Podstawy | Kampania w Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Podstawy
W tym rozdziale znajdziesz wszystkie podstawowe informacje dotyczące kampanii dla pojedynczego gracza.
1. Opcje gry i punkty rozgłosu
2. Informacja o obecnej turze
3. Liczba misji, które można zrealizować przed końcem tury
4. Informacja o liczbie włości i ich utracie
5. Spis włości w danym układzie
6. Zakładka bieżącego układu
7. Widok układu
W dalszej części poradnika zostały wyjaśnione wszystkie aspekty do których odnosi się interfejs gry.
Opcje gry i punkty rozgłosu
Kampania jest jedynym trybem gry w którym możesz zapisywać stan gry pomiędzy poszczególnymi misjami. Korzystaj z tej opcji, żeby uniknąć przykrych skutków w przypadku misji zakończonych niepowodzeniem.
Za każdą zrealizowaną misję otrzymasz punkty rozgłosu. Możesz je przeznaczyć na dowolny cel związany z rozbudową i zarządzaniem flotą. Informację o ilości punktów możliwych do zdobycia otrzymasz przed rozpoczęciem każdej misji. Klasyfikacja wygląda następująco:
- X punktów - wygrana bitwa
- X/2 punktów - przegrana bitwa
- X% wartości - dodatkowe punkty za zniszczenie wrogich jednostek liczone od ich wartości
- X/2% wartości - dodatkowe punkty za poważne uszkodzenie wrogich jednostek liczone od ich wartości
Po każdej misji pojawi się dokładna informacja ile punktów zdobyłeś za wykonanie jej. Punkty możesz wydawać za pośrednictwem warsztatu, który będzie dostępny po drugiej misji w ramach kampanii.
Punkty przeznaczysz na dodatkowe sloty dla okrętów, wzmocnienie jednostek i ich naprawy. Każda wykupiona umiejętność będzie kosztowna, więc dobrze zarządzaj swoimi środkami. Uważaj również na ciężkie uszkodzenia okrętów lub ich całkowite zniszczenie. Generalna naprawa jednostki to duży wydatek, który rośnie wraz z klasą okrętu.
Tury i misje
Każdy etap kampanii rozgrywa się w systemie turowym. W ramach jednej tury masz ograniczona ilość misji, które możesz wykonać. Liczba dostępnych misji będzie rosła wraz z rozwojem Admirała Spire. Ważne jest, żeby została rozegrana każda misja, która jest dostępna w ramach tury. Możesz oczywiście wykonywać tylko misje narzucone przez scenariusz, ale musisz pamiętać, że niewykonane misje będą miały swoje przykre następstwa w kolejnej turze. Unikając wykonywania misji doprowadzisz kampanię do sytuacji, gdzie liczba utraconych układów będzie na tyle duża, że stan twoich finansów stanie się fatalny.
Do każdej planety układu przypisane są imperialne włości. Ich posiadanie nie przynosi żadnych większych korzyści, ale utrata któregoś z nich jest surowo karana. Doprowadzając do upadku dużej ilości układów kary będą na tyle dotkliwe, że nie będzie cię stać na wzmocnienia i naprawy statków. Zanim zakończysz turę zwróć uwagę na liczbę dostępnych misji i postaraj się wyczerpać ich ilość. Żeby zakończyć turę należy nacisnąć LPM na przycisk, który będzie widoczny w prawym dolnym rogu ekranu.
Imperialne włości
Ośrodki Imperium związane z wiarą, przemysłem, technologiami i infrastrukturą międzyplanetarną. Każda z włości przypisana jest do konkretnej planety układu. Wszystkich typów włości jest dziewięć, aczkolwiek nie każdy układ jest na tyle duży i zróżnicowany, żeby występowały w nim wszystkie nieruchomości. Bierz pod uwagę fakt, że przeprowadzenie niezbędnych modyfikacji bądź napraw będzie kosztować cie więcej, jeśli w którymś z układów straciłeś planetę związaną z tym zagadnieniem. Wszystkie niezbędne modyfikacje staraj się przeprowadzać przed zakończeniem tury, w momencie kiedy nie masz żadnej aktywnej misji do wykonania.
