Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 grudnia 2017, 12:43

autor: Michał Pajda

BattleTech. Gry, które zaginęły w akcji

Spis treści

BattleTech

Nie za wcześnie na tegoroczny sylwester, kolego? - 2018-01-10
Nie za wcześnie na tegoroczny sylwester, kolego?

O ile sam tytuł gry, BattleTech, nie mówi przesadnie dużo o nadchodzącej produkcji zaliczonej w poczet „wielkich nieobecnych 2017”, o tyle nazwa wydawcy, Paradox Interactive, może już być zwiastunem całkiem dobrej zabawy. Premiera powinna być szczególnie interesująca dla fanów serii MechWarrior – jej ojciec, Jordan Weisman, koordynuje bowiem prace nad BattleTechem. A mowa o taktycznym cRPG dedykowanym komputerom osobistym, w którym główną osią rozgrywki jest sterowanie potężnymi mechami.

BattleTech został sfinansowany, podobnie zresztą jak Star Citizen, przy pomocy dobrze zrealizowanej kampanii crowdfundingowej – w kilka tygodni zebrano 2 865 422 dolary, dzięki czemu odblokowano wszystkie cztery progi donatorskie. Pierwotnie tytuł miał ukazać się pod koniec tego roku, jednak plany się zmieniły – na BattleTecha poczekać trzeba do pierwszego kwartału 2018 roku. Harebrained Schemes, studio odpowiedzialne za produkcję wirtualnych mechów, zasłania się koniecznością dopracowania całej gry i jej wszystkich aspektów – twórcy obawiają się, że pośpiech byłby złym doradcą i mógłby spowodować zmarnowanie potencjału gry oraz jej negatywny odbiór przez donatorów wpłacających pieniądze na Kickstarterze. Na konkretną datę premiery przyjdzie nam jednak jeszcze poczekać.

Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy
Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy

2018 rok przyniósł nam kilka naprawdę solidnych tytułów, ale nie brak było i takich, na których premierę liczyliśmy, i które zawiodły nasze nadzieje.

Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji
Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji

Czas na najważniejsze z podsumowań 2017 roku – które gry wideo z minionych dwunastu miesięcy były najlepsze? Prezentujemy osiemnaście redakcyjnych wyborów – to te tytuły pokochaliśmy najmocniej.

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.