Plague Tale Requiem: Sterowanie A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
Sterowanie w Plague Tale Requiem jest podobne do pierwszej części serii. W naszym poradniku znajdziecie zestawienie przycisków sterowania oraz informacje o jego dodatkowych ustawieniach.
Ostatnia aktualizacja: 5 października 2022
Ta strona poradnika zawiera informacje o sterowaniu w grze A Plague Tale: Requiem. Przygotowaliśmy listy klawiszy sterowania wraz z informacjami o ich działaniu. Dowiecie się też jakie są możliwości modyfikacji sterowania z poziomu opcji gry.
PS5
Ruch postaci | |
Rozglądanie się | |
Przeskoczenie nad przeszkodą Wspinaczka Wytwarzanie przedmiotów (musicie mieć przytrzymany przycisk celowania) | |
Kucnięcie - poruszanie się w przykucniętej pozycji jest kluczowe na potrzeby skradania się Upuszczenie przenoszonego większego przedmiotu | |
Uderzenie (tylko w walce bezpośredniej) Kontra | |
Interakcja Podniesienie przedmiotu Dźgnięcie nożem (musicie posiadać nóż w inwentarzu) | |
Celowanie | |
Strzał (musicie mieć przytrzymany przycisk celowania i możecie dodatkowo przytrzymać przycisk strzału, by ten stał się silniejszy) Szybki bieg | |
Wybór poleceń - w określonych momentach gry możecie wydać towarzyszowi polecenie np. skorzystania z danego urządzenia | |
Wybór broni i amunicji (musicie przytrzymać przycisk) Wytwarzanie amunicji do broni | |
Następna broń | |
Następny rodzaj amunicji (np. zwykła lub zapalająca amunicja do procy) | |
Szczurzy zmysł (Hugo musi najpierw odblokować tę zdolność) Poprzednia broń | |
Następny rodzaj amunicji (np. zwykła lub zapalająca amunicja do procy) | |
Menu wytwarzania - w osobnych zakładkach są też ulepszenia, umiejętności oraz znajdźki | |
Menu pauzy - możecie m.in. zrestartować scenę lub punkt kontrolny, a także skorzystać z trybu fotograficznego |
Xbox Series X i Xbox Series S
Ruch postaci | |
Rozglądanie się | |
Przeskoczenie nad przeszkodą Wspinaczka Wytwarzanie przedmiotów (musicie mieć przytrzymany przycisk celowania) | |
Kucnięcie - poruszanie się w przykucniętej pozycji jest kluczowe na potrzeby skradania się Upuszczenie przenoszonego większego przedmiotu | |
Uderzenie (tylko w walce bezpośredniej) Kontra | |
Interakcja Podniesienie przedmiotu Dźgnięcie nożem (musicie posiadać nóż w inwentarzu) | |
Celowanie | |
Strzał (musicie mieć przytrzymany przycisk celowania i możecie dodatkowo przytrzymać przycisk strzału, by ten stał się silniejszy) Szybki bieg | |
Wybór poleceń - w określonych momentach gry możecie wydać towarzyszowi polecenie np. skorzystania z danego urządzenia | |
Wybór broni i amunicji (musicie przytrzymać przycisk) Wytwarzanie amunicji do broni | |
Następna broń | |
Następny rodzaj amunicji (np. zwykła lub zapalająca amunicja do procy) | |
Szczurzy zmysł (Hugo musi najpierw odblokować tę zdolność) Poprzednia broń | |
Następny rodzaj amunicji (np. zwykła lub zapalająca amunicja do procy) | |
Menu wytwarzania - w osobnych zakładkach są też ulepszenia, umiejętności oraz znajdźki | |
Menu pauzy - możecie m.in. zrestartować scenę lub punkt kontrolny, a także skorzystać z trybu fotograficznego |
Dodatkowe ustawienia sterowania
Plague Tale: Requiem pozwala modyfikować domyślne sterowanie oraz korzystać z dodatkowych opcji. Najważniejsze z nich to:
- Wibracje (Vibration) - Wibracje kontrolera są domyślnie włączone, ale możecie je wyłączyć.
- Użyj pomocy w celowaniu (Use Aim Assist) - Asystent celowania jest domyślnie włączony i posiada normalny tryb działania. Może on Wam ułatwiać np. trafianie z procy w głowy lub pochodnie przeciwników.
- Zamiana drążków (Stick Swap) - Możecie zamienić gałki analogowe po to żeby np. poruszać się prawą i rozglądać lewą.
- Odwróć oś kamery (Invert Camera Axis) - Możecie odwrócić oś X (poruszanią prawą gałką w poziomie) oraz oś Y (poruszanie prawągałką w pionie).
- Czułość (Sensitivity) - Możecie oddzielnie ustawiać czułość sterowania dla poruszania kamerą (Camera), celowania (Aiming) oraz przemieszczania się postacią (Movement).
- Automatyczne interakcje (Automatic Interactions) - Możecie włączyć ułatwienia pozwalające pomijać scenki QTE i szybkie interakcje.
- Przytrzymanie (Hold) - Możecie zmieniać działanie niektórych interakcji w grze po to żeby zamiast konieczności przytrzymania przycisku, wymagane było jedynie jego pojedyncze wciśnięcie.