Plague Tale Requiem: Czy można uratować herbalistę w rozdziale 3? A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
W rozdziale 3 (Brzemię krwi) w grze Plague Tale Requiem otrzymacie zadanie znalezienia i uratowania herbalisty. Nasz poradnik wyjaśnia czy można uchronić herbalistę przed śmiercią.
Ostatnia aktualizacja: 19 października 2022
Na tej stronie poradnika do gry Plague Tale: Requiem znajdziecie wyjaśnienie czy można uratować herbalistę w etapie 3 (Brzemię krwi). Podpowiadamy czy jest wariant, w którym nie zabije go strażnik ani nie zostanie pożarty przez szczury.
Miejsce napotkania herbalisty
Odnalezienie herbalisty to jedno z zadań w ramach rozgrywania rozdziału 3 - Brzemię krwi. Bohaterowie muszą przejść przez wioskę wypełnioną szczurami. W końcowej fazie przeprawy pojawi się herbalista razem z 2 strażnikami. Możecie obserwować to np. ukrywając się w pobliskich krzakach.
Czy można ocalić herbalistę przed śmiercią?
Główna fabuła zakłada, że herbalista musi zginąć. Stanie się tak jeśli:
- zabijecie lub odciągnięcie stojącego obok niego żołnierza - herbalista straci ochronę od pochodni;
- nie wykonacie żadnej czynności - strażnik po krótkiej rozmowie zamorduje herbalistę.
Śmierć herbalisty nie oznacza zawalenia misji. Bohaterowie i tak dotrą do jego chatki po to żeby ją przeszukać.
Możecie "oszukać" i spróbować utrzymać herbalistę przy życiu.
Od razu po dotarciu do ostatniej części wioski pobiegnijcie w stronę bramy żeby zdążyć z pierwszą czynnością zanim herbalista i strażnicy przejdą za daleko. Użyjcie Ignifera do zapalenia pochodni obok bramki - w pobliżu 3 postaci pojawi się nowe źródło światła.
Dajcie się zauważyć żołnierzom i zabijcie ich:
- przeciwnika bez nakrycia głowy zabijcie strzałem z procy;
- przeciwnika z nakryciem głowy zabijcie gasząc jego pochodnię po tym jak zbliży się do Was - pożrą go szczury.
Do herbalisty możecie zbliżyć się rzucając 1 lub 2 naczyniami z Igniferem po to żeby tymczasowo odpędzić szczury.
Niestety nawet jeśli zbliżycie się do herbalisty to gra nie pozwoli Wam z nim porozmawiać (w przykładzie z obrazka interakcja dotyczy bramy i jest to błąd) i nie zmieni się w żaden sposób dalszy przebieg rozdziału. Będziecie musieli także i w tym przypadku wybrać boczną ścieżkę do chatki herbalisty i przeszukać samą chatkę.