Rozdział I - The Hand of Darkness | Kampania w Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Rozdział I - The Hand of Darkness
Wraz z rozpoczęciem pierwszego rozdziału kampanii gra pozostawia ci większą kontrolę nad przebiegiem bitew. Możesz też dowolnie wykonywać zadania poboczne przewidziane w scenariuszu kampanii. Pamiętaj, że nie musisz wygrać każdej z bitew, żeby ukończyć kampanię, ale warto czasami wczytać stan gry i rozegrać ją ponownie, żeby uniknąć konsekwencji swoich zaniechań w przyszłości.
- Tura 4: Seize the Plans - Sektor Bhein Morr
- Tura 5: Holding on to Hand - Sektor Orar
- Tura 6: Resistance - Sektor Orar
- Tura 7: Trouble with the Eldar - Sektor Cyclops Cluster
Tura 4: Seize the Plans - Sektor Bhein Morr
Wykradnij tajne dane, które są w posiadaniu floty Chaosu.
Typ misji: Data Recovery
Przeciwnik: Flota Chaosu
Liczebność przeciwnika: 4
Klasa okrętów: Lekki Krążownik + 3 Statki Wsparcia
Okręty gracza: 2 x Lekki Krążownik + 2 x Sword Frigate
W przypadku misji polegających na wykradaniu danych najważniejszym aspektem formowania floty jest wybór co najmniej dwóch jednostek o klasie Lekkiego Krążownika lub wyższej. Jednostki te mogą przeprowadzać ataki za pośrednictwem rozkazu Lightning Strike, który jest kluczowy dla powodzenia tego typu misji. Do ciężkich okrętów możesz dołączyć dwa statki wsparcia, aczkolwiek w przypadku tej konkretnej misji nie będą szczególnie potrzebne.
Gra ułatwi ci lekko zadanie poprzez ujawnienie położenia kluczowego okrętu tuż po rozpoczęciu misji. Podczas rozstawienia statków skup swoje siły w jednym punkcie. Przez cały czas trwania misji ważne jest, żeby twoje duże statki były blisko siebie i żeby były jednocześnie jak najbliżej wroga. Na obrazku został zaznaczony statek, który musisz namierzyć. Wykradanie danych odbywa się za pośrednictwem rozkazu Lightning Strike. Nie wykorzystuj tej opcji oraz akcji abordażowych do chwili, gdy wrogi statek nie będzie próbował uciec z pola bitwy. Na obrazku został zaznaczony zegar misji. Po upływie wyznaczonego czasu wrogi statek będzie próbował uciec z danymi.
Zbliż się do niego w pierwszej minucie misji i utrzymuj go na bliski dystans. Wszelkie inne statki możesz zupełnie zignorować, nie poczynią ci żadnych poważnych szkód. Dla powodzenia misji ważne jest, żeby przed upływem czasu zniszczyć tarczę przeciwnika, więc nie przerywaj ostrzału.
Pomocne może okazać się zaznaczenie na wrogim okręcie skupianie ognia na generatorach. Ale nawet przy zadaniu obrażeń ogólnych misja nie powinna stanowić problemu.
Żeby zwyciężyć w tej potyczce musisz wykraść ważne dane i uciec z nimi z pola bitwy. Trzymaj się blisko wroga i pamiętaj, że wykonanie akcji abordażowej aktywuje czas odnowienia również na Lightning Strike. W chwili gdy wrogi statek będzie ładował skok w przestrzeń musisz użyć na nim wspomnianej umiejętności. Statek straci dane i natychmiastowo wstrzyma ładowanie skoku. W tej samej chwili użyje na twoim statku umiejętności Lightning Strike, żeby odzyskać plany. W tej sytuacji musisz mieć blisko drugi krążownik, który wykradnie je ponownie i z miejsca zacznie ładować skok w przestrzeń kosmiczną. Wszelkie rozkazy pozwalające na odzyskanie danych będą u przeciwnika niedostępne na czas trwania odnowienia, więc powodzenia misji masz zagwarantowane.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Lightning Strike Teleportacja elitarnego oddziału na pokład wrogiego statku. Oddział ma szanse zadać obrażenia krytyczne kiedy znajdzie się na okręcie w zależności od wartości statku. Umiejętność ta nie może zostać użyta na statku, który ma aktywną osłonę. Zasięg: 5,000 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |
| Warp Jump Całkowite zatrzymanie statku i ładowanie skoku w przestrzeń kosmiczną przez 15 sekund. Po upływie tego czasu statek opuszcza pole bitwy. Na początku każdej misji jest niedostępne przez czas cooldownu. Zasięg: Na siebie Opóźnienie: 15 sekund Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Generator |
| Disruption Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. |
Tura 5: Holding on to Hand - Sektor Orar
Obroń stacje kosmiczne, które nie pozwalają flocie Chaosu przedostać się do dalszej części układu.
