Plague Tale Requiem: Dotarcie do fortu (Reach the fort) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
Odnalezienie fortu ma miejsce w rozdziale 10 (Rodowód) gry Plague Tale Requiem. Z poniższej solucji dowiecie się gdzie jest okrągła wieża i jak ją otworzyć, jak przedostać się w pobliże fortu oraz jak zinfiltrować fort.
Ostatnia aktualizacja: 10 października 2022
W pierwszej części rozdziału 10 (Rodowód - Bloodline) gry Plague Tale: Requiem musicie znaleźć fort i dotrzeć do niego. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia gdzie jest okrągła wieża na mapie wyspy, a także jakie czynności wykonywać w drodze do fortu. Dowiecie się również jak dostać się podstępem do wnętrza fortu.
- Znalezienie okrągłej wieży (Find the round tower)
- Znalezienie drogi do fortu (Find a way to the fort)
- Znalezienie fortu (Find the fort)
- Dotarcie do fortu (Reach the fort)
Znalezienie okrągłej wieży (Find the round tower)
Powrócicie na półotwartą mapę wyspy i możecie ponownie skorzystać z okazji do jej swobodnego badania.
Na potrzeby awansowania w rozdziale kierujcie się prosto, mijając po drodze przejście do portu oraz tereny, na których bawią się mieszkańcy wyspy. Cel podróży to zniszczona wieża na lewo od wiatraków na wzgórzu - zaznaczyliśmy ją na powyższym obrazku.
Znajdziecie otwartą bramkę z powyższego obrazka. Możecie dzięki temu skorzystać z nowego przejścia, które w rozdziale 9 było niedostępne.
Znalezienie drogi do fortu (Find a way to the fort)
Dotrzecie do zamkniętej bramki u podstawy okrągłej wieży. Przejdźcie w bok i znajdźcie otwór w ścianie wieży. Musicie przejść przez niego.
Użyjcie drabiny żeby przedostać się na górę, przejdźcie po krawędzi i dotrzyjcie do dziury w ścianie. Możecie trafić z procy w zaczep. Po odblokowaniu wejścia powróćcie do niego. Skorzystajcie ze schodów i dotrzyjcie do kolejnej bramki. Bohaterowie w oddali zauważą fort (scenka przerywnikowa).
Znalezienie fortu (Find the fort)
Wyruszcie nową ścieżką i po dotarciu do zniszczonego mostu zeskoczcie na dół. Ustawcie się przy punkcie zakotwiczenia i wycelujcie z kuszy w zaczep. Doprowadzicie do opuszczenia platformy i pozwoli to Wam wznowić podróż. Znajdziecie się bliżej fortu.
Dotarcie do fortu (Reach the fort)
Zbliżycie się do pierwszej lokacji z łowcami niewolników. Po wkroczeniu do niej Amicia spadnie i musicie szybko zaliczyć scenkę QTE żeby wybronić się przed śmiercią.
Wasza "wpadka" nie zaalarmuje na szczęście całej okolicy. Wyjdźcie z ruin budynku i powróćcie do towarzyszy. Inni łowcy również mają wrogie intencje i w przeciwieństwie do wcześniejszych scen możecie ich atakować oraz zabijać i nie musicie polegać wyłącznie na skradaniu się.
- Jeśli chcecie unikać wykrycia, to używajcie wysokiej trawy i proście Sophię o używanie pryzmatu do odwracania uwagi wrogów lub wprowadzania ich w zasadzki. Możecie też przejść przez piwnice i ominąć niektórych bandytów.
- Jeśli nie macie problemu z zabijaniem wrogów, to polegajcie m.in. na smole i igniferze oraz kuszy. Uważajcie na przeciwników z tarczami - jeśli zauważą Was to zgubcie ich i zaczekajcie na okazję do ataku od tyłu. W okolicy możecie odnajdywać sporo małego lootu na potrzeby odnawiania zapasów.
Do drugiej części ruin prowadzi ścieżka z powyższego obrazka. Są tam kolejni łowcy niewolników - bądźcie gotowi do tego żeby szybko zacząć skradać się lub wycofać w sytuacji zagrożenia. Możecie pomóc sobie szybkim przekradnięciem się do prawej wieży i z niej planować kolejne poczynania.
Wskazane jest zabezpieczenie całych ruin, bo ułatwi to Wam odblokowanie przejścia. Tak samo jak wcześniej możecie m.in. oślepiać bandytów strzelając w worki, podpalać wrogów czy zabijać ich kuszą. Uważajcie też na łucznika z górnego poziomu ruin.
Docelowo musicie dotrzeć do punktu zakotwiczenia z dołączonego obrazka - jest on na piętrze ruin sąsiadujących z zamkniętym wyjściem z tej lokacji. Użyjcie tu kuszy do odblokowania przejścia.
W dużych ruinach natraficie na zamkniętą parę drzwi - trzeba zaliczyć zagadkę ze zniszczenia ich.
Odszukajcie w okolicy korbę i poproście Sophię o użycie tego mechanizmu (przycisk polecenia - L1 / LB).
Poszukajcie teraz miejsca, w którym można wdrapać się na wyższą półkę. Znajdziecie kolejny punkt zakotwiczenia pokazany na obrazku. Możecie tu użyć kuszy do złapania się podniesionego przez Sophię żyrandola i rozbujać go, dzięki czemu zderzy się z drzwiami i odblokuje przejście.
Rozpocznijcie podróżówanie nową ścieżką. Po prawej stronie znajdziecie stół warsztatowy. Możecie też zboczyć z głównej ściezki i wybrać lewą, która prowadzi w stronę wody. Jest tam sekret - pióro do herbarium Hugo: Kruk (Raven).
Główna droga doprowadzi Was do miejsca załączenia się cut-scenki z łowcami niewolników - Hugo użyje swoich mocy.
Po scence dotrzyjcie do Hugo i porozmawiajcie też z Sophią opartą o nowe ruiny. Zbadajcie ruiny i odszukajcie punkt zakotwiczenia. Wejdźcie w interakcję z nim i wycelujcie z kuszy w mur z powyższego obrazka. Doprowadzicie do zburzenia muru i odblokujecie sobie przejście do nowej znajdźki - to pamiątka: Szmacianka lalka (A rag doll). Przedmiot leży obok drzewa.
Powróćcie do ruin. Na potrzeby dalszych postępów musicie wybrać przejście, za którym widać wiszące ciała. Dotrzecie do nowej lokacji z łowcami niewolników.
Musicie kierować się w stronę fortu i macie ponownie swobodę wyboru techniki działania. Możecie chować się w trawie i odwracać uwagę wrogów pryzmatem Sophii, bądź też ich zaskakiwać i eliminować m.in. procą, kuszą i igniferem. Unikajcie sytuacji, w których zauważy Was i zaatakuje więcej niż 1 osoba. Uważajcie też na łucznika i wrogów z tarczami.
Warto przeszukiwać okoliczne budynki, dzięki czemu możecie na bieżąco odnawiać zapasy. W jednym z budynków znajdziecie też sekretną skrzynię.
Po zbliżeniu się do fortu most zwodzony zostanie podniesiony i uniemożliwi to Wam wkroczenie do niego główną ścieżką.
Zignorujcie przeciwnika, który pozostał na moście i zejdźcie do fosy. Skręćcie w lewo, a znajdziecie wąskie przejście z powyższego obrazka, które jest wyjściem z aktualnej lokacji.
Dotrzyjcie do drzwi. Ich otwarcie doprowadzi do ataku strażnika na Amicię, ale nie musicie nic robić, bo bohaterka zostanie uratowana przez Sophię.
W okolicy jest nowy stół warsztatowy. Zignorujcie obrotowy mechanizm i dotrzyjcie do nowej bramki. Bohaterowie zinfiltrują fort przedostając się do niego na pokładzie wozu z niewolnikami.