Eldar Corsairs | Jednostki Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Eldar Corsairs
Flota Eldarów składa się z najszybszych i bardzo zwrotnych jednostek. Załogi są bardzo lojalne i sytuacja na polu bitwy musi być naprawdę fatalna, żeby załoga zdecydowała się na opuszczenie pola bitwy. Statki Eldarów są jednocześnie najbardziej podatne na taranowanie i akcje abordażowe. Niska wytrzymałość i uzbrojenie usytuowane na froncie statku wymaga częstego manewrowania pomiędzy przeciwnikami. Bardzo sprane są też akcje polegające na przegrupowaniu okrętów i regeneracji ich sił. Frakcja dla graczy obytych z grą i jej mechaniką. Granie flota Eldarów polega głównie na szybkich zmianach pomiędzy prowadzeniem ognia a znikaniem z radaru przeciwnika. Polecana dla graczy preferujących typowo zręcznościowy tryb gry, gdzie w krótkim czasie należy wydawać niezliczoną ilość rozkazów i umiejętnie zarządzać wymianą ognia.
Cechy
Są to określone parametry, które są w większości wspólne dla wszystkich okrętów poszczególnej frakcji.
Ikona | Nazwa i opis |
| Eldar Accuracy - określa skuteczność dział Eldarów w oparciu od dystans od przeciwnika. 3k jednostek - 85% 6k jednostek - 70% 9k jednostek - 55% 12k jednostek - 40% |
| Disciplined - członkowie załogi zostali odpowiednio przeszkoleni i mają mniejsze skłonności do niesubordynacji. Taunt działa 50% krócej. 20% - kiedy wytrzymałość kadłuba spada do 30% maksymalnej 8% - za każdy utracony okręt liniowy 2% - za każdy utracony statek wsparcia |
| Fragile - ta jednostka została zbudowana z materiałów o małej wytrzymałości. Statki Eldarów zadają o 50% mniejsze obrażenia podczas taranowania. Ryzyko otrzymania krytycznych obrażeń - +100% |
| Solar Sails - Eldarowie używają przyśpieszenia generowanego przez żagle słoneczne zamiast korzystać z dopalacza. Eldarowie nie mogą korzystać z manewru "Cała naprzód". Statki Eldarów dysponują co najmniej dwoma a maksymalnie czterema żaglami, które połączone są z silnikiem. Uszkodzenie każdego z żagli spowoduje utrate bazowej prędkości o 50%. Każdy uszkodzony żagiel osłabia zasoby tarczy o 10 pkt. |
| Holofields - statki Eldarów zamiast standardowej tarczy dysponują odrębnym polem magnetycznym. Pole ma szanse przejąć obrażenia które wycelowane zostały w kadłub. Efektywność pola spada kiedy statek porusza się z prędkością poniżej 50% maksymalnej. Efektywność pola rośnie gdy statek porusza się z prędkością powyżej 90% maksymalnej. |
| Void Species - Eldarowie są niewrażliwi na sytuacje związane z Wybuchami Słonecznymi. |
Uzbrojenie
Nazwa i statystyki | Dodatkowe atrybuty | Komentarz |
Light Prow Starcannon Liczba ataków: 1 Obrażenia: 1 Wskaźnik wystrzału: 3 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 0,25 Kąt ostrzału: 90° Przód | Skuteczność Eldarów- broń Eldarów jest precyzyjna i w porównaniu z innymi frakcjami odnotowuje mniejszą utratę skuteczności w oparciu o odległość od celu. | Pojedynczy atak o niewielkich obrażeniach połączony z krótkim czasem przeładowania. Pojedyncze działko nie wyrządzi większych szkód, ale zamontowanie kilku na jednej jednostce może mieć spektakularne efekty. |
Prow Pulsar Liczba ataków: 3 Obrażenia: 30 Wskaźnik wystrzału: 6 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 8 Kąt ostrzału: Przód | Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. Skupianie Ognia - ta broń zada obrażenia w każdej sekundzie przez trzy sekundy na pierwszym statku na wprost. | Alternatywne działo przebijające pancerz zaprojektowane przez Eldarów. Wysoki współczynnik obrażeń połączony z krótkim czasem przeładowania i dużym zasięgiem może korzystnie wpłynąć na początkowy przebieg bitwy. |
Prow Light Torpedo Launcher Liczba torped: 2 Obrażenia: 45 Wskaźnik wystrzału: 45 Zasięg: Nieograniczony Szansa na krytyczne: 11 Kąt ostrzału: Przód | Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10%. Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika. Unik - torpeda wystrzelona z tej jednostki ma 50% szans na uniknięcie neutralizacji. | Standardowa wyrzutnia torped. W kwestii floty Eldarów warto zauważyć, że pociski otrzymały dodatkową właściwość, która pozwala im na unikanie działań obronnych przeciwnika. |
Prow Torpedo Launcher Liczba torped: 4 Obrażenia: 45 Wskaźnik wystrzału: 45 Zasięg: Nieograniczony Szansa na krytyczne: 11 Kąt ostrzału: Przód | Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10%. Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika. Unik - torpeda wystrzelona z tej jednostki ma 50% szans na uniknięcie neutralizacji. | Większa wyrzutnia torped. Wystrzelenie czterech rakiet w kierunku zidentyfikowanego przeciwnika znacznie zwiększa skuteczność broni. |
Prow Starcannon Liczba ataków: 1 Obrażenia: 3 Wskaźnik wystrzału: 2 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 0,75 Kąt ostrzału: 90° Przód | Skuteczność Eldarów- broń Eldarów jest precyzyjna i w porównaniu z innymi frakcjami odnotowuje mniejszą utratę skuteczności w oparciu o odległość od celu. | Większa wersja podstawowego uzbrojenia. Charakteryzuje się krótszym czasem przeładowania i zwiększonymi obrażeniami. |
Launch Bays Czas odnowienia: 60 sekund Kąt ostrzału: 360° | Dostęp do oddziałów specjalnych. Wojownicy bronią statku przeciwko wrogim statkom i torpedom. Odział uderzeniowy prowadzi atak od wewnątrz statku za pomocą bomb. Odział abordażowy przeprowadza akcje na daleką odległość. Unik - uzbrojenie ma 50% szans na uniknięcie obrażeń. | Pozostawienie tak dobrze zorganizowanej nacji dodatkowego wsparcia w działaniach taktycznych może mocno zaburzyć równowagę gry. Staraj się na bieżąco korzystać z dostępnych opcji i neutralizować wszystkie próby akcji abordażowych skierowanych w twój statek. |
Heavy Prow Starcannon Liczba ataków: 1 Obrażenia: 4 Wskaźnik wystrzału: 2 Zasięg: 9,000 Szansa na krytyczne: 1 Kąt ostrzału: 90° Przód | Skuteczność Eldarów- broń Eldarów jest precyzyjna i w porównaniu z innymi frakcjami odnotowuje mniejszą utratę skuteczności w oparciu o odległość od celu | Cięższa wersja uzbrojenia dostępna jedynie na Voidstalkerze. Charakteryzuje się minimalnie wyższymi obrażeniami i większym zasięgiem co może znacząco wpłynąć na styl gry biorąc pod uwagę liczbę instalacji na okręcie. |
Heavy Prow Pulsar Liczba ataków: 3 Obrażenia: 30 Wskaźnik wystrzału: 6 Zasięg: 9,000 Szansa na krytyczne: 8 Kąt ostrzału: Przód | Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. Skupianie Ognia - ta broń zada obrażenia w każdej sekundzie przez trzy sekundy na pierwszym statku na wprost. | W stosunku do lżejszej wersji wyposażenia zmianom uległ jedynie zasięg broni. Broń jest niezwykle potężna a możliwość zadawania obrażeń na większym zasięgu znacząco ułatwi rozgrywkę. |
Transport
Transporter Tonaż: 38 pkt Wytrzymałość: 200 Tarcza: 0 Prędkość: 112 Zmiana kursu: 20.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 3 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Statek transportowy Eldarów ma najlepsze uzbrojenie spośród wszystkich okrętów tego typu. Biorąc pod uwagę istnienie dodatkowego pola, które pochłania obrażenia zamiast tarczy i możliwość cichego poruszania to jednostka elfów może mieć najłatwiejszą przeprawę podczas wykonywania misji konwojowych.
Wsparcie
Hemlock Destroyer Tonaż: 43 pkt Wytrzymałość: 100 Tarcza: 0 Prędkość: 375 Zmiana kursu: 50.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 3 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Możliwość do błyskawicznego przemieszczania się wraz ze zróżnicowanym uzbrojeniem sprawia, że jest to naprawdę silna jednostka. Należy pamiętać, że działo umieszczone jest na dziobie co utrudnia celowanie. Jednostka Eldarów nie powinna się zatrzymywać na dłuższą chwilę, więc inicjacja frontalna nie wchodzi w grę. Jednostka jest ciężka ze względu na tonaż, ale zdecydowanie warta swojej ceny.
