Plague Tale Requiem: Ucieczka przed Arnaudem (Run from Arnaud) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
Spływ łodzią w dół rzeki to część rozdziału 5 (Co pozostało) w grze Plague Tale Requiem. Poniższa solucja objaśnia jak używać kuszy i pozbywać się bandytów, a także jak zaliczyć scenę ucieczki przed bossem Arnaudem.
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2022
Poniższy opis przejścia dotyczy drugiej dużej części rozdziału 5 (Co pozostało - In Our Wake) z gry Plague: Tale Requiem. Z naszego poradnika dowiecie się jak atakować bandytów podczas podróży łodzią i po odblokowaniu kuszy na brzegu, a także jak unikać Arnauda w trakcie pościgu i powrócić do łodzi bohaterów.
- Pozbycie się bandytów (Get rid of the bandits)
- Odczepienie łodzi (Free the boat)
- Uciekanie przed Arnaudem (Run from Arnaud)
- Dotarcie do łodzi przed Arnaudem (Reach the boat before Arnaud)
Pozbycie się bandytów (Get rid of the bandits)
Po tym jak Amicia i Lucas powrócą na łódź wznowicie spływ w dół rzeki. Po drodze musicie eliminować bandytów pojawiających się przy brzegu. Wychylajcie się zza zasłony na krótkie chwile żeby wypuszczać pojedyncze bełty z kuszy. Jeśli zostaniecie trafieni to pozostańcie za zasłoną na dłuższą chwilą żeby Amicia odzyskała zdrowie.
Dopłyniecie do barykady na drodze. Zacznijcie od pozbycia się ostatnich bandytów. Wywołajcie menu broni i przełączcie się na bełty Ignifer. Użyjcie ich do podpalenia barykady.
W dalszej części spływu kontynuujcie poleganie na płonących bełtach. Możecie trafiać w łatwopalne obiekty obok przeciwników i pozbywać się dzięki temu całych grup bez konieczności celowania w pojedynczych bandytów.
Odczepienie łodzi (Free the boat)
Kusza docelowo dołączy do inwentarza Amicii i korzystajcie z niej do atakowania przeciwników znajdujących się na brzegu. Nie macie już nielimitowanej amunicji i musicie zbierać po drodze bełty. Sam limit przenoszonej amunicji do kuszy będziecie mogli później zwiększyć kupując związane z nią ulepszenia.
Możecie oszczędzać amunicję i przełączać się na procę, by zabijać nią wrogów pozbawionych nakryć głowy i pancerzy. Polegajcie też na zasłonach żeby unikać ich ataków dystansowych. Dotrzyjcie na wzgórze i zaliczcie tam wspinaczkę.
Uciekanie przed Arnaudem (Run from Arnaud)
Proces uwalniania przywiązanej łodzi zostanie przerwany - pojawi się Arnaud i musicie uciekać przed tym elitarnym przeciwnikiem.
Trasa ucieczki jest odgórnie narzucona, ale musicie po drodze omijać pojedyncze przeszkody. Miejcie też cały czas przytrzymany przycisk sprintu (R2 / prawy trigger na padzie). W pewnym momencie trzeba skręcić o prawie 180 stopni i wyruszyć w górę.
Po zgubieniu zaznacie tylko chwili spokoju, bo przeciwnik wkrótce ponownie pojawi się. Szybko wybierzcie lewą ścieżkę i rozpocznijcie nową ucieczkę. Dotrzyjcie do miejsca, w którym Amicie zjedzie na dół.
Dotarcie do łodzi przed Arnaudem (Reach the boat before Arnaud)
Nie musicie ścigać się z czasem. Rozpocznijcie podróż przez jaskinię. Po dotarciu do rozwidlenia wybierzcie prawą ścieżkę i zacznijcie skradać się, bo w okolicy pojawili się nowi standardowi bandyci.
Zaczekajcie aż pierwszy bandyta uda się w lewo i przekradnijcie się obok drugiego bandyty stojącego w miejscu.
W pewnym momencie Amicia spłoszy ptaki i zaalarmuje okolicznych bandytów - jest to odgórnie zaprogramowane i nie można tego uniknąć.
Nie atakujcie bandytów, tylko rozpocznijcie sprint. Dotrzecie do miejsca konfrontacji z Arnaudem, ale jest to tylko cut-scenka kończąca rozdział 5.