Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 3 maja 2013, 11:49

autor: Filip Grabski

Hellraid (Project Hell). Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I

Spis treści

Hellraid (Project Hell)

Przepraszam, czy tu biją? - 2013-05-03
Przepraszam, czy tu biją?
HELLRAID
  1. deweloper: Techland
  2. gatunek: FPP hack'n'slash
  3. platformy: PC, X360, PS3
  4. data premiery: 2013

Oto najnowszy, nie licząc Gunslingera, projekt Techlandu. Panowie zauważyli ziejącą na rynku czarną dziurę, w której kiedyś były takie gry, jak pierwszy Quake, Heretic czy Hexen. Gdzie, ach gdzie, podziały się krwawe produkcje zanurzone w klimacie mrocznego fantasy? Poza Dark Messiah of Might & Magic chyba wszystkie zostały w latach 90-tych... Deweloperzy postanowili więc coś z tym zrobić i od słów przeszli do czynów, tworząc pomału „a dark fantasy FPP hack-and-slash” do niedawna ukrywający się pod roboczym tytułem Project Hell.

Początkiem projektu była wewnętrzna modyfikacja na broń do Dead Island - w grze pojawiły się wielkie, średniowieczne miecze i różnego rodzaju magiczne różdżki. Rachu, ciachu i mamy pomysł na nową grę, która jest czymś znacznie więcej, niż tylko znaną Wam tropikalną masakrą zombie, ale w innych ciuszkach. Hellraid z czasem rozrósł się do całkiem dużego i ambitnego projektu, nad którym ekipa wciąż dzielnie pracuje. Podstawowe założenia są podobne, jak w Dead Island: perspektywa pierwszej osoby, dużo walki w zwarciu (choć broń dystansowa i magia również się pojawią), nacisk na kooperację i zadania do wykonania. A co poza tym?

Wiemy, że gra powstaje na bazie nieustannie ulepszanego Chrome Engine 5, zaś mechanika walki będzie mocno rozwiniętą wersją tego, co już znamy - do ekstatycznego machania ostrzami dojdzie system bloków, magii i masa specjalnych umiejętności. Gracze będą mogli sobie wybrać herosa – do dyspozycji oddane zostaną im cztery archetypowe klasy: wojownik (klasyczny siepacz), paladyn (boskie moce), mag (ofensywne czarowanie) i łotrzyk (kusze i walka na dystans). Samotnicy ucieszą się na wieść, że każdym z bohaterów będą mogli pokierować w toku fabularnej kampanii, ale nie spodziewamy się zbyt dużego podobieństwa do wysp z Dead Island i latania za potrzebami ocalałych, choć deweloperzy potwierdzili, że w świecie Hellraid będą istnieć NPC i silne elementy RPG (każdą z postaci będzie można rozwijać, pojawią się drzewka umiejętności, zapewne także ekwipunek). Głównym daniem jednak stanie się zapewne tryb kooperacji dla czterech użytkowników – drużynowa rozróba w klimatycznych lokacjach ma zapewnić radochę na wiele godzin, między innymi dzięki ciągłemu ściąganiu nowych wyzwań z sieci. Przyznacie, że Hellraid zapowiada się obiecująco? W ramach treningu polecam przypomnieć sobie Hexena, bo to czadowa gierka jest.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III

Przegląd polskich gier powraca z kolejną porcją kreatywności i talentu prosto z kraju nad Wisłą. W trzecim odcinku zajmiemy się twórczością takich studiów jak Artifex Mundi, Wastelands Interactive i Flying Wild Hog.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II

W naszym pierwszym przeglądzie gier produkowanych w Polsce zajęliśmy się największymi markami: Wiedźminem czy Dead Island. Nadszedł czas, aby zobaczyć, kto depcze po piętach tym tytułom.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I

Polska nie jest może zagłębiem elektronicznej rozrywki, ale w naszym pięknym kraju powstaje całkiem sporo interesujących gier. Rozpoczynamy ich przegląd, na celownik biorąc najpierw te najbardziej znane produkcje.