Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Eldar Corsairs

Flota Eldarów składa się z najszybszych i bardzo zwrotnych jednostek. Załogi są bardzo lojalne i sytuacja na polu bitwy musi być naprawdę fatalna, żeby załoga zdecydowała się na opuszczenie pola bitwy. Statki Eldarów są jednocześnie najbardziej podatne na taranowanie i akcje abordażowe. Niska wytrzymałość i uzbrojenie usytuowane na froncie statku wymaga częstego manewrowania pomiędzy przeciwnikami. Bardzo sprane są też akcje polegające na przegrupowaniu okrętów i regeneracji ich sił. Frakcja dla graczy obytych z grą i jej mechaniką. Granie flota Eldarów polega głównie na szybkich zmianach pomiędzy prowadzeniem ognia a znikaniem z radaru przeciwnika. Polecana dla graczy preferujących typowo zręcznościowy tryb gry, gdzie w krótkim czasie należy wydawać niezliczoną ilość rozkazów i umiejętnie zarządzać wymianą ognia.

Cechy

Są to określone parametry, które są w większości wspólne dla wszystkich okrętów poszczególnej frakcji.

Ikona

Nazwa i opis

Eldar Accuracy - określa skuteczność dział Eldarów w oparciu od dystans od przeciwnika - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Eldar Accuracy - określa skuteczność dział Eldarów w oparciu od dystans od przeciwnika.

3k jednostek - 85%

6k jednostek - 70%

9k jednostek - 55%

12k jednostek - 40%

Disciplined - członkowie załogi zostali odpowiednio przeszkoleni i mają mniejsze skłonności do niesubordynacji - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Disciplined - członkowie załogi zostali odpowiednio przeszkoleni i mają mniejsze skłonności do niesubordynacji. Taunt działa 50% krócej.

20% - kiedy wytrzymałość kadłuba spada do 30% maksymalnej

8% - za każdy utracony okręt liniowy

2% - za każdy utracony statek wsparcia

Fragile - ta jednostka została zbudowana z materiałów o małej wytrzymałości - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Fragile - ta jednostka została zbudowana z materiałów o małej wytrzymałości. Statki Eldarów zadają o 50% mniejsze obrażenia podczas taranowania.

Ryzyko otrzymania krytycznych obrażeń - +100%

Solar Sails - Eldarowie używają przyśpieszenia generowanego przez żagle słoneczne zamiast korzystać z dopalacza - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Solar Sails - Eldarowie używają przyśpieszenia generowanego przez żagle słoneczne zamiast korzystać z dopalacza. Eldarowie nie mogą korzystać z manewru "Cała naprzód".

Statki Eldarów dysponują co najmniej dwoma a maksymalnie czterema żaglami, które połączone są z silnikiem. Uszkodzenie każdego z żagli spowoduje utrate bazowej prędkości o 50%.

Każdy uszkodzony żagiel osłabia zasoby tarczy o 10 pkt.

Holofields - statki Eldarów zamiast standardowej tarczy dysponują odrębnym polem magnetycznym - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Holofields - statki Eldarów zamiast standardowej tarczy dysponują odrębnym polem magnetycznym. Pole ma szanse przejąć obrażenia które wycelowane zostały w kadłub.

Efektywność pola spada kiedy statek porusza się z prędkością poniżej 50% maksymalnej.

Efektywność pola rośnie gdy statek porusza się z prędkością powyżej 90% maksymalnej.

Void Species - Eldarowie są niewrażliwi na sytuacje związane z Wybuchami Słonecznymi - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Void Species - Eldarowie są niewrażliwi na sytuacje związane z Wybuchami Słonecznymi.

Uzbrojenie

Nazwa i statystyki

Dodatkowe atrybuty

Komentarz

Light Prow Starcannon

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 1

Wskaźnik wystrzału: 3

Zasięg: 6,000

Szansa na krytyczne: 0,25

Kąt ostrzału: 90° Przód

Skuteczność Eldarów- broń Eldarów jest precyzyjna i w porównaniu z innymi frakcjami odnotowuje mniejszą utratę skuteczności w oparciu o odległość od celu.

