Plague Tale Requiem: Otwarcie bramy (Open the gate) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
Zagadka z otwarciem wielkiej bramy to część rozdziału 11 (Kołyska stuleci) w Plague Tale Requiem. Nasza solucja prezentuje rozwiązania zagadki z bramą i zagadki z rozwinięciem mostu. Dowiecie się też jak uciec przed szczurami i opuścić więzienie.
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022
Finałowa część jedenastego rozdziału (Kołyska stuleci - The Cradle of Centuries) w Plague Tale: Requiem zakłada m.in. zaliczenie nowych zagadek. Nasz poradnik zawiera szczegółowy opis przejścia z rozwiązania zagadek z wielką zamkniętą bramą i podniesieniem mostu w gnieździe szczurów. Oprócz tego wyjaśniamy jak bezpiecznie wydostać się z więzienia - to scena ucieczki przed szczurami.
- Otwarcie bramy (Open the gate)
- Eksploracja reszty podziemnego obszaru (Explore the rest of the underground area)
- Ucieczka z więzienia nosiciela (Flee the prison of the carrier)
Otwarcie bramy (Open the gate)
Przed Wami kolejna zagadka i ta dotyczy otwarcia wielkiej bramy. Stanie się to możliwe po usunięciu 4 barykad, które blokują ją w miejscu.
Zbadajcie obszar na lewo od bramy (stojąc przed nią i patrząc się na nią). Poproście Sophię o użycie korby.
Skorzystanie z korby podniesie kraty i możecie wyciągnąć wózek na kółkach. Wyprowadźcie go z bocznego obszaru i dotrzyjcie z nim do głównej sali. Wózek powinien "zablokować się" w miejscu.
Poproście Sophię o użycie mechanizmu na lewo od bramy - zaznaczyliśmy go na obrazku.
Ustawcie się przy wozie - ma on punkt zakotwiczenia i możecie tu skorzystać z kuszy. Zaczekajcie aż lewy mechanizm do końca przemieści się i wycelujcie w lewą dźwignię zaznaczoną na obrazku. Zablokujecie 2 lewe barykady i pozostaną Wam już "tylko" dwie prawe.
Poproście Sophię o użycie mechanizmu na prawo od bramy - zaznaczyliśmy go na obrazku.
Zaczekajcie aż prawy mechanizm zatrzyma się w końcowym położeniu. Poproście Hugo o pociągnięcie za prawą dźwignię z powyższego obrazka. W tym momencie Sophia i Hugo powinni trzymać 2 różne mechanizmy. Zablokujecie 2 prawe barykady.
Możecie już wejść w interakcję z centralnym obrotowym mechanizmem. Użycie go otworzy wielką bramę, która nie jest już blokowana przez żadną z barykad.
Eksploracja reszty podziemnego obszaru (Explore the rest of the underground area)
Zacznijcie od użycia Ignifera na nowym ognisku - rozświetlona zostanie dalsza część podziemnych ruin i dowiecie się, że wkroczyliście do wielkiego gniazda szczurów.
Dotrzecie do pieczary z łańcuchami. Użyjcie procy na lewym mechaniźmie, a doprowadzicie do podniesienia mostu.
Nie wszystkie platformy podniosą się i Amicia postanowi w pojedynkę zbadać i rozwiązać ten problem.
Po lewej stronie możecie zeskoczyć do gniazda. Pobiegnijcie w stronę drabiny.
Podczas badania bocznych obszarów możecie korzystać z licznych szczelin, dzięki którym znajdziecie się po drugiej stronie mechanizmów mostu.
Użyjcie procy na jednym z łańcuchów (powyższy obrazek). Podniesie się pierwszy z dwóch fragmentów mostu. Przejdźcie przez szczelinę.
Musicie przejść przez dolny obszar i zacznijcie od użycia Ignifera do rozpalenia ogniska. Możecie rzucić smołą w płomienie, dzięki czemu zwiększy się tymczasowo zasięg oświetlanego obszaru.
Przejdźcie dalej i użyjcie płonącego bełtu do trafienia w deskę z powyższego obrazka. Ponownie rzućcie smołą w ogień i pobiegnijcie do miejsca, w które trafił bełt.
Obok deski znajdziecie kijki i możecie podpalić jeden z nich. Użyjcie go, by dotrzeć do zgaszonego kosza i rozpalić ogień. Obok znajdziecie półkę (powyższy obrazek) i przedostańcie się do górnego obszaru z nowymi szczelinami.
Tak samo jak wcześniej musicie trafić z procy w łańcuch. Podniesie się ostatni drugi fragment mostu. Hugo i Sophia będą mogli przejść dalej i musicie jeszcze doprowadzić Amicię z powrotem na górę. Zacznijcie od przejścia przez szczelinę.
Możecie opcjonalnie zbadać ostatnią szczelinę po lewej stronie. Ukryty jest za nią zamknięty stół warsztatowy (wymagane poświęcenie 1 noża).
Znajdźcie na dole wóz na kółkach i podpalcie jego kosz z użyciem Ignifera. Zacznijcie przepychać go do miejsca, w którym zatrzyma się i nie ruszy dalej.
Stwórzcie w okolicy kolejne źródła światła i dotrzyjcie do nich. Sophia zrzuci pojemnik z miedzią. Ustawcie się przy punkcie zakotwiczenia i trafcie w pojemnik z kuszy. Amicia przyciągnie pojemnik do siebie i doprowadzi do eksplozji.
Usunięta zostanie przeszkoda i możecie wznowić przepychanie wozu. Zanim opuścicie to miejsce możecie znaleźć sekretną skrzynię po lewej stronie. Dostępu do niej "bronią" szczury i pomóżcie sobie gadżetami, np. rzuceniem naczyniem ze smołą czy rzuceniem smołą w kosz.
Powróćcie do Hugo i Sophii dzięki skorzystaniu z drabiny.
Wznówcie eksplorację podziemnych obszarów. Dotrzecie do wielkiej pionowej lokacji i musicie kierować się schodami w dół. Po dotarciu na najniższy poziom załączy się scenka przerywnikowa.
Ucieczka z więzienia nosiciela (Flee the prison of the carrier)
Musicie rozegrać kolejną scenę ucieczki przed szczurami i może ona być dość wymagająca. Cały czas używajcie opcji sprintu (R2 / prawy trigger na padzie) i szybko pokonujcie wszystkie przeszkody, bo w przeciwnym razie szczury mogą Was dogonić.
W dalszej części ucieczki omijajcie miejsca pojawiania się szczurów (przykładowe na obrazku) skręcając błyskawicznie w lewo lub w prawo. W przeciwnym razie szczury mogą Was łatwo zatrzymać i zawalicie scenę.
Wydostanie się z podziemnego więzienia pozwoli Wam zakończyć długi rozdział 11.