Ikona | Nazwa i opis | Właściwość |
| Cardinal Worlds Planeta poświęcona kultowi Imperatora. Uważana za ziemię świętą. Namacalne świadectwo mocy Imperatora. | Zwiększone szanse na wybuch buntu w sektorze - każda utracona nieruchomość. |
| Schola Progenium Planety podlegające bezpośrednio Adeptus Ministorum. Znajdują się na nich kompleksy uczelniane, gdzie kształcone są kolejne pokolenia imperialnych oficerów. | Dowódcy okrętów otrzymują o 5% mniej doświadczenia po każdej misji - każda utracona nieruchomość. |
| Penal Worlds Skupiają na swojej powierzchni najgorszych przestępców w układzie. Kryminaliści często otrzymują szansę na spłatę swoich win poprzez wstąpienie do odpowiedniego oddziału i walkę z wrogami ludzkości | Wartość jednostek na każdym okręcie spada o 3% - każda utracona nieruchomość. |
| Basic Product Worlds Zapewniają siłę roboczą, pożywienie i niezbędne surowce. Są niezbędnym źródłem wszystkich aspektów, które umożliwiają przetrwanie Imperium. | Punkty rozgłosu otrzymywane po każdej misji są zmniejszone o 1% - każda utracona nieruchomość. |
| Portal Worlds Odpowiednie umiejscowienie i częste użycie sprawia, że stały się bezpieczniejszymi drogami dla statków podczas skoku w przestrzeń kosmiczną. Główny czynnik, który umożliwia szybkie przemieszczanie pomiędzy układami. | Zmniejsza szansę na skorzystanie z dodatkowego rozmieszczenia (misji) o 10%- każda utracona nieruchomość. |
| Omnissiah Temples Ziemia święta dla członków Tech-Priest. Miejsce ich tajemnych rytuałów. | Misje zakończone powodzeniem w tym sektorze zapewniają dodatkowe punkty reputacji i zmniejszają koszt przychylności - Adeptus Mechanicus |
| Space Stations Struktura mająca na celu wspieranie całej floty Imperium wyposażona w komplet niezbędnych narzędzi potrzebnych do naprawy okrętu podczas postoju. | Zwiększony koszt napraw o 3% - każda utracona nieruchomość. |
| Inquisitorial Bastions Planety zajęte przez Inkwizycję. Mają na celu wsparcie jej trudów w walce z wrogami ludzkości. | Misje zakończone powodzeniem w tym sektorze zapewniają dodatkowe punkty reputacji i zmniejszają koszt przychylności - The Inquisition. |
| Forge Worlds Planety znajdujące się pod kontrolą Adeptus Mechanicus. Tworzone są na nich wszelkie produkty mające na celu wspieranie walki prowadzonej przez Imperium, od amunicji po ciężkie pojazdy. | Zwiększony koszt ulepszeń o 10% - każda utracona nieruchomość. |
Widok układu i zakładki
Układ jest przedstawiony za pośrednictwem połączonych ze sobą planet. Nad każda planetą widnieje ikona informująca o przynależności planety do konkretnej frakcji. Żeby wykonać misję należy wybrać układ, który ją umożliwia i kliknąć LPM na planecie, która jest zagrożona. Ikony nad zagrożonymi obszarami będą miały czerwony kolor.
Za pośrednictwem zakładek możesz przełączać się pomiędzy poszczególnymi układami sektora Gothic. Nazwa układu pochodzi od głównej planety wchodzącej w jego skład. Zakładki będą pojawiać się wraz z rozwojem kampanii. Już na początku każdej tury za pośrednictwem zakładek możesz sprawdzić jakie misje będziesz musiał wykonać w ramach tury. Wystarczy najechać kursorem myszy na konkretną zakładkę i odczytać informacje widniejące w jej opisie.
Przełączanie pomiędzy zakładkami jest możliwe poprzez kliknięcie na niej LPM. Opcja ta jest nie dostępna w momencie, gdy do wykonania jest misja dotycząca scenariusza kampanii. Do czasu wykonania wszystkich misji ze scenariusza nie będziesz miał dostępu do misji pobocznych.