Aconite Frigate Tonaż: 48 pkt Wytrzymałość: 200 Tarcza: 0 Prędkość: 338 Zmiana kursu: 40.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 6 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Jednostka stworzona do prowadzenia wymiany ognia na każdym zasięgu. Nie posiada dużych zasobów pancerza, ale z uwagi na osiąganą szybkość może prowadzić skuteczne działania zaczepne i ulatniać się z pola bitwy. Utrzymuj średnią prędkość, żeby nie ryzykować osłabienia redukcji obrażeń. Piętnaście działek skierowanych w stronę wyizolowanego celu może szybko sprowadzić zagładę nawet na większe jednostki.
Nightshade Destroyer Tonaż: 42 pkt Wytrzymałość: 100 Tarcza: 0 Prędkość: 375 Zmiana kursu: 50.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 3 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Jeden z okrętów Eldarów uzbrojony w wyrzutnie torped. Jednostka nastawiona typowo pod działania z dystansu. Lepiej nie ryzykuj bezpośredniego kontaktu. Mimo kilku działek zamontowanych na pokładzie, okręt dysponuje minimalnymi zasobami pancerza.
Hellbore Frigate Tonaż: 55 pkt Wytrzymałość: 200 Tarcza: 0 Prędkość: 338 Zmiana kursu: 45.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 6 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Ta fregata mimo niewielkich właściwości pancerza posiada sześć wieżyczek defensywnych, które pozwolą utrzymać dłużej okręt w walce. Uzbrojenie okrętu jest również bardzo zróżnicowane co w połączeniu z możliwością do osiągania dużych prędkości i wysokim współczynnikiem zwrotności przekłada się na tonaż okrętu, który jest najwyższy wśród okrętów wsparcia.
Lekkie Krążowniki
Aurora Tonaż: 108 pkt Wytrzymałość: 400 Tarcza: 0 Prędkość: 300 Zmiana kursu: 40.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 9 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Krążownik wyposażony w wyrzutnię torped i działka od dużym zasięgu i obrażeniach. Pamiętaj, że broń jest usytuowana z przodu okrętu, więc staraj się kierować okrętem w taki sposób, żeby wywabiać pojedyncze jednostki wroga i nie dać się okrążyć.
Solaris Tonaż: 109 pkt Wytrzymałość: 400 Tarcza: 0 Prędkość: 300 Zmiana kursu: 40.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 9 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Okręt przygotowany do działań abordażowych, posiadający dodatkowo średnią siłę ognia. Najlepiej nie inicjować walki za pośrednictwem tej jednostki, tylko podłączać się nim do trwającej wymiany ognia i prowadzić działania dywersyjne na pokładzie większych okrętów wroga.
Krążownik
Shadow Tonaż: 132 pkt Wytrzymałość: 600 Tarcza: 0 Prędkość: 262 Zmiana kursu: 35.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 12 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Jedyny dostępny model okrętu w tej klasie. Wyposażony w dosyć ciężkie uzbrojenie z łatwością osiąga duże prędkości kosztem braku opancerzenia. Duża zwrotność okrętu z pewnością ułatwi działania zaczepne przeciwko ociężałym jednostkom.
Bitewny Krążownik
Eclipse Tonaż: 171 pkt Wytrzymałość: 800 Tarcza: 0 Prędkość: 262 Zmiana kursu: 35.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 15 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Jeden z cięższych okrętów dostępnych w ramach gry frakcją Eldarów. Posiada dużą siłę ognia ze względu na wykorzystanie aż trzech pulsarów. Mimo dużego tonażu nie traci na prędkości a co najważniejsze jest wyposażony w porty umożliwiające akcje z wykorzystaniem jednostek specjalnych.
Okręt Bitewny
Voidstalker Tonaż: 256 pkt Wytrzymałość: 1000 Tarcza: 0 Prędkość: 225 Zmiana kursu: 30.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 50 Wieżyczki obronne: 18 Pancerz: 25 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Najpotężniejszy okręt Eldarów dostępny w grze. Wszechstronne wyposażenie i duża wytrzymałość w porównaniu do jednostek niższej klasy. Warto zwrócić uwagę, że okręt nie stracił dużo na zwrotności i szybkości pomimo gigantycznego tonażu. O ile nie będziesz próbował taranować przeciwników, okręt powinien zdać egzamin w każdej bitwie.