Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 3 maja 2013, 11:49

autor: Filip Grabski

Enemy Front. Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I

Spis treści

Enemy Front

Druga wojna światowa wiecznie żywa - 2013-05-03
Druga wojna światowa wiecznie żywa
ENEMY FRONT
  1. deweloper: CI Games
  2. gatunek: FPS
  3. platformy: PC, X360, PS3
  4. data premiery: 2014

CI Games bardzo chce wkroczyć do wyższej ligi i zupełnie odciąć się od budżetowych, „kioskowych” produkcji. O Enemy Front usłyszeliśmy rok temu, kiedy stało się jasne, że to właśnie za tę produkcję odpowiadać będzie Stuart Black, uznany projektant, który zostanie zapamiętany na długie lata dzięki grze Black (jedna z najładniejszych i najlepiej ocenianych strzelanek na PlayStation 2). Jest to jeden z powstających właśnie dwóch tytułów, którymi polski deweloper chce zawojować rynek.

Enemy Front ma być wysokiej klasy skokiem w przeszłość, kiedy wojenne shootery nie bazowały na skryptach i pieczołowicie wyreżyserowanej inscenizacji. To bardziej Wolfenstein, a mniej Call of Duty. To gra