Ork Pirates | Jednostki Battlefleet Gothic Armada poradnik Battlefleet Gothic: Armada
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Ork Pirates
Statki Orków ze względu na ilość portów rakietowych to istne latające fortece. Idealne do organizowania zasadzek i przeprowadzania akcji na pokładzie wrogich okrętów. Flota Orków jest głośna i prowadzi bardzo silny ostrzał w bliskim dystansie. Tonaż okrętów pozwala na taranowanie wrogich jednostek, jednak mała zwrotność sprawia, że zagrania tego typu są ryzykowne. Wysoka skłonność do niesubordynacji w przypadku najgorszego scenariusza to cecha rozpoznawalna orków. Frakcja idealna dla graczy, którzy preferują ryzykowny typ walki na bliskim dystansie. Polecana dla graczy, którzy opanowali już wszelkie podstawowe aspekty rozgrywki i chcą eksperymentować z organizowaniem zasadzek i niszczeniem przeciwnika od wewnątrz lub masą swojego statku.
Cechy
Są to określone parametry, które są w większości wspólne dla wszystkich okrętów poszczególnej frakcji.
Ikona | Nazwa i opis |
| Ork Accuracy - skuteczność ostrzału dział i broni Orków w zależności od dystansu. 3k jednostek - 75% 6k jednostek - 50% 9k jednostek - 25% 12k jednostek - 0% |
| Disorganized - załogi okrętów mają problem z ustaleniem hierarchii na pokładzie. Większa skłonność do niesubordynacji. Taunt działa na okręcie 50% dłużej. 40% - kiedy wytrzymałość kadłuba spada do 30% maksymalnej 16% - za każdy utracony okręt liniowy 4% - za każdy utracony statek wsparcia |
| Savage Boarding - brutalność orków pozwala im na przeprowadzenie jednej dodatkowej akcji na pokładzie przeciwnika. |
| Squigless - na kapitanie statku nie można przeprowadzić egzekucji, jeśli spróbuje uciec z pola biwty. |
| Big Red Button - dopalacze orków są źle zaprojektowane i uniemożliwiają manewry. Tryb "Cała naprzód" trwa u nich krócej, daje więcej losowego przyśpieszenia i jest mocniejszy. |
| Noisy Orks - orkowie są bardzo głośni w swoich poczynaniach. Okręty nacechowane w ten sposób nie mają dostępu do rozkazu "Running Silent". |
| Kustom - orkowie mogą modyfikować uzbrojenie swoich okrętów. |
| Powa Rammin' - obrażenia na przeciwnych okrętach w wyniku taranowania są zwiększone o 300% dla statków wsparcia i o 50% dla statków liniowych. |
Expendable - zniszczenie statku oznaczonego tą cechą nie wpłynie na skłonność do niesubordynacji na pozostałych okrętach. |
Uzbrojenie
Nazwa i statystyki | Dodatkowe atrybuty | Komentarz |
Grot Prow Gunz Liczba ataków: 2 Obrażenia: 2 Wskaźnik wystrzału: 2 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 0,5 Kąt ostrzału: 90° Przód | Skuteczność orków - ataki orków są mniej skuteczne i otrzymują oni większe osłabienia w związku z ostrzałem na dużym zasięgu. Gunz - ilość ataków może zostac losowo podwojona, zmniejszona o połowę lub zredukowana do dolnej granicy. | Duża losowość prowadzonego ostrzału działa na niekorzyść omawianej broni. Z drugiej strony czasowe zwiększenie obrażeń i częstotliwości strzałów może być użyteczne w walce na bliskim dystansie. |
Heavy Kannon Liczba ataków: 1 Obrażenia: 48 Wskaźnik wystrzału: 12 Zasięg: 3,000 Szansa na krytyczne: 12 Kąt ostrzału: 90° Przód | Niedokładność - wskazana broń ma zmniejszoną celność. | Bardzo mocna broń we flocie Orków. Pamiętaj jednak o jej naprawdę ograniczonym zasięgu. Staraj się utrzymywać dystans kolizyjny co będzie też sprzyjało próbom taranowania wrogich okrętów. |