Pojedynczy atak o niewielkich obrażeniach połączony z krótkim czasem przeładowania. Pojedyncze działko nie wyrządzi większych szkód, ale zamontowanie kilku na jednej jednostce może mieć spektakularne efekty.

Prow Pulsar

Liczba ataków: 3

Obrażenia: 30

Wskaźnik wystrzału: 6

Zasięg: 6,000

Szansa na krytyczne: 8

Kąt ostrzału: Przód

Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika.

Skupianie Ognia - ta broń zada obrażenia w każdej sekundzie przez trzy sekundy na pierwszym statku na wprost.

Alternatywne działo przebijające pancerz zaprojektowane przez Eldarów. Wysoki współczynnik obrażeń połączony z krótkim czasem przeładowania i dużym zasięgiem może korzystnie wpłynąć na początkowy przebieg bitwy.

Prow Light Torpedo Launcher

Liczba torped: 2

Obrażenia: 45

Wskaźnik wystrzału: 45

Zasięg: Nieograniczony

Szansa na krytyczne: 11

Kąt ostrzału: Przód

Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub

Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10%.

Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika.

Unik - torpeda wystrzelona z tej jednostki ma 50% szans na uniknięcie neutralizacji.

Standardowa wyrzutnia torped. W kwestii floty Eldarów warto zauważyć, że pociski otrzymały dodatkową właściwość, która pozwala im na unikanie działań obronnych przeciwnika.

Prow Torpedo Launcher

Liczba torped: 4

Obrażenia: 45

Wskaźnik wystrzału: 45

Zasięg: Nieograniczony

Szansa na krytyczne: 11

Kąt ostrzału: Przód

Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub

Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10%.

Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika.

Unik - torpeda wystrzelona z tej jednostki ma 50% szans na uniknięcie neutralizacji.

Większa wyrzutnia torped. Wystrzelenie czterech rakiet w kierunku zidentyfikowanego przeciwnika znacznie zwiększa skuteczność broni.

Prow Starcannon

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 3

Wskaźnik wystrzału: 2

Zasięg: 6,000

Szansa na krytyczne: 0,75

Kąt ostrzału: 90° Przód

Skuteczność Eldarów- broń Eldarów jest precyzyjna i w porównaniu z innymi frakcjami odnotowuje mniejszą utratę skuteczności w oparciu o odległość od celu.

Większa wersja podstawowego uzbrojenia. Charakteryzuje się krótszym czasem przeładowania i zwiększonymi obrażeniami.

Launch Bays

Czas odnowienia: 60 sekund

Kąt ostrzału: 360°

Dostęp do oddziałów specjalnych.

Wojownicy bronią statku przeciwko wrogim statkom i torpedom.

Odział uderzeniowy prowadzi atak od wewnątrz statku za pomocą bomb.

Odział abordażowy przeprowadza akcje na daleką odległość.

Unik - uzbrojenie ma 50% szans na uniknięcie obrażeń.

Pozostawienie tak dobrze zorganizowanej nacji dodatkowego wsparcia w działaniach taktycznych może mocno zaburzyć równowagę gry. Staraj się na bieżąco korzystać z dostępnych opcji i neutralizować wszystkie próby akcji abordażowych skierowanych w twój statek.

Heavy Prow Starcannon

Liczba ataków: 1

Obrażenia: 4

Wskaźnik wystrzału: 2

Zasięg: 9,000

Szansa na krytyczne: 1

Kąt ostrzału: 90° Przód

Skuteczność Eldarów- broń Eldarów jest precyzyjna i w porównaniu z innymi frakcjami odnotowuje mniejszą utratę skuteczności w oparciu o odległość od celu

Cięższa wersja uzbrojenia dostępna jedynie na Voidstalkerze. Charakteryzuje się minimalnie wyższymi obrażeniami i większym zasięgiem co może znacząco wpłynąć na styl gry biorąc pod uwagę liczbę instalacji na okręcie.

