Plague Tale Requiem: Przetrwanie ataku (Survive the assault) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja
Ta strona solucji opisuje eksplorację fortu z rozdziału 10 (Rodowód) w grze Plague Tale Requiem. Z opisu dowiecie się jak przejść przez dziedziniec, jak używać pryzmatu Sophii oraz jak przetrwać zmasowany atak najemników.
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022
W dalszej części dziesiątego rozdziału (Rodowód - Bloodline) gry Plague Tale: Requiem przedostaniecie się do wnętrza fortu zajętego przez bandytów. Opis przejścia w naszym poradniku wyjaśnia jak unikać szczurów w forcie, jak korzystać z pryzmatu do tworzenia źródeł światła, jak przechodzić przez kolejne dziedzińce fortu i jak bronić się podczas zmasowanego ataku bandytów.
- Przeprawa przez dziedziniec (Cross the courtyard)
- Używanie pryzmatu Sophii (Use Sophia's prism)
- Dotarcie do wewnętrznego dziedzińca (Reach the inner courtyard)
- Wejście do kaplicy (Enter the chapel)
- Znalezienie śladu Aelii (Find Aelia's track)
- Przetrwanie ataku (Survive the assault)
Przeprawa przez dziedziniec (Cross the courtyard)
Znajdziecie się w forcie w otoczeniu szczurów i dodatkowo będziecie musieli zacząć za niedługo uważać na kolejnych najemników.
Nie możecie od razu zeskoczyć z wozu, bo pożrą Was szczury. Zamiast tego użyjcie Ignifera na najbliższym ognisku.
Pojawi się Sophia i od tej pory będzie ona mogła używać pryzmatu na źródłach światła po to żeby znaleźć się w bezpiecznym oświetlonym okręgu. Pierwsza taka akcja jest automatyczna i Sophia dotrze do Waszego wozu, ale w przypadku kolejnych możecie jej wydawać polecenia odnośnie źródeł światła, od których pryzmat ma zacząć odbijać promienie.
Dotrzyjcie z Sophią do rozpalonego wcześniej ogniska.
Używanie pryzmatu Sophii (Use Sophia's prism)
Rozpalcie Igniferem kolejne ognisko i po raz pierwszy przetestujcie opcję załamywania światła (Refract) z użyciem pryzmatu. Warto pamiętać o tym, że pryzmat ma ograniczony zasięg. Sophia będzie ostrzegała o zbytnim oddaleniu się od aktualnego źródła światła. Musicie wtedy szybko zatrzymać się, bo jego utrata może oznaczać szybkie pożarcie przez szczury.
Dotrzyjcie do pobliskich ruin, w których oprócz zwykłego lootu znajdziecie też zamknięty stół warsztatowy (wymagane poświęcenie noża) z dużą ilością lootu.
Powróćcie na główny dziedziniec i używajcie Ignifera do tworzenia innych źródeł światła po to żeby docierać do nich z pomocą pryzmatu.
Przejście do kolejnej lokacji blokują płomienie - użyjcie na nich Exstinguisa do ich ugaszenia. W okolicy możecie znaleźć kijki - podpalcie jeden z nich i przejdźcie w ten sposób do kolejnej części fortu.
Dotarcie do wewnętrznego dziedzińca (Reach the inner courtyard)
W nowym obszarze oprócz szczurów musicie też uważać na najemników. Wrogów możecie pozbywać się polegać technikach, ale warto też przypomnieć starą - możecie gasić pochodnie wrogów i doprowadzać do tego żeby pożarły ich otaczające ich szczury.
Ponownie napotkacie linię ognia i tak samo jak wcześniej ugaście ją Exstinguisem. Poproście następnie Sophię o załamanie światła pryzmatem i przejdźcie w taki sposób na drugą stronę.
Pilnujcie się z kolejnymi przeciwnikami i ponownie szukajcie okazji do sabotowania ich pochodni. Pomagajcie sobie pryzmatem przy eksploracji okolicy, bo szczególnie w dolnych pomieszczeniach nagle mogą otoczyć Was szczury.
Cel podróży to obrotowy mechanizm podnoszenia bramy fortu - pokazuje go powyższy obrazek. Jest on na wyższym poziomie i możecie tam dotrzeć przechodząc przez lewą lub prawą część fortu.
Wejście do kaplicy (Enter the chapel)
Podniesie się brama i na dole pojawią się nowi przeciwnicy, tak więc nie śpieszcie się ze skorzystaniem z nowego przejścia. Raz jeszcze warto pozbawić wrogów pochodni.
Pomagajcie sobie Igniferem i pryzmatem żeby dotrzeć do dolnego przejścia odblokowanego po podniesieniu bramy. Dotrzecie do lokacji z kaplicą - udajcie się na wprost żeby wejść do środka.
Znalezienie śladu Aelii (Find Aelia's track)
Obejrzyjcie fresk przy ołtarzu i zejdźcie na dół. Podejdźcie do łańcucha z powyższego obrazka - załączy się cut-scenka.
Wyruszcie w stronę wyjścia z kaplicy. Na górze pojawi się Milo, ale nie stoczycie z nim bezpośredniej walki, bo zostanie on pokonany na filmiku.
Przetrwanie ataku (Survive the assault)
Przed Wami główna bitwa etapu - musicie bronić się przed pojawiającymi w okolicy bandytami.
Największe zagrożenie stanowią wrogowie rzucający eksplodującymi pociskami, bo mogą one podpalać okolicę i utrudniać Wam korzystanie z zasłon oraz przemieszczanie się. Starajcie się trafiać w trzymany pocisk zanim przeciwnik wykona rzut - celujcie w nie z procy. Udana akcja doprowadzi do samopodpalenia.
Korzystajcie z procy do szybkiego eliminowania wrogów bez nakryć głowy - będą to łucznicy i bandyci z włóczniami.
W przypadku opancerzonych wrogów polegajcie na kuszy, bądź też na smole oraz Igniferze - smoła zatrzyma ich w miejscu, a Ignifer podpali. Jeśli się Wam poszczęści, to pojedynczy atak może podpalić więcej niż 1 przeciwnika.
Problematyczni mogą być przeciwnicy z tarczami. Celujcie w worki znajdujące się w okolicy po to żeby ich tymczasowo oślepić. Pozwoli to Wam zajść ich od tyłu i wyeliminować procą lub w walce wręcz.
W razie obrażeń schowajcie się na chwilę za zasłoną, ale uważajcie na wrogów, którzy będą chcieli do Was podejść. Możecie też szybko podbiegać do lootu i uzupełniać zapasy.
Brońcie się do momentu, w którym Hugo użyje swoich mocy do rozprawienia się z przeciwnikami. Po nowych cut-scenkach ukończycie rozdział 10.