Plague Tale Requiem: Podróż w stronę wybrzeża (Find a way towards the coast) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
Amicia i Hugo szukają drogi w stronę wybrzeża w rozdziale 6 (Zostawić wszystko za sobą) w Plague Tale Requiem. Poniższa solucja objaśnia jak używać mocy kontrolowania szczurów przez Hugo oraz jak przejść przez kamieniołom i budynek ze szczurami.
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2022
Nasz opis przejścia koncentruje się na początku rozdziału 6 (Zostawić wszystko za sobą - Leaving All Behind) gry Plague Tale: Requiem. Z poradnika dowiecie się jak wydostać się z obozu pielgrzymów, jak przejść przez kamieniołom, jak używać szczurzego zmysłu i kontrolowania szczurów przez Hugo oraz jak przejść przez budynek ze szczurami.
- Znalezienie drogi na wybrzeże (Find a way towards the coast)
- Zapytanie się o drogę na wybrzeże (Ask for the way to the coast)
- Unikanie żołnierzy (Escape from the soldiers)
- Znalezienie wyjścia (Find a way out)
- Dotarcie do budynku (Reach the building)
- Znalezienie wyjścia z budynku (Find a way out of the building)
- Uporanie się z żołnierzami (Deal with the soldiers)
- Znalezienie wyjścia z budynku (Find a way out of the building) - kontynuacja
Znalezienie drogi na wybrzeże (Find a way towards the coast)
Rozpocznijcie podróż przez las. Dotrzecie na większą polanę i Hugo zaproponuje wyścig w stronę dużego drzewa. Dotrzyjcie tam, a znajdziecie pióro do herbarium Hugo - Sójka (Jay).
Zapytanie się o drogę na wybrzeże (Ask for the way to the coast)
Idźcie dalej, a dotrzecie docelowo do obozu pielgrzymów. Po wysłuchaniu rozmowy z jedną z kobiet możecie rozpocząć jego eksplorację.
Podczas eksploracji obozu warto zbadać lewą ścieżkę prowądzącą do huśtawki. Skorzystanie z niej odblokuje nowy sekret: pamiątka - Wyobraź sobie, że latasz! (Imagine you're flying!).
Dotrzyjcie docelowo do miejsca, w którym modlą się pielgrzymi. Zaczekajcie na koniec modlitwy i dopiero wtedy podejdźcie do Perreuxa.
Unikanie żołnierzy (Escape from the soldiers)
Nie musicie obawiać się, że zostaniecie nagli wykryci. Podążajcie za Perreuxem, który będzie starał się Was bezpiecznie wyprowadzić z obozu.
Po otrzymaniu stosownego polecenia schowajcie się pod wozem i zaczekajcie aż strażnik odejdzie. Przeskoczcie następnie przez płotek i przejdźcie przez zagrodę dla koni. Po tym jak zostaniecie zauważeni rozpocznijcie sprint. Amicię w pewnym momencie złapie bandyta, ale nie musicie wykonywać żadnych czynności. Bohaterowie spadną na dół.
Znalezienie wyjścia (Find a way out)
W okolicy znajduje się stół warsztatowy. Docelowo musicie skierować się do wejścia do kamieniołomu.
Na początek zbadajcie prawą odnogę i poproście Lucasa o przeciśnięcie się przez szczelinę. Chłopczyk odblokuje Wam przejście i dotrzecie dzięki temu do miejsca, w którym jest sekretna skrzynia.
Powróćcie do rozwidlenia i zbadajcie lewą odnogę. Odblokujecie nową umiejętność Hugo - szczurzy zmysł służący m.in. do skanowania okolicy (przytrzymanie dolnego kierunku na krzyżaku pada).
W przypadku kamieniołomu możecie odkrywać pozycje okolicznych przeciwników i śledzić ich ruchy bez konieczności wychodzenia zza zasłony. Warto załączyć jakiś czas szczurzy zmysł żeby "odświeżyć" aktualne rozmieszczenie wrogów.
Macie teraz wybór - możecie skradać się (odwracajcie ich uwagę rzucając kamieniami w skrzynie z narzędziami) lub eliminować bandytów. Do zabijania opancerzonych wrogów używajcie kuszy lub połączenia smoły z Igniferem. Przeciwników bez nakrycia głowy zabijajcie procą.
Musicie dotrzeć do schodów prowadzących do drzwi - pokazuje je obrazek. Po drodze zbierajcie jak najwięcej lootu.
W drugiej części kamieniołomu spotkacie nowych przeciwników i tak samo jak wcześniej przyda się tu szczurzy zmysł do śledzenia ich poczynań na potrzeby skradania się lub zaskakiwania i zabijania ich.
Tym razem musicie dotrzeć do wyjścia na powierzchnię z powyższego obrazka. Jest tam właz nadający się do podniesienia.
Dotarcie do budynku (Reach the building)
Cel podróży jest na drugim końcu rozległej lokacji, która jest pilnowana i patrolowana przez przeciwników. Oprócz "skanowania" okolicy szczurzym zmysłem używajcie tu wysokiej trawy żeby w spokoju rozglądać się wokół siebie i nie dać się zauważyć wrogom. Możecie pozbywać się ich tymi samymi sztuczkami lub dążyć do omijania ich.
W centralnej części tej lokacji jest wzgórze z sekretną skrzynią i prowadzi do niego ścieżka z obrazka.
Do zabudowań możecie dotrzeć wybierając dowolną ścieżkę. Wskazane jest przeszukanie okolicy żeby znaleźć jak najwięcej mniejszych pojemników z lootem. Docelowo trzeba dotrzeć do wejścia do budynku (powyższy obrazek).
Znalezienie wyjścia z budynku (Find a way out of the building)
W pomieszczeniu, w którym rozpoczyna się eksplorację budynku, możecie kucnąć i przejść przez mały otwór. Dotrzecie do zamkniętego stołu warsztatowego możliwego do otwarcia jeśli dysponujecie nożem.
Uporanie się z żołnierzami (Deal with the soldiers)
Dotrzyjcie do głównego pomieszczenia budynku, w którym po raz pierwszy możecie użyć umiejętności Hugo kontrolowania hordy szczurów. Możecie "sterować" szczurami lewą gałką analogową. Docierajcie do kolejnych strażników, którzy będą pożerani żywcem.
Po rozmowie z Amicię musicie ręcznie aktywować moc Hugo. Utwórzcie połączenie ze szczurami (przytrzymanie dolnego kierunku na krzyżaku pada) i wycelujcie w hordę szczurów - musi pojawić się żółty celownik i dopiero wtedy przejmijcie nad nimi kontrolę (R2 / prawy trigger).
Ponownie używajcie opcji sterowania szczurami do dotarcia do bandytów i pożarcia ich. Po oczyszczeniu budynku zakończcie połączenie (dolny kierunek na krzyżaku).
Znalezienie wyjścia z budynku (Find a way out of the building) - kontynuacja
Pozbierajcie surowce do craftingu z okolicy i ustawcie się przy krawędzi obszaru ze szczurami. Musicie:
- trafić Igniferem w kosz;
- trafić smołą w palący się kosz - tymczasowo zwiększy się jego blask i będzicie mogli bezpiecznie zeskoczyć na dół.
Powtórzcie ten schemat z okoliczną pochodnią, co pozwoli Wam dotrzeć do schodów.
Ścieżka doprowadzi Was do lokacji z nowym stołem warsztatowym.
Jest tu też drabina z powyższego obrazka, z której skorzystacie w pierwszej kolejności. Dotrzyjcie do otworu i przeciśnijcie się przez niego.
Znajdziecie się w pomieszczeniu z płótnami, w którym możecie odblokować nowy sekret: pamiątka - Który chcesz kolor? (Which colour do you want?).
Powróćcie do pomieszczenia z warsztatem i otwórzcie niesprawdzone jeszcze drzwi. Wyjdziecie z budynku.