Prow Weak Torpedo Launcha Liczba torped: 2 Obrażenia: 45 Wskaźnik wystrzału: 45 Zasięg: Nieograniczony Szansa na krytyczne: 11 Kąt ostrzału: Przód | Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10% Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. | Standardowa lekka wyrzutnia torped. Po stronie orków nie jest do końca użyteczna, bo szybkie zdradzenie zajmowanej pozycji przez głośny statek zaalarmuje siły przeciwnika i skłoni ich do zmiany pozycji. |
Lotsa' Gunz Liczba ataków: 1 Obrażenia: 1 Wskaźnik wystrzału: 2 Zasięg: 6,000 Szansa na krytyczne: 0,25 Kąt ostrzału: 90° Burta | Skuteczność orków - ataki orków są mniej skuteczne i otrzymują oni większe osłabienia w związku z ostrzałem na dużym zasięgu. Gunz - ilość ataków może zostac losowo podwojona, zmniejszona o połowę lub zredukowana do dolnej granicy. | Jedyny element wyposażenia Orków, który sprzyja inicjacji przez burtę. Niestety ze względu na niewielkie obrażenia lepiej nie pokładać swojej strategii w wykorzystaniu tej broni. |
Mega Kannon Liczba ataków: 1 Obrażenia: 114 Wskaźnik wystrzału: 12 Zasięg: 3,000 Szansa na krytyczne: 36 Kąt ostrzału: 90° Front | Niedokładność - wskazana broń ma zmniejszoną celność. | Potężna broń przeznaczona do ostrzału przed taranowaniem. Ma dosyć niską częstotliwość wystrzału, ale za to ogromne obrażenia i dużą szansę na zadanie obrażeń krytycznych. |
Prow Torpedo Launcha Liczba torped: 6 Obrażenia: 45 Wskaźnik wystrzału: 45 Zasięg: nieograniczony Szansa na krytyczne: 11 Kąt ostrzału: Front | Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub. Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10%. Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika. Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. | Średniej wielkości wyrzutnia torped. Warto zwrócić uwagę na atrybuty broni, które w znaczny sposób podnoszą jej skuteczność. Idealna broń do ostrzału fortyfikacji i jednostek przygotowujących się do skoku w przestrzeń kosmiczną. |
Prow Mega Zzap Kannon Liczba ataków: 1 Obrażenia: 32 Wskaźnik wystrzału: 16 Zasięg: 12,000 Szansa na krytyczne: 8 Kąt ostrzału: 90° Front | Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. Skuteczność - pociski zawsze uderzają w cel. | Odpowiednik Lancy w okrętach Imperium. Duży zasięg i maksymalna skuteczność pozwala osłabić wytrzymałość przeciwnika przed właściwą inicjacją. |
Prow Gunz Liczba ataków: 2 Obrażenia: 2 Wskaźnik wystrzału: 2 Zasięg: 9,000 Szansa na krytyczne: 0.5 Kąt ostrzału: 90° Front | Skuteczność orków - ataki orków są mniej skuteczne i otrzymują oni większe osłabienia w związku z ostrzałem na dużym zasięgu. Gunz - ilość ataków może zostac losowo podwojona, zmniejszona o połowę lub zredukowana do dolnej granicy. | Główną wadą tej broni jest mała skuteczność, ale nie należy zapominać o ograniczonym zakresie wystrzału i średnim zasięgu. Uzbrojenie dobrze pełni rolę wsparcia, nie należy opierać swojej strategii tylko na tej broni. |
Lotsa' Heavy Kannonz Liczba ataków: 1 Obrażenia: 48 Wskaźnik wystrzału: 12 Zasięg: 3,000 Szansa na krytyczne: 12 Kąt ostrzału: 90° Burta | Niedokładność - wskazana broń ma zmniejszoną celność. | Niski zasięg ale stosunkowo duże obrażenia równoważą użyteczność tego typu uzbrojenia. Zwróć uwagę na obniżoną celność nawet przy niskim zasięgu. |
Grot Shipz Launcha Czas odnowienia: 60 sekund Kąt ostrzału: 360° | Dostęp do oddziałów specjalnych. Wojownicy bronią statku przeciwko wrogim statkom i torpedom. Odział uderzeniowy prowadzi atak od wewnątrz statku za pomocą bomb. Odział abordażowy przeprowadza akcje na daleką odległość. Unik - uzbrojenie ma 50% szans na uniknięcie obrażeń. | Orkowie mają jedne z najsilniejszych akcji abordażowych. Nie zaniedbuj tego elementu wyposażenia, ponieważ może szybko przesądzić o twoim zwycięstwie. |
