Zasięg wszystkich Lanc zostaje zwiększony o 3,000 jednostek. | Podobnie jak w przypadku poprzedniego wzmocnienia. Warto spróbować kombinacji tych dwóch ulepszeń, żeby osiągać jak najlepsze efekty przy inicjacji frontalnej, podkreślając fakt, że okręty Imperium mają najmocniejszy pancerz na dziobie. |
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie