Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Imperial Navy

Imperialna flota to najbardziej uniwersalna frakcja w grze. Za sprawą swojej wielozadaniowości ma jednocześnie strasznie ograniczoną bazę dostępnych taktyk. Większość starć sprowadza się do działań typowo siłowych i walki na wykończenie. Okręty są powolne i mają niską zdolność do manewru co utrudnia zajęcie dobrych pozycji na polu bitwy. Z drugiej strony mocny pancerz i wysoka wytrzymałość jednostek pozwala im na długotrwałą wymianę ognia. Flota imperium ma również przewagę wynikającą z uzbrojenia, które pozwala na uszczuplanie sił wroga zanim dojdzie do właściwej inicjacji. Frakcja odpowiednia dla osób, które nie przepadają za skomplikowanymi taktykami i dobra dla początkujących graczy, którzy chcą opanować podstawy rozgrywki.

Cechy

Są to określone parametry, które są w większości wspólne dla wszystkich okrętów poszczególnej frakcji.

Ikona

Nazwa i opis

Imperial Accuracy - skuteczność dużych działek w zależności od zasięgu inicjacji dla statków Imperium - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Imperial Accuracy - skuteczność dużych działek w zależności od zasięgu inicjacji dla statków Imperium.

3k jednostek - 80%

6k jednostek - 60%

9k jednostek - 40%

12k jednostek - 20%

Imperium Manouevres - korzystając z dopalacza okręty Imperium są w stanie wykonać szybki zwrot lub osiągnąć pełna prędkość - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Imperium Manouevres - korzystając z dopalacza okręty Imperium są w stanie wykonać szybki zwrot lub osiągnąć pełna prędkość.

Loyal - określa zdolność załogi Imperialnego okrętu do niesubordynacji - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Loyal - określa zdolność załogi Imperialnego okrętu do niesubordynacji. Załoga nie może podnieść buntu w czasie gry skok w przestrzeń kosmiczną jest niedostępny.

30% - kiedy wytrzymałość kadłuba spada do 30% maksymalnej

12% - za każdy utracony okręt liniowy

3% - za każdy utracony statek wsparcia

Escort Ship - statki wsparcia są tanie i nie wymagają naprawy jeśli zostaną zniszczone w czasie bitwy - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Escort Ship - statki wsparcia są tanie i nie wymagają naprawy jeśli zostaną zniszczone w czasie bitwy.

Uzbrojenie

Nazwa i statystyki

Dodatkowe atrybuty

Komentarz

Light Double Macro-Turret

Liczba ataków: 2

Obrażenia: 3

Wskaźnik wystrzału: 3

Zasięg: 6,000

Szansa na krytyczne: 0,75

Kąt ostrzału: 270° Przód

Brak

Najlżejsza forma uzbrojenia. Podwójna struktura pozwala zadawać większe obrażenia w krótszym czasie. Zazwyczaj montowana na dziobie statku. Kąt ostrzału jest dobry dla każdego typu inicjacji. Dopóki nie pozwolisz okrążyć swojego statku działko cały czas będzie użyteczne.

Prow Light Torpedo Launcher

Liczba torped: 2

Obrażenia: 45

Wskaźnik wystrzału: 45

Zasięg: Nieograniczony

Szansa na krytyczne: 11

Kąt ostrzału: Przód

Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub

Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10%

Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika

Lekka wyrzutnia torped to podstawowe wyposażenie jednostki wsparcia Imperium. Dwie torpedy to mało, biorąc pod uwagę, że można je wystrzelić co 45 sekund. Uzbrojenie przydatne w walkach na dalekim zasięgu, pomoże ci tez zniszczyć statek wroga i ile jego wieżyczki obronne nie zniszczą głowicy. Uważaj żeby wystrzelone pociski nie trafiły w twoje okręty.

Light Prow Lance

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 6

Wskaźnik wystrzału: 6

Zasięg: 6,000

Szansa na krytyczne: 1,5

Kąt ostrzału: 90° Przód

Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika.

Skuteczność - zawsze trafia w cel

Znakomita broń dla inicjacji frontalnej. Duży zasięg i gwarancja zadania obrażeń to dobre połączenie. Oczywiście jest to lżejsza wersja, aczkolwiek kilka jednostek skupionych na jednym celu może łatwo go zniszczyć.

Prow Medium Torpedo Launcher

Liczba torped: 4

Obrażenia: 45

Wskaźnik wystrzału: 45

Zasięg: Nieograniczony

Szansa na krytyczne: 11

Kąt ostrzału: Przód

Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub

Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10%

Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika

Większa wyrzutnia torped. Tutaj mamy do czynienia już z czterema pociskami, więc prawdopodobieństwo, że torpeda dosięgnie wroga wzrasta dwukrotnie. Klika skutecznych strzałów i przeciwnik będzie w poważnych tarapatach.

Light Macro-Battery

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 6

Wskaźnik wystrzału: 9

Zasięg: 9,000

Szansa na krytyczne: 2.25

Kąt ostrzału: 90° Burta

Brak

Działka umieszczone na burtach statku. Stworzone z myślą o inicjacji bocznej. Nie posiadają żadnych dodatkowych współczynników, aczkolwiek duży zasięg broni jest poważnym atutem.

Heavy Prow Lance

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 24

Wskaźnik wystrzału: 8

Zasięg: 6,000

Szansa na krytyczne: 7,5

Kąt ostrzału: 90° Przód

Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika.

Skuteczność - zawsze trafia w cel

Ciężkie działo do ataku frontalnego. Idealne podczas łapania zasięgu inicjacji z przeciwnikiem. Obrażenia są znaczne, porównując je z mniejszą wersją, a czas załadowania broni podobny. Używaj tej broni najczęściej jak tylko będzie to możliwe.

Light Macro-Turret

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 3

Wskaźnik wystrzału: 3

Zasięg: 6,000

Szansa na krytyczne: 0,75

Kąt ostrzału: 270° Przód

Brak

Biedniejszy odpowiednik podwójnego działka. Z racji pojedynczej konstrukcji zadaje jedynie 1 pkt obrażeń, strzelając co trzy sekundy. Mimo dużego zasięgu warto utrzymać małą odległość, żeby strzały dochodziły celu.

Lance Turret

Liczba ataków: 2

Obrażenia: 4

Wskaźnik wystrzału: 8

Zasięg: 12,000

Szansa na krytyczne: 1,25

Kąt ostrzału: 270° Przód

Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika.

Skuteczność - zawsze trafia w cel

Podstawową zaletą tej broni jest stuprocentowa skuteczność ataku nawet z maksymalnej odległości. Możliwość zadania sporych obrażeń na daleki dystans to zaleta każdej jednostki.

Macro-Battery

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 3

Wskaźnik wystrzału: 5

Zasięg: 9,000

Szansa na krytyczne: 0,75

Kąt ostrzału: 90° Burta

Brak

Całkiem spory zasięg i krótki czas przeładowania działają na korzyść tej broni, szczególnie dla okrętów wyposażonych w wiele instalacji. Standardowe ustawienie dla tego typu broni ułatwia też przeprowadzanie akcji abordażowych na krótkim zasięgu.

Ordnance Launch Bay

Czas odnowienia: 60 sekund

Kąt ostrzału: 360°

Dostęp do oddziałów specjalnych.

Wojownicy bronią statku przeciwko wrogim statkom i torpedom.

Odział uderzeniowy prowadzi atak od wewnątrz statku za pomocą bomb.

Odział abordażowy przeprowadza akcje na daleką odległość.

Dostęp do specjalnych oddziałów poszerza wachlarz dostępnych strategii. Czas odnowienia po użyciu któregoś rozwiązań jest niewielki, a umiejętne wykorzystanie może zbudować przewagę potrzebną do zakończenia misji.

Lance Battery

Liczba ataków: 2

Obrażenia: 4

Wskaźnik wystrzału: 8

Zasięg: 12,000

Szansa na krytyczne: 1

Kąt ostrzału: 90° Burta

Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika.

Skuteczność - zawsze trafia w cel

Niewielkie obrażenia i długi zasięg wystrzału nie działają na korzyść tej części uzbrojenia floty Chaosu. Sytuację ratuje daleki zasięg broni i możliwość oddania dwóch strzałów. Pamiętaj, że jeśli mocno uszkodzony statek znika ze średniego zasięgu należy przełączyć zasięg inicjacji na 12K.

Prow Heavy Torpedo Launcher

Liczba torped: 6

Obrażenia: 45

Wskaźnik wystrzału: 45

Zasięg: Nieograniczony

Szansa na krytyczne: 11

Kąt ostrzału: Przód

Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub

Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10%

Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika

Sześć torped wystrzelonych w kierunku fortyfikacji lub grupy przeciwników może zasiać duże zniszczenia. Pamiętaj żeby unikać wystrzału z drugiej linii bo możesz uszkodzić swoje jednostki.

Nova Cannon

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 200

Wskaźnik wystrzału: 60

Zasięg: 6,000 - 25,000

Obrażenia przestrzenne - zadaje obrażenia wszystkim jednostkom, które znajdują się w miejscu wybuchu

Niecelne - broń ma 25% szans na wybuch w innym miejscu niż wyznaczone

Przebicie - pancerz przeciwnik jest ignorowany

Bardzo potężna broń o dalekim zasięgu. Charakterystyczna dla okrętów Imperium. Ostrzał należy prowadzić z dużą rozwagą. Staraj się celować w grupy wrogów, żeby zwiększyć szanse na trafienie któregoś z okrętów.

Plasma Macro-Battery

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 15

Wskaźnik wystrzału: 12

Zasięg: 12,000

Szansa na krytyczne: 3,75

Kąt ostrzału: 90° Burta

Brak

Bardzo mała częstotliwość ataku to główna wada tej broni. Jeden strzał co 12 sekund zada duże obrażenia, o ile trafi cel. Przydatna tylko jeśli występuje więcej instalacji.

Heavy Plasma Marco Battery

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 18

Wskaźnik wystrzału: 12

Zasięg: 12,000

Szansa na krytyczne: 4,5

Kąt ostrzału: 90° Burta

Brak

Cięższa wersja poprzedniej broni. Charakteryzuje się lekkim wzrostem zadawanych obrażeń i większą szansą na zadanie obrażeń krytycznych. Podobnie jak poprzednia broń, użyteczna tylko jeśli występuje jako większa instalacja.

Transport

Transporter - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Transporter

Tonaż: 36 pkt

Wytrzymałość: 200

Tarcza: 200

Prędkość: 112

Zmiana kursu: 20.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 3

Pancerz: 50 / 25 / 25

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Light Double Macro-Turret

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Ta jednostka będzie zmorą każdej misji z konwojem w szeregach imperium. Powolne i słabo uzbrojone jednostki transportowe będą zawsze zostawać w tyle za pozostałą częścią floty. Staraj się w miarę możliwości poruszać się w cichym trybie i chować okręty w chmurze gazu. W przeciwnym wypadku przeciwnik szybko je otoczy i nieuchronnie zniszczy. Warto ustawić na nich inicjacje frontalną z uwagi na ilość pancerza na dziobie. Mimo stosunkowo dużych zasobów tarczy i wytrzymałości ciężko będzie przenieść je na drugą stronę mapy w jednym kawałku.

Wsparcie

Widowmakers Destroyer - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Widowmakers Destroyer

Tonaż: 39 pkt

Wytrzymałość: 100

Tarcza: 100

Prędkość: 225

Zmiana kursu: 25.0°/s

Rozpoznanie: 10,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 3

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal
  4. Escort Ship

Uzbrojenie

  1. Prow Light Torpedo Launcher

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Cięższy z dwóch dostępnych niszczycieli. Idealnie sprawdza się w rozpoznaniu z uwagi na duży zasięg sonaru. Jest to przede wszystkim jednostka do walki podjazdowej. Skieruj się w stronę zidentyfikowanego przeciwnika, odpal torpedy w jego kierunku, zawróć jak najszybciej i przyjmij bezpieczną odległość. Statek jest szybszy od krążowników, więc nie nadużywaj dopalacza, żeby możliwie długo pozostawać w ukryciu.

Sword Frigate - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Sword Frigate

Tonaż: 42 pkt

Wytrzymałość: 200

Tarcza: 100

Prędkość: 188

Zmiana kursu: 20.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 3

Pancerz: 50 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal
  4. Escort Ship

Uzbrojenie

  1. Light Double Macro-Turret X2

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Silnie opancerzona jednostka do walki bezpośredniej. Silnie uzbrojona jak na niewielki tonaż. Sprawdza się przede wszystkim do szybkiego niszczenia obiektów przeciwnika, takich jak np. stacje kosmiczne. Uważaj na próby taranowania przez przeciwnika i okrążaj go do woli dzięki zapasom pancerza z każdej strony statku.

Firestorm Frigate - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Firestorm Frigate

Tonaż: 41 pkt

Wytrzymałość: 200

Tarcza: 100

Prędkość: 188

Zmiana kursu: 20.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 3

Pancerz: 50 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal
  4. Escort Ship

Uzbrojenie

  1. Light Double Macro-Turret
  2. Light Prow Lance

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Kolejna opancerzona jednostka pomocnicza. W przeciwieństwie do poprzedniczki, posiada spore działo na dziobie więc najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie walki w inicjacji frontalnej. Charakterystycznie dla opancerzonych jednostek imperium nie porusza się przesadnie szybko, więc miej na uwadze, że statki przeciwnika mogą cię łatwo dogonić.

