autor: Michał Pajda
Gwint: Wiedźmińska gra karciana (fabuła). Gry, które zaginęły w akcji
Spis treści
Gwint: Wiedźmińska gra karciana (fabuła)
Materiał na GRYOnline.pl bez wzmianki o słowiańskim zabójcy potworów to nie materiał – dlatego też w zestawieniu „wielkich nieobecnych 2017” należy wypunktować Gwinta: Wiedźmińską grę karcianą. Gwint, wzorem innych karcianek pokroju Hearthstone’a, skupia się na kompletowaniu talii i rozgrywaniu batalii multiplayer, które toczą się online między graczami – jego zasady natomiast opierają się na minigierce z Wiedźmina III. Jak na razie pojedynki dostępne są wyłącznie w fazie publicznej bety, ale oficjalna premiera fabularnego wątku dla jednego gracza, zatytułowanego „Wojna krwi”, miała mieć miejsce w 2017 roku.
Premiera tego trybu – podobnie zresztą jak i Squadrona 42 ze Star Citizen – planowana była na ten rok, jednak twórcy musieli przełożyć ją na 2018. Powodów takiego postępowania może być wiele, jednak w przypadku CD Projektu należy być pewnym, że chodzi o jakość serwowanej produkcji. W FAQ na głównej stronie Gwinta można przeczytać, że beta-testy zakończą się, gdy twórcy będą przekonani, iż gra oferuje dobrze zbalansowaną i przede wszystkim ciekawą rozgrywkę. Dla mnie jest to najbardziej solidne zobowiązanie w całym zestawieniu. Tej jednej gry – zarówno pod względem jakości, jak i tego, że w ogóle wyjdzie – możemy być pewni w stu procentach.