Plague Tale Requiem: Znalezienie łodzi Zakonu (Find the Order's boat) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
W rozdziale 4 (Obowiązek opiekunki) w grze Plague Tale Requiem musicie dotrzeć do doków. Nasza solucja opisuje poszukiwania łodzi Zakonu oraz zagadki ze smołą i współpracowania z żołnierzem.
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022
Rozdział 4 - Obowiązek opiekunki (Protector's Duty) z gry Plague Tale: Requiem wymusza przeprawę przez doki. Opis przejścia z naszego poradnika zawiera rozwiązania zagadek z podpalaniem smoły oraz współpracowaniem z żołnierzem, a także omówienie przeprawy przez główne części doków.
- Dotarcie do doków (Reach the docks)
- Znalezienie łodzi Zakonu (Find the Order's boat)
- Poproszenie Lucasa o składniki (Ask Lucas for ingredients)
- Powrót do Lucasa (Get back to Lucas)
- Współpracowanie z żołnierzem (Cooperate with the soldier to cross the dock)
Dotarcie do doków (Reach the docks)
Amicia i Lucas muszą wyruszyć do doków na terenie miasta. Trzeba podążać ustaloną ścieżką, wykonując po drodze zeskok i wspinaczkę. Dotrzecie docelowo do drzwi.
Musicie przejść przez budynek, docierając do bramki do kanałów, którą można otworzyć. Doprowadzi ona Was w pobliże doków.
Znalezienie łodzi Zakonu (Find the Order's boat)
Na początek udajcie się w prawo i zbadajcie linię brzegową. W miejscu z obrazka znajduje się goryczka (Gentian) do herbarium Hugo.
Wybierzcie się teraz dla odmiany w przeciwną stronę. Musicie nadal podążać ustaloną trasą bez możliwości atakowania przeciwników. Skierujcie się w lewo i przeciśnijcie między skrzyniami. Docelowo musicie dotrzeć do włazu na podłodze i go podnieść.
Po znalezieniu się na dole rozpocznijcie skradanie się, bo począwszy od tego momentu możecie już zostać wykryci i zaatakowani.
Możecie odwracać uwagę strażników rzucając kamieniami w skrzynie ze sprzętem. Warto też przecisnąć się po lewej stronie. Musicie dotrzeć na górę - możecie przekraść się za wartownikiem pilnującym schodów (odciągnijcie go od nich) lub wdrapać po skrzyniach z powyższego obrazka.
Musicie podnieść deski żeby bezpiecznie opuścić tę lokację. Dotrzecie do zdewastowanej części doków. Zejdźcie na dół i zbliżcie się do strażników, a pojawi się ogromna fala szczurów, które pożrą wrogów. Bohaterowie nie muszą wykonywać dodatkowych czynności, bo znajdują się obok źródła światła, ale począwszy od tego miejsca musicie radzić sobie z problemem szczurów.
Od Lucasa dowiecie się o możliwości podpalania smoły z użyciem Ignifera. Pozwoli to Wam przejść bezpiecznie po obrzeżach palącego się dużego obszaru. Pamiętajcie zawsze o tym żeby nie zbliżać się za bardzo do płomieni, bo Wasza postać może szybko stracić wszystkie punkty zdrowia.
Przejdźcie dalej i wycelujcie Igniferem w wózek na kółkach. Możecie następnie do niego dotrzeć i zacząć go przepychać.
Wózek możecie przepchnąć w 2 miejsca:
- W lewo, w stronę drabiny z powyższego obrazka - pozwoliłoby to Wam dotrzeć do górnej półki ze stołem warsztatowym, aczkolwiek do jego otwarcia wymagane jest zużycie noża.
- Na wprost - musicie pchać go do zakończenia ścieżki. Pozwoli to Wam wyruszyć do kolejnych lokacji.
Idźcie dalej i dotrzyjcie do kolejnego skupiska szczurów. Jest kilka sposobów poradzenia sobie z nimi - przykładowy to trafienie z procy w wiszące mięso i zgaszenie pochodni Exstinguisem. Możecie najpierw sprawdzić prawą skrzynię lub od razu udać się do lewych drzwi. Przejdźcie przez budynek z rozlaną smołą.
Dotrzecie do warsztatu smoły (Tar Workshop) i wymagane jest tu zaliczenie zagadki z używaniem smoły do odstraszania szczurów.
Zbadajcie kraty po lewej stronie. Możecie trafić z procy w blokadę drzwi. Pozwoli to Wam skorzystać z tego przejścia i dotrzeć do korby.
Wejdźcie w interakcję z korbą i poczekajcie aż Lucas ustawi się w odpowiednim miejscu na górze. Puśćcie korbę po otrzymaniu stosownego komunikatu od Lucasa.
Powróćcie do głównej sali. Lucas rozleje smołę po wejściu w interakcję z dużą górną beczką. Możecie już podpalić dolny zbiornik z wykorzystaniem Ignifera. Po pojawieniu się płomieni przebiegnijcie do kolejnej części sali.
Poproszenie Lucasa o składniki (Ask Lucas for ingredients)
Zwróćcie się w stronę Lucasa z górnych balkoników, przytrzymajcie przycisk wydawanie poleceń (L1 / LB na padzie) i poproście Lucasa o podrzucenie składników.
Odblokujecie możliwość używania smoły razem z wybranymi gadżetami bohaterki. Połączcie smołę z naczyniem żeby powstał dzban ze smołą (Tar Pot).
Powrót do Lucasa (Get back to Lucas)
Zgodnie z kolejnym poleceniem rzuććie naczyniem ze smołą pomiędzy dwa zbiorniki - pokazuje to powyższy obrazek. Po rozlaniu smoły podpalcie ją Igniferem. Poprawnie wykonane obie czynności pozwolą Wam przebiec dalej.
Na sam koniec musicie podpalić Igniferem ostatni zbiornik ze smołą - wystarczy wykonać odpowiedni rzut. Możecie już dołączyć do Lucasa.
Zanim wyruszycie dalej zbadajcie balkoniki, które wcześniej okupował Lucas - prowadzi na nie drabina. W ich końcowej części jest pokazana na obrazku sekretna skrzynia, która skrywa m.in. narzędzie i składniki craftingu.
Powróćcie do Lucasa i skorzystajcie ze schodów. Dotrzecie do drzwi wyjściowych.
Dotrzyjcie do szczeliny i przesuńcie powalony obiekt żeby móc z niej skorzystać. Kierujcie się dalej.
Dotrzecie do obszaru z nowymi beczkami oraz szczurami przebywającymi na dole. Zacznijcie od podjęcia próby użycia lewej korby. Będzie ona nieudana, ale pojawi się żołnierz - pomoże on Wam w przeprawie przez tę lokację i jest to opisane w kolejnym podpunkcie większa zagadka.
Współpracowanie z żołnierzem (Cooperate with the soldier to cross the dock)
Zbliżcie się do żołnierza i użyjcie procy na zaczepie obok niego.
Doprowadzi to do opuszczenia mostku i żołnierz będzie mógł przejść dalej, by zacząć Wam realnie pomagać.
Żołnierz użyje korby do podniesienia pierwszej łodzi i przyjedzie w to miejsce platforma z beczką. Użyjcie korby, by wylać smołę z pierwszej beczki, a następnie podpalcie dolny zbiornik z pomocą Ignifera.
Po nowej wymianie zdań żołnierz podniesie drugą łódź. Poproście Lucasa o użycie korby zlokalizowanej na lewo od miejsca, w którym stoicie. Wasza platforma wyruszy w stronę kolejnych balkoników.
Po tym jak dotrzecie do celu poproście Lucasa o puszczenie korby.
Platforma z beczką powinna być nad drugim zbiornikiem. W znany sposób wylejcie do niego smołę i podpalcie ją.
Musicie teraz podnieść trzecią łódź blokującą dalszą drogę i służy to do tego korba znajdująca się obok niej.
Nie puszczajcie korby i poproście Lucasa o użycie tej, przy której stoi. Spowoduje to, że platforma z beczką zacznie się ponownie przemieszczać. Zaczekajcie aż Was minie i dopiero wtedy puśćcie korbę. Możecie też nakazać Lucasowi, by tak samo postąpił.
Wylejcie smołę do ostatniego zbiornika i podpalcie ją.
Lucas zatrzyma się na dole i będzie szukał rozwiązania problemu. Wysłuchaj podpowiedzi żołnierza. Musicie rzucić naczyniem ze smołą w pierwszy płonący zbiornik - pokazuje to powyższy obrazek. Płomienie tymczasowo wystraszą szczury i Lucas będzie mógł przejść dalej.
Użyjcie ponownie korby do podniesienia ostatniej łodzi. Pozwoli to dotrzeć Lucasowi na sam koniec obszaru ze zbiornikami. Możecie do niego dołączyć.
Możecie teraz pomóc żołnierzowi w wydostaniu się z górnych kładek. Należy w tym celu wycelować z procy w nowy zaczep, a opuszczony zostanie kolejny pomost.
Spodziewajcie się konfrontacji z żołnierzem, który po kolejnej rozmowie dowie się z kim ma do czynienia.
- Jeśli nie chcecie zabijać żołnierza, to rzućcie w niego smołą. Przeciwnik zostanie tymczasowo oślepiony i możecie przebiec obok niego.
- Jeśli chcecie zabić żołnierza, to rzućcie Exstinguisem w jego pochodnię. Zostanie on wtedy pożarty przez szczury.
Macie teraz kolejny wybór:
- Możecie opcjonalnie zbadać prawy obszar, tzn. balkoniki, które okupował żołnierz. Jest tam mała chatka (powyższy obrazek), wewnątrz której znajdziecie sekretną skrzynię z wartościowym lootem.
- W celu posunięcia fabuły do przodu musicie udać się w lewo i dotrzeć do nowych drzwi.
W nowym pomieszczeniu znajduje się stół warsztatowy - możecie z niego korzystać i pozbierać wartościowy loot. Po wyjściu z budynku obejrzycie cut-scenkę z udziałem Josepha.