Cobra Destroyer - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Cobra Destroyer

Tonaż: 37 pkt

Wytrzymałość: 100

Tarcza: 100

Prędkość: 225

Zmiana kursu: 25.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 3

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal
  4. Escort Ship

Uzbrojenie

  1. Prow Light Torpedo Launcher
  2. Light Macro-Turret

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Druga z jednostek wsparcia imperium, która doskonale sprawdza się w niszczeniu celów stacjonarnych. Wystrzelenie torped i drobny ostrzał z działek skumulowany w grupie statków może szybko doprowadzić do ruiny wroga stacje kosmiczną lub krążownik, który będzie na tyle powolny, że nie zdoła ominąć nadlatujących torped. Rozwija szybsza prędkość kosztem niewielkiego pancerza. Pamiętaj, żeby unikać wlatywania w centralny punkt walki. Staraj się utrzymać na zewnętrznym kręgu bitwy i nie wlecieć pod ogień krzyżowy.

Lekkie Krążowniki

Dauntless - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Dauntless

Tonaż: 105 pkt

Wytrzymałość: 600

Tarcza: 100

Prędkość: 188

Zmiana kursu: 15.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 9

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Light Double Macro-Turret X2
  2. Heavy Prow Lance
  3. Light Macro-Battery X2

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Niezgrabny i powolny krążownik imperialny. Jego zaletą są funkcje obronne, które pozwalają mu utrzymać się długo w walce o ile nie zostanie szybko otoczony. Zmieniaj ustawienia inicjacji pomiędzy frontalną a boczną, żeby wykorzystać pełen potencjał dostępnego uzbrojenia. Pamiętaj, że zasięg ataku jest na tyle ograniczony, że musisz prowadzić walkę w bezpośrednim dystansie. Możesz próbować taranować nim mniejsze jednostki, ale większość z nich porusza się na tyle szybko, że łatwo mogą uniknąć zniszczenia.

Dauntless MK2 - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Dauntless MK2

Tonaż: 109 pkt

Wytrzymałość: 600

Tarcza: 100

Prędkość: 188

Zmiana kursu: 15.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 9

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Prow Medium Torpedo Launcher
  2. Light Double Macro-Turret X2
  3. Light Macro-Battery X2

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Niewiele cięższa wersja alternatywna lekkiego krążownika Imperium. Ten model wyposażony jest w wyrzutnię torped co umożliwia prowadzenie ostrzału na dalszy dystans. Pamiętaj, żeby podejmować próby taranowania okrętów tej samej klasy dodatkowo odpalając torpedy w stronę jego burty. Okręty tego typu dysponują już całą gamą rozkazów specjalnych i mogą wykradać dane. Pamiętaj, żeby nie nadużywać dostępnych umiejętności i przechodzić pomiędzy obszarami inicjacji w bliskim zasięgu, żeby neutralizować możliwie największe obrażenia.

Krążowniki

Dictator - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Dictator

Tonaż: 157 pkt

Wytrzymałość: 800

Tarcza: 200

Prędkość: 150

Zmiana kursu: 10.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 12

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Prow Heavy Torpedo Launcher
  2. Ordnance Launch Bay X2
  3. Macro-Battery X2

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Jedna z użyteczniejszych jednostek w tej klasie, głównie za sprawą możliwości skorzystania z oddziałów szturmowych. Całkiem przystępna prędkość poruszania jak na jednostkę Imperium i możliwość ostrzelania przeciwnika za pomocą torped działa bardzo korzystnie na polu bitwy.

Gothic - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Gothic

Tonaż: 142 pkt

Wytrzymałość: 800

Tarcza: 200

Prędkość: 150

Zmiana kursu: 10.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 12

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Prow Heavy Torpedo Launcher
  2. Lance Battery X4

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Najlżejszy i najsłabiej wyposażony okręt Imperium w tej klasie. Jedynym plusem jest możliwość wykorzystania torped przeciwko nadciągającym jednostkom.

Dominator - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Dominator

Tonaż: 155 pkt

Wytrzymałość: 800

Tarcza: 200

Prędkość: 150

Zmiana kursu: 10.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 12

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Nova Cannon
  2. Macro-Battery X4

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Jeden z cięższych okrętów w tej klasie. Zasługuje na szczególną uwagę ze względu na wbudowaną Nova Cannon. W trakcie walki może prowadzić skuteczny ostrzał z burty i wspierać jednostki walczące w dalszych sektorach pola bitwy.

Tyrant - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Tyrant

Tonaż: 152 pkt

Wytrzymałość: 800

Tarcza: 200

Prędkość: 150

Zmiana kursu: 10.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 12

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Plasma Macro-Battery X2
  2. Macro-Battery X2
  3. Prow Heavy Torpedo Launcher

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Dobra jednostka do otwierania wszelkich starć. Użyteczna głównie w walce z burty ale dzięki wyrzutni torped nie ma problemu z ostrzelaniem przeciwnika do którego się zbliża.

Lunar - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Lunar

Tonaż: 145 pkt

Wytrzymałość: 800

Tarcza: 200

Prędkość: 150

Zmiana kursu: 10.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 12

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Lance Battery X2
  2. Macro-Battery X2
  3. Prow Heavy Torpedo Launcher

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Okręt idealnie sprawdza się podczas niszczenia większych jednostek, które są na tyle osłabione, że będą próbowały ucieczki z pola bitwy. Poza tym warto zaznaczyć, że okręt dysponuje przystępnym uzbrojeniem jak na jego tonaż.

Bitewne Krążowniki

Mars - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Mars

Tonaż: 180 pkt

Wytrzymałość: 900

Tarcza: 200

Prędkość: 150

Zmiana kursu: 10.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 15

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Lance Turret X2
  2. Nova Cannon
  3. Macro-Battery X2
  4. Ordnance Launch Bay X2

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Okręt o większym tonażu z dwóch dostępnych jednostek w tej klasie. Użyteczny na dalekie dystanse dzięki zamontowanej Nova Cannon. Poza tym posiada większą wytrzymałość od swojego konkurenta oraz co najważniejsze - porty desandotw dla sił specjanych.

Overlord - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Overlord

Tonaż: 172 pkt

Wytrzymałość: 800

Tarcza: 200

Prędkość: 150

Zmiana kursu: 10.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 15

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Lance Turret X2
  2. Prow Heavy Torpedo Launcher
  3. Plasma Macro-Battery X2

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Jednostka użyteczna, ale poza tonażem wygląda raczej na zwykły krążownik. Mimo wszystko warto inicjować nim starcia ze względu na ciężkie opancerzenie na dziobie i ciężką wyrzutnie torped.

Okręty Wojenne

Emperor - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Emperor

Tonaż: 252 pkt

Wytrzymałość: 1,200

Tarcza: 400

Prędkość: 112

Zmiana kursu: 5.0°/s

Rozpoznanie: 10,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 18

Pancerz: 50 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Heavy Plasma Macro-Battery X2
  2. Ordnance Launch Bay X4
  3. Heavy Macro-Turret X3

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Ikona imperialnej floty. Dużo portów dla sił specjalnych i względna ilość ciężkiego uzbrojenia. Ogromna wytrzymałość, duże zasoby tarczy dają niesamowita przewagę na polu bitwy. Warto zaznaczyć, że okręt porusza się stosunkowo wolno co musisz brać pod uwagę jeśli zdecydujesz się na użycie najpotężniejszych jednostek w grze.

Retribution - Imperial Navy | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Retribution

Tonaż: 246 pkt

Wytrzymałość: 1,200

Tarcza: 400

Prędkość: 150

Zmiana kursu: 5.0°/s

Rozpoznanie: 10,000 jednostek

Wartość: 60

Wieżyczki obronne: 18

Pancerz: 75 / 50 / 50

Cechy

  1. Imperial Accuracy
  2. Imperium Manouevres
  3. Loyal

Uzbrojenie

  1. Plasma Macro-Battery X6
  2. Lance Turret X3
  3. Prow Super Heavy Torpedo Launcher

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Running Silent
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Lżejszy od swojego poprzednika ale zdecydowanie lepiej uzbrojony dla inicjacji frontalnej. Dzięki zastosowaniu lżejszego uzbrojenia okręt może poruszać się zdecydowanie szybciej od poprzednika co ma znaczenie w przypadku misji takich jak Data Recovery. Możesz oczywiście rozważyć wybór tej jednostki, ale mając do dyspozycji tylko jeden slot raczej zdecydujesz się na poprzednika.