Mega Zzap Kannon Turret Liczba ataków: 1 Obrażenia: 32 Wskaźnik wystrzału: 16 Zasięg: 12,000 Szansa na krytyczne: 8 Kąt ostrzału: 270° Przód | Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. Skuteczność - pociski zawsze uderzają w cel. | Uniwersalna wersja armaty Zzap. Dzięki większemu zakresowi wystrzału sprawdza się w inicjacji frontalnej i bocznej. Do tego należy pamiętać o dużym zasięgu wystrzału i stuprocentowej skuteczności ataku. |
Prow Heavy Torpedo Launcha Liczba torped: 8 Obrażenia: 45 Wskaźnik wystrzału: 45 Zasięg: nieograniczony Szansa na krytyczne: 11 Kąt ostrzału: Front | Przebicie tarczy - wystrzały ignorują całkowicie tarczę przeciwnika kierując obrażenia bezpośrednio na kadłub. Mały Cel - skuteczność działań obronnych przeciwnika przeciwko torpedzie jest niższa o 10%. Zatrzymywany - torpeda może zostać namierzona i zatrzymana przez obronę przeciwnika. Przebicie pancerza - obrażenia zadawane przez broń są skalowane do 25% całkowitego pancerza przeciwnika. | Najsilniejsza wersja wyrzutni torped. Wykorzystuj je najczęściej jak będzie to możliwe do osłabiania jednostek przeciwnika. Dobrze sprawdzają się przeciwko grupom jednostek wsparcia. |
Double Mega Kannon Liczba ataków: 2 Obrażenia: 144 Wskaźnik wystrzału: 12 Zasięg: 3,000 Szansa na krytyczne: 36 Kąt ostrzału: 90° Przód | Niedokładność - wskazana broń ma zmniejszoną celność. | Potężniejsza wersja najpotężniejszej broni we flocie Orków. Działo ma niewielki zasięg, ale dwa pociski, które dotrą do celu szybko zmusza przeciwnika do zmiany strategii. Ze względu na niewielki zasięg rozważ wykorzystanie go w okrętach, które będą taranować przeciwników. |
Transport
Transporter Tonaż: 36 pkt Wytrzymałość: 200 Tarcza: 200 Prędkość: 112 Zmiana kursu: 20.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 70 Wieżyczki obronne: 3 Pancerz: 50 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: W przypadku tej jednostki warto zwrócić uwagę na jej wartość w punktach rozgłosu, która jest najwyższa ze wszystkich dostępnych frakcji. Poza tym jest to standardowo powolna i prawie nieuzbrojona maszyna, którą będziemy próbowali ochronić w drodze na druga krawędź mapy. Brak możliwości cichego poruszania sprawia, że cała misja jest dodatkowo utrudniona.
Wsparcie
Onslaught Attack Ship Tonaż: 31 pkt Wytrzymałość: 200 Tarcza: 100 Prędkość: 150 Zmiana kursu: 15.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 70 Wieżyczki obronne: 3 Pancerz: 75 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Niewielki tonaż sprawia, że jest to jednostka którą warto duplikować na polu bitwy z nadzieją, że losowość uzbrojenia będzie działała na twoją korzyść. Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie ataków frontalnych, ze względu na położenie uzbrojenia i podział opancerzenia statku. Możesz również próbować taranowania mniejszych jednostek, ale szansa powodzenia takiej akcji jest niewielka.
Savage Gunship Tonaż: 32 pkt Wytrzymałość: 200 Tarcza: 100 Prędkość: 150 Zmiana kursu: 15.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 70 Wieżyczki obronne: 3 Pancerz: 75 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Jednostka podobna do poprzedniej pod względem statystyk, ale wyróżnia się silnym uzbrojeniem. Podejmuj próby utrzymania się w dystansie kolizyjnym i używaj broni zamontowanej na dziobie. Jeśli tylko twoje ataki dosięgną go masz dużą szansę na wygranie potyczki.
Ravager Attack Ship Tonaż: 35 pkt Wytrzymałość: 200 Tarcza: 100 Prędkość: 150 Zmiana kursu: 15.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 70 Wieżyczki obronne: 3 Pancerz: 75 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Jedyna jednostka wsparcia we flocie Orków, która dysponuje wyrzutnią torped. Staraj się trzymać jednostką na dystans i wspierać sojusznicze siły za pomocą wyrzutni. Mimo mocnego opancerzenia z przodu okrętu, zbliżenie się do przeciwników na bliski dystans może zakończyć się szybkim unicestwieniem tej jednostki.
Brute Ram Ship Tonaż: 31 pkt Wytrzymałość: 100 Tarcza: 100 Prędkość: 188 Zmiana kursu: 20.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 70 Wieżyczki obronne: 3 Pancerz: 75 / 25 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Jednostka stworzona do taranowania statków wsparcia. Za pośrednictwem swoich wzmocnień, ma 300% premii do obrażeń wywołanych w wyniku kolizji z innym okrętem. Biorąc pod uwagę rozkład opancerzeni, jednostka ma szanse wbić się w przeciwny okręt i wyjść z tego bez większych szkód.
Lekkie Krążowniki
Basha Tonaż: 102 pkt Wytrzymałość: 800 Tarcza: 100 Prędkość: 150 Zmiana kursu: 15.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 70 Wieżyczki obronne: 6 Pancerz: 75 / 50 / 25 | Cechy
Uzbrojenie
Rozkazy
|
Uwagi: Jedyny model Lekkiego Krążownika dostępny we flocie Orków. Ze względu na niewielki tonaż łatwiej stworzyć z nim uniwersalne kompozycje na potrzeby każdej z misji. Standardowy rozkład opancerzenia ze wskazaniem na twardy dziób statku. Mimo mniejszej ilości wieżyczek obronnych na uwagę zasługuje ogólna wytrzymałość jednostki, która jest najwyższa wśród Lekkich Krążowników.
Krążownik
Terror Tonaż: 137 pkt Wytrzymałość: 1000 Tarcza: 100 Prędkość: 200 Zmiana kursu: 10.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 70 Wieżyczki obronne: 9 Pancerz: 75 / 50 / 25 | Cechy
Uzbrojenie W zależności od wybranej kompozycji:
Rozkazy
|
Uwagi: Standardowo dla okrętów orków możesz wybrać wyposażenie w zależności od przyszłego zastosowania okrętu i twojego stylu gry. Pamiętaj, że orkowie są najlepsi w akcjach abordażowych i walce na krótki dystans więc postaraj się stworzyć kombinację, która zachowa ich unikatowy charakter.
Bitewny Krążownik
Hammer Tonaż: 169 pkt Wytrzymałość: 1000 Tarcza: 100 Prędkość: 200 Zmiana kursu: 10.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 70 Wieżyczki obronne: 12 Pancerz: 75 / 50 / 25 | Cechy
Uzbrojenie W zależności od wybranej kompozycji:
Rozkazy
|
Uwagi: Większa jednostka Orków. Możesz oczywiście zaprojektować jej uzbrojenie. Zwróć uwagę, że jak na swój tonaż okręt rozwija duże prędkości, co możesz wykorzystać podczas taranowania.
Okręt Wojenny
Dethdeala Tonaż: 212 pkt Wytrzymałość: 1400 Tarcza: 200 Prędkość: 112 Zmiana kursu: 5.0°/s Rozpoznanie: 5,000 jednostek Wartość: 70 Wieżyczki obronne: 15 Pancerz: 75 / 50 / 50 | Cechy
Uzbrojenie W zależności od wybranej kompozycji:
Rozkazy
|
Uwagi: Najcięższa jednostka orków. Możesz wybrać wyposażenie, ale zwróć uwagę, że jednostka nie osiąga zawrotnych prędkości więc lepiej zdecyduj się na uzbrojenie, które pozwoli ci na skuteczną walkę w średnim dystansie.