Heavy Prow Pulsar

Liczba ataków: 3

Obrażenia: 30

Wskaźnik wystrzału: 6

Zasięg: 9,000

Szansa na krytyczne: 8

Kąt ostrzału: Przód

Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika.

Skupianie Ognia - ta broń zada obrażenia w każdej sekundzie przez trzy sekundy na pierwszym statku na wprost.

W stosunku do lżejszej wersji wyposażenia zmianom uległ jedynie zasięg broni. Broń jest niezwykle potężna a możliwość zadawania obrażeń na większym zasięgu znacząco ułatwi rozgrywkę.

Transport

Transporter - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Transporter

Tonaż: 38 pkt

Wytrzymałość: 200

Tarcza: 0

Prędkość: 112

Zmiana kursu: 20.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 3

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Light Prow Starcannon X3

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Statek transportowy Eldarów ma najlepsze uzbrojenie spośród wszystkich okrętów tego typu. Biorąc pod uwagę istnienie dodatkowego pola, które pochłania obrażenia zamiast tarczy i możliwość cichego poruszania to jednostka elfów może mieć najłatwiejszą przeprawę podczas wykonywania misji konwojowych.

Wsparcie

Hemlock Destroyer - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Hemlock Destroyer

Tonaż: 43 pkt

Wytrzymałość: 100

Tarcza: 0

Prędkość: 375

Zmiana kursu: 50.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 3

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Light Prow Starcannon X3
  2. Prow Pulsar

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Możliwość do błyskawicznego przemieszczania się wraz ze zróżnicowanym uzbrojeniem sprawia, że jest to naprawdę silna jednostka. Należy pamiętać, że działo umieszczone jest na dziobie co utrudnia celowanie. Jednostka Eldarów nie powinna się zatrzymywać na dłuższą chwilę, więc inicjacja frontalna nie wchodzi w grę. Jednostka jest ciężka ze względu na tonaż, ale zdecydowanie warta swojej ceny.

Aconite Frigate - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Aconite Frigate

Tonaż: 48 pkt

Wytrzymałość: 200

Tarcza: 0

Prędkość: 338

Zmiana kursu: 40.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 6

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Light Prow Starcannon X15

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Jednostka stworzona do prowadzenia wymiany ognia na każdym zasięgu. Nie posiada dużych zasobów pancerza, ale z uwagi na osiąganą szybkość może prowadzić skuteczne działania zaczepne i ulatniać się z pola bitwy. Utrzymuj średnią prędkość, żeby nie ryzykować osłabienia redukcji obrażeń. Piętnaście działek skierowanych w stronę wyizolowanego celu może szybko sprowadzić zagładę nawet na większe jednostki.

Nightshade Destroyer - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Nightshade Destroyer

Tonaż: 42 pkt

Wytrzymałość: 100

Tarcza: 0

Prędkość: 375

Zmiana kursu: 50.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 3

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Light Prow Starcannon X3
  2. Prow Light Torpedo Launcher

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Jeden z okrętów Eldarów uzbrojony w wyrzutnie torped. Jednostka nastawiona typowo pod działania z dystansu. Lepiej nie ryzykuj bezpośredniego kontaktu. Mimo kilku działek zamontowanych na pokładzie, okręt dysponuje minimalnymi zasobami pancerza.

Hellbore Frigate - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Hellbore Frigate

Tonaż: 55 pkt

Wytrzymałość: 200

Tarcza: 0

Prędkość: 338

Zmiana kursu: 45.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 6

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Prow Starcannon
  2. Prow Torpedo Launcher
  3. Prow Pulsar

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs

Uwagi: Ta fregata mimo niewielkich właściwości pancerza posiada sześć wieżyczek defensywnych, które pozwolą utrzymać dłużej okręt w walce. Uzbrojenie okrętu jest również bardzo zróżnicowane co w połączeniu z możliwością do osiągania dużych prędkości i wysokim współczynnikiem zwrotności przekłada się na tonaż okrętu, który jest najwyższy wśród okrętów wsparcia.

Lekkie Krążowniki

Aurora - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Aurora

Tonaż: 108 pkt

Wytrzymałość: 400

Tarcza: 0

Prędkość: 300

Zmiana kursu: 40.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 9

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Prow Torpedo Launcher
  2. Prow Pulsar X2

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Krążownik wyposażony w wyrzutnię torped i działka od dużym zasięgu i obrażeniach. Pamiętaj, że broń jest usytuowana z przodu okrętu, więc staraj się kierować okrętem w taki sposób, żeby wywabiać pojedyncze jednostki wroga i nie dać się okrążyć.

Solaris - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Solaris

Tonaż: 109 pkt

Wytrzymałość: 400

Tarcza: 0

Prędkość: 300

Zmiana kursu: 40.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 9

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Launch Bays
  2. Prow Starcannon X6

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Okręt przygotowany do działań abordażowych, posiadający dodatkowo średnią siłę ognia. Najlepiej nie inicjować walki za pośrednictwem tej jednostki, tylko podłączać się nim do trwającej wymiany ognia i prowadzić działania dywersyjne na pokładzie większych okrętów wroga.

Krążownik

Shadow - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Shadow

Tonaż: 132 pkt

Wytrzymałość: 600

Tarcza: 0

Prędkość: 262

Zmiana kursu: 35.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 12

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Prow Torpedo Launcher
  2. Prow Starcannon X8

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Jedyny dostępny model okrętu w tej klasie. Wyposażony w dosyć ciężkie uzbrojenie z łatwością osiąga duże prędkości kosztem braku opancerzenia. Duża zwrotność okrętu z pewnością ułatwi działania zaczepne przeciwko ociężałym jednostkom.

Bitewny Krążownik

Eclipse - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Eclipse

Tonaż: 171 pkt

Wytrzymałość: 800

Tarcza: 0

Prędkość: 262

Zmiana kursu: 35.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 15

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Launch Bays
  2. Prow Starcannon X6
  3. Prow Pulsar X3

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Jeden z cięższych okrętów dostępnych w ramach gry frakcją Eldarów. Posiada dużą siłę ognia ze względu na wykorzystanie aż trzech pulsarów. Mimo dużego tonażu nie traci na prędkości a co najważniejsze jest wyposażony w porty umożliwiające akcje z wykorzystaniem jednostek specjalnych.

Okręt Bitewny

Voidstalker - Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada - Battlefleet Gothic: Armada - poradnik do gry

Voidstalker

Tonaż: 256 pkt

Wytrzymałość: 1000

Tarcza: 0

Prędkość: 225

Zmiana kursu: 30.0°/s

Rozpoznanie: 5,000 jednostek

Wartość: 50

Wieżyczki obronne: 18

Pancerz: 25 / 25 / 25

Cechy

  1. Eldar Accuracy
  2. Disciplined
  3. Fragile
  4. Solar Sails
  5. Holofields
  6. Void Species

Uzbrojenie

  1. Launch Bays X4
  2. Heavy Prow Starcannon X6
  3. Heavy Prow Pulsar X4

Rozkazy

  1. Reload!
  2. Lock on!
  3. Brace for Impact!
  4. Silent Running
  5. Emergency Repairs
  6. Warp Jump
  7. Lightning Strike
  8. Boarding Action

Uwagi: Najpotężniejszy okręt Eldarów dostępny w grze. Wszechstronne wyposażenie i duża wytrzymałość w porównaniu do jednostek niższej klasy. Warto zwrócić uwagę, że okręt nie stracił dużo na zwrotności i szybkości pomimo gigantycznego tonażu. O ile nie będziesz próbował taranować przeciwników, okręt powinien zdać egzamin w każdej bitwie.