A Plague Tale Requiem: Dotarcie do zamku (Reach the castle) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
Eksploracja ruin zamku to początek rozdziału 1 (Pod nowym niebem) gry A Plague Tale Requiem. Solucja z naszego poradnika wyjaśnia m.in. jak zaliczyć grę w chowanego z Lucasem, jak opuścić ruiny zamku i jak unikać pszczelarzy.
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022
Poniższy opis przejścia gry A Plague Tale: Requiem koncentruje się na pierwszej części rozdziału I - Pod nowym niebem (Under a New Sun). Z solucji dowiecie się jak ukrywać się przed Lucasem i jak go zaskoczyć, jak dotrzeć do ruin zamku i jak wydostać się z nich oraz jak uciec pszczelarzowi (Beekeeper) i jak unikać wykrycia przez kolejnych wrogów.
- Ukrywanie się przed Lucasem (Hide from Lucas the Perfidious)
- Wystraszenie Lucasa (Scare Lucas the Perfidious)
- Obrona królestwa Hugo (Defend King Hugo's kingdom)
- Podróż wzdłuż rzeki (Follow the river)
- Wydostanie się z zamku (Find a way out of the castle)
- Podążanie za ptakiem (Follow the bird)
Ukrywanie się przed Lucasem (Hide from Lucas the Perfidious)
Wyruszcie za Hugo do ruin zamku.
Lucas zaproponuje zabawę w chowanego. Macie 10 sekund na ukrycie się - najlepiej pobiec do pobliskich ruin i przeskoczyć przez murek.
Zacznijcie skradać się (wciśnięcie Kółka / B na padzie) i obracajcie kamerą żeby obserwować poczynania Lucasa. W razie potrzeby przekradnijcie się w inne miejsce.
Wystraszenie Lucasa (Scare Lucas the Perfidious)
W dalszym ciągu obserwujcie poczynania Lucasa. Zakradnijcie się do niego od tyłu i przytrzymajcie przycisk interakcji (Kwadrat / X na padzie).
Obrona królestwa Hugo (Defend King Hugo's kingdom)
Dotrzyjcie z Hugo do kolejnej części ruin, a następnie do rzeki. Ustawcie się przed kłodą. Przed Wami samouczek z używania procy, z pomocą której musicie trafiać w płynące obiekty. Przytrzymujcie za każdym razem przycisk celowania (L2 / lewy trigger na padzie) oraz przycisk strzału (R2 / prawy trigger na padzie) po to żeby strzał z procy był dokładniejszy i silniejszy.
Pojawi się Tonin i musicie powtarzać poprzednie akcje, tzn. trafiać z procy w płynące obiekty.
Podróż wzdłuż rzeki (Follow the river)
Zacznijcie podróżować wzdłuż rzeki - po drodze musicie się dwukrotnie wspiąć i przejść pod powalonym drzewem.
Dotrzecie do zamkniętej bramy zamku. Po lewej stronie Amicia może przecisnąć się. Przejdźcie dalej, a docelowo spadniecie na niższy poziom.
Wydostanie się z zamku (Find a way out of the castle)
Wyruszcie jedyną możliwą ścieżką i dotrzyjcie do miejsca zeskoku. Spotkacie wrogo nastawionego pszczelarza (Beekeeper) i musicie rozpocząć ucieczkę, bo Amicia nie jest w stanie pokonać przeciwnika w bezpośredniej konfrontacji.
Używajcie opcji sprintu (przytrzymywanie R2 / prawego triggera na padzie), bo w przeciwnym razie pszczelarz Was doścignie. Biegnijcie prosto i od razu skręćcie w prawo, bo brama jest zamknięta. Przeskoczcie nad przeszkodą, pobiegnijcie prosto i przeciśnijcie się między skrzyniami (pszczelarz musi być daleko za Wami żeby się to powiodło).
Kolejne lokacje możecie potraktować jako samouczki ze skradania się. Wykorzystujcie wysoką trawę do unikania wykrycia (musicie być w pozycji przykucniętej).
Zaczekajcie aż przeciwnicy rozejdą się i zacznijcie skradać się w stronę chatki. Sprawdzajcie okolicę przed wyjściem z wysokiej trawy. Przejdźcie przez otwór, by dostać się do wnętrza chatki.
Po wyjściu z chatki po raz pierwszy musicie odwrócić uwagę przeciwnika. Wywołajcie rozwijane menu (R1 / RB na padzie), wybierzcie z niego kamień i rzućcie kamieniem w lewą skrzynię z narzędziami. Wykorzystajcie okazję, by przekraść się dalej.
Zbliżcie się do kolejnego przeciwnika. Na lewo od niego możecie wspiąć się na wyższą półkę.
Na górze znajdźcie mały otwór - musicie zacząć czołgać się. Nie wychodźcie z ukrycia dopóki przeciwnicy nie opuszczą tego miejsca.
Załączy się samouczek z szybkiego odwrócenia uwagi przeciwnika - musicie wcisnąć wskazany przycisk (Trójkąt / Y na padzie), a pszczelarz przestanie iść w stronię Amicii i Hugo. Przeciwnik obróci się o 180 stopni i możecie wyruszyć prosto.
Zbliżcie się do nowych wrogów - znajdziecie tu pierwsze naczynia (Pot). Możecie wybierać je z inwentarza i rzucać nimi.
Naczynie musi rozbić się za plecami wartownika oraz znajdować się w jego zasięgu słuchu (otoczka wokół przeciwnika). Tylko wtedy pójdzie on zbadać źródło hałasu i pozwoli to Wam przejść dalej.
Dotrzecie do zamkniętych drzwi. Musicie wydać Hugo polecenie przeciśnięcia się przez otwór. Przytrzymajcie przycisk wydawania komend (L1 / LB na padzie) i wciśnijcie przycisk akcji (Trójkąt / Y na padzie). Zaczekajcie na odblokowanie przejścia i otwórzcie furtkę.
Udajcie się prosto. Pojawią się nowe wrogie postacie i musicie zaliczyć scenki QTE - polegają one na wciskaniu przycisków zgodnie z komunikatami na ekranie (Kwadrat w przykładzie z obrazka). Scena nagle zakończy się, ale było to odgórnie zaplanowane.
Podążanie za ptakiem (Follow the bird)
Przystąpicie do grania jako Hugo. Docierajcie do kolejnych miejsc, w których będzie lądował ptak - pokazuje on w ten sposób ścieżkę do celu podróży. Wybierzcie przejście między skałami i usuńcie gałęzie. W lokacji ze zbiornikiem wodnym i dużym drzewem obserwujcie jedynie przebieg wydarzeń.