Typ misji: Breakthrough
Przeciwnik: Flota Chaosu
Liczebność przeciwnika: 2
Klasa okrętów: 2 x Lekki Krążownik
Okręty gracza: Lekki Krążownik + 5 x Cobra Destroyer
Na mini-mapie zostało oznaczone położenie stacji kosmicznych, które musisz obronić. Zauważ, że strefa rozmieszczenia twojej floty jest w środku mapy, bezpośrednio przy stacjach. Do tego zadania warto wykorzystać jeden większy statek i maksymalną liczbę małych, zwrotnych statków, które szybko mogą okrążyć przeciwnika. Statki Chaosu będą skupiać swój ogień na twoich stacjach kosmicznych, więc małe statki nie powinny odnieść niszczycielskich obrażeń. Warto zaznaczyć, że powodzenie misji zależy od przetrwania jeden z dwóch stacji, ale najlepiej zachować obie, ze względu na ich funkcje ofensywne.
Stacje wyposażone są w małe działka, które nie zrobią krzywdy większym okrętom, ale dobrze poradzą sobie z jednostkami wsparcia. Zwróć uwagę na elementy zaznaczone na powyższym obrazku. W ramach zarządzania stacją możesz przeprowadzać doraźne naprawy i korzystać z dodatkowej tarczy. Jest ona szczególnie przydatna, kiedy chcesz dokonać napraw, a wrogi statek dalej prowadzi ostrzał. Tarcza trwa 10 sekund, więc powinna zablokować dwie salwy z wrogiego okrętu.
Najlepszym rozwiązaniem będzie rozstawienie twoich okrętów pomiędzy stacjami. Ustaw im automatyczną inicjację, żeby jak najszybciej weszły w kontakt z wrogiem, zanim zdąży dotrzeć do stacji. Okręty Chaosu będą atakować z dużej odległości więc upewnij się, że odpowiednio wcześnie odpowiadasz im ogniem.
Misja zakończy się kiedy statki wroga uciekną z pola bitwy lub zostaną zniszczone. Po pierwszej inicjacji postaraj się skupić swoje siły na atakowaniu jednego celu jednocześnie, żeby osłabić potencjalne straty stacji kosmicznych. Pamiętaj też, żeby często używać trybu taktycznego i wykonywać naprawy stacji gdy tylko ich wytrzymałość spada poniżej 70% maksymalnej wartości.
Żeby zmaksymalizować dochody z misji możesz próbować przerwać ucieczkę wrogiego statku. Weź pod uwagę, że czas potrzebny do skoku jest krótszy w przypadku okrętów Chaosu. Trzymaj się blisko przeciwnika a odniesiesz sukces. W najgorszym wypadku zobaczysz fioletowy obszar widoczny na powyższym obrazku i będziesz mógł skupić się na pozostałych jednostkach.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Supercharged Void Shield Przez 10 sekund tarcza jest niemożliwa do przebicia |
| Emergency Repairs Pasek wytrzymałości okrętu będzie regenerowany przez 45 sekund o 2 pkt na sekundę. Wszystkie pożary na pokładzie zostają natychmiast ugaszone. Zasięg: Na siebie Czas trwania: 45 sekund Naprawy: 2 pkt na sekundę Czas odnowienia: 180 sekund Przynależność: Kadłub |
| Stasis Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. |
Tura 6: Resistance - Sektor Orar
Twoim zadaniem będzie ochrona statków dostawczych przed flotą Chaosu.
Typ misji: Resistance
Przeciwnik: Flota Chaosu
Liczebność przeciwnika: Generowana losowo
Klasa okrętów: Od Wsparcia do Krążowników
Okręty gracza: Krążownik + Jednostki Wsparcia
Na mini-mapie zostało zaznaczone miejsce wokół którego będą skoncentrowane wszystkie działania w tej misji. Zadanie polega na ochronie uszkodzonego statku należącego do Inkwizycji. Strefa rozmieszczenia jest usytuowana w środku mapy, co widać na powyższym obrazku. W tej misji przeciwnicy będą pojawiać się po obu stronach mapy. Obserwuj mini-mapę, żeby skutecznie odpowiadać ogniem na poczynania wroga.
Tonaż wrogich okrętów w tej misji jest zależny od okrętów które wybierzesz. Najlepiej będzie wybrać maksymalną dostępna liczbę jednostek wsparcia i lekki krążownik. Statek Inkwizycji będzie unieruchomiony, ale cały czas będzie prowadził ostrzał wrogich jednostek i rozrzucał bomby. Wspomniany statek należy do najcięższej klasy dostępnej w grze, więc jednostki wsparcia będzie niszczył dwoma strzałami.
Twoje zadanie w tej misji sprowadza się do odwracania uwagi i zmniejszanie dystansu do przeciwnika natychmiast po rozpoznaniu. Statek Inkwizycji ma duży zasięg więc zapewni Ci odpowiednie wsparcie. Musisz wytrzymać dwie fale wrogich okrętów.
W trakcie trzeciej fali postaw wszystko na jedną kartę i uderz na wroga przy użyciu dopalaczy. W ciągu minuty od rozpoczęcia trzeciej fali wrogich okrętów statek Inkwizycji opuści pole bitwy. Misja zakończona.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Disruption Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu usuwa tarczę u wszystkich trafionych jednostek. |
| Plasma Bomb Broń dalekiego zasięgu. W chwili eksplozji zadaje 100 pkt obrażeń w zasięgu ignorując pancerz przeciwnika. W momencie eksplozji niszczy bomby przeciwnika będące w obszarze. |
| Stasis Bomb Broń dalekiego zasięgu. W momencie wybuchu wszystkie jednostki znajdujące się z zasięgu działania zostają spowolnione. |
Tura 7: Trouble with the Eldar - Sektor Cyclops Cluster
Twoim zadaniem będzie całkowite zniszczenie wrogiego okrętu. Statek nie może uciec z pola bitwy, musi nastąpić wybuch, żeby misja została zaliczona.
Typ misji: Assasination
Przeciwnik: Flota Eldarów
Liczebność przeciwnika: 3
Klasa okrętów: Lekki Krążownik + Wsparcie
Okręty gracza: 2 x Lekki Krążownik + Wsparcie
Rozmieść swoje siły w jednym miejscu i zgrupuj je. Ustaw na nich automatyczną inicjację, żeby upewnić się, że ostrzał będzie nieprzerwany. Na powyższym zdjęciu zaznaczona została jednostka, która jest celem misji. Gra ułatwia zadanie i od pierwszych minut misji wyświetla jej pozycję. Zwróć uwagę, że czas na wykonanie misji jest dodatkowo ograniczony. Musisz bezwzględnie skrócić dystans przed upływem wskazanego czasu i zniszczyć silniki wrogiego okrętu. Statki wsparcia możesz zupełnie zignorować.
Uszkodzenie silników statku wroga znacznie zmniejszy prędkość z jaką będzie się poruszał. Ma to szczególne znaczenie w przypadku walki z Eldarami, ponieważ zasoby "tarczy" ich okrętów zależą od prędkości z jaką porusza się dana jednostka. Unieruchomiony statek to łatwy cel dla twoich okrętów. Poczekaj aż okręt flagowy będzie przygotowywał się do skoku. O tym fakcie zostaniesz dodatkowo poinformowany poprzez osobne okno dialogowe. W tym momencie włącz tryb taktyczny.
Na powyższym zdjęciu widoczny jest statek Eldarów na chwilę przed eksplozją. Bez dodatkowej tarczy bardzo łatwo przerwać skok w przestrzeń kosmiczną. Utrzymuj swoje okręty w bliskim dystansie. Czas potrzebny do wykonania skoku jest niewielki, więc najlepiej jest przerywać go w trybie taktycznym. Miej obydwa duże okręty w pogotowiu, aczkolwiek pojedyncze użycie Lightning Strike powinno wystarczyć.
Kluczowe zagrania:
Ikona | Nazwa i opis |
| Lightning Strike Teleportacja elitarnego oddziału na pokład wrogiego statku. Oddział ma szanse zadać obrażenia krytyczne kiedy znajdzie się na okręcie w zależności od wartości statku. Umiejętność ta nie może zostać użyta na statku, który ma aktywną osłonę. Zasięg: 5,000 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Przynależność: Generator |
| Boarding Assault Możliwy do wykonania jedynie w zasięgu 90° po każdej burcie okrętu. Oddział może zadać obrażenia krytyczne na pokładzie w zależności od wartości statku. Ilość akcji abordażowych na czas każdej misji jest zależna od tonażu okrętu. Zasięg: 2,500 jednostek Czas odnowienia: 90 sekund Ilość akcji: zależna od tonażu okrętu Przynależność: Kadłub |