Plague Tale Requiem: Dotarcie do łodzi Sophii (Reach Sophia's boat) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
Odnalezienie łodzi Sophii to ważna część rozdziału 7 (Przestępcy) z gry Plague Tale Requiem. W poniższej solucji są porady jak dotrzeć do wioski rybackiej, jak przejść przez wioskę i jak zaliczyć zagadkę uwolnienia łodzi Sophii.
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022
W drugiej części rozdziału 7 (Przestępcy - Felons) w grze Plague Tale: Requiem Waszym głównym celem stanie się dotarcie do łodzi Sophii w wiosce rybackiej. Opis przejścia z naszego poradnika objaśnia jakie ścieżki prowadzą do wioski, jak unikać zagrożeń w wiosce i jak rozwiązać zagadkę z odpłynięcia łodzią Sophii.
Dotarcie do łodzi Sophii (Reach Sophia's boat)
Celem podróży jest widoczna w oddali wioska rybacka, przy której jest zacumowany statek Sophii.
W trakcie nowej przeprawy ponownie możecie i powinniście korzystać ze wsparcia Arnauda. Możecie wskazywać towarzyszowi wrogów do zaatakowania (menu poleceń - L1 / LB) i ponownie pilnujcie się żeby Arnaud nie był atakowany w danym momencie przez więcej niż jednego przeciwnika, bo może przegrać walkę.
Wrogów możecie też atakować we własnym zakresie - dobrze sprawdzą się m.in. kusza czy połączenie smoły z Igniferem. Nieopancerzonych wrogów możecie zabijać używając po prostu procy.
Jeśli preferujecie skradanie się, to polegajcie na chowaniu się w trawie i odwracaniu uwagi wrogów.
Do wyboru macie dwie główne ścieżki - lewą i prawą:
1) Lewa ścieżka prowadzi przez jaskinie (wejście do nich pokazuje dołączony obrazek) - może ona utrudniać skradanie się, ale eliminowanie wrogów nie powinno być problematyczne. Co więcej niektórych przeciwników możecie zaskakiwać.
2) Prawa ścieżka prowadzi przez plażę - możecie tu częściej chować się, ale spodziewajcie się dodatkowego utrudnienia w postaci szczurów. Po drodze musicie skorzystać z punktu zakotwiczenia żeby przesunąć łódź (powyższy obrazek).
Obie ścieżki prowadzącą do nowego wąskiego przejścia - pozwoli ono Wam przenieść się do kolejnego obszaru.
Zanim wyruszycie dalej wdrapcie się na lewą półkę z powyższego obrazka. Możecie następnie przejść przez mały otwór i zbadać ciemną jaskinię, w której ukryty został sekret - pamiątka: Pierwsi ludzie (The first men).
Dotrzecie do wioski rybackiej i w okolicy przebywają nowi wrogowie. Ogólna taktyka działania pozostaje niezmieniona - omijajcie żołnierzy, atakujcie ich z zaskoczenia lub wysyłajcie Arnauda do walki. Alternatywnie możecie używać mocy Hugo i przejmować kontrolę nad szczurami.
Bezpieczniej jest przechodzić górnymi kładkami, które otaczają kolejne chatki. Po plaży biega sporo szczurów i możecie zostać łatwo pożarci. W dalszej części wioski spotkacie żołnierza w ciężkim pancerzu. Dla przypomnienia ma on słaby punkt na plecach, ale łatwiej jest po prostu zaangażować Arnauda żeby pozbył się zagrożenia.
Zanim opuścicie wioskę możecie podjąć próbę dotarcia do sekretnej skrzyni. Musicie w tym celu zlokalizować punkt zakotwiczenia z obrazka, a doprowadzicie do zawalenia drewnianej konstrukcji. Dotarcie do niej utrudniają szczury - pomóżcie sobie rzucaniem naczyń z Igniferem albo gadżetem Odoris.
Jest tylko jedno wyjście z głównej części wioski - to drzwi górnej chatki w pobliżu miejsca, którego pilnował żołnierz w ciężkim pancerzu.
W chatce spodziewajcie się scenki QTE - musicie dwukrotnie wcisnąć poprawny przycisk zgodnie z ikoną na ekranie. W chatce znajdziecie dodatkowo stół warsztatowy.
Uwolnienie łodzi Sophii (Free Sophia's boat)
Ostatnia część tego rozdziału to większa zagadka - musicie wykonać szereg czynności, dzięki którym łódź Sophii będzie mogła odpłynąć i wyruszyć w podróż w stronę wyspy.
Użyjcie korby na głównym pokładzie. Próba podniesienia kotwicy zakończy się porażką, bo przeszkadza w tym rozwieszony łańcuch.
Podejdźcie do brzegu łodzi. Na dole biegają szczury. Użyjcie Odoris do odwrócenia uwagi szczurów. Szybko zeskoczcie na dół i przebiegnijcie do drabiny, dzięki czemu dotrzecie do drewnianych balkoników sąsiadujących z zacumowaną łodzią.
Obróćcie się w prawo i poproście Arnauda żeby skorzystał z nowej korby. Pozostańcie w tym miejscu i zaczekajcie aż widoczny stanie się zaczep - użyjcie na nim procy, dzięki czemu łańcuch zostanie przerwany.
Trzeba teraz powrócić na statek. Zbadajcie okoliczny szałas. Musicie:
- użyć procy na włazie doprowadzając do jego otwarcia;
- użyć procy na wiszącej rybie, która zacznie być pożerana przez szczury.
Możecie już bezpiecznie zeskoczyć na dół, dotrzeć na statek Sophii i raz jeszcze użyć korby do podniesienia kotwicy. Tym razem będzie to udana operacja.
Kolejne zadanie to podniesienie żagla. Dotrzyjcie w tym celu do sznurów powiązanych z żaglem. Operacja zakończy się częściowym sukcesem - żagiel nie rozwinie się w 100%.
Przejdźcie na prawe molo, a więc powróćcie w stronę wioski rybackiej, z której przyszliście. Ustawcie się w miejscu z obrazka i wycelujcie z procy w żagiel. Trafienie w żagiel doprowadzi do jego pełnego rozwinięcia. Obejrzycie cut-scenkę z odpłynięcia i ukończycie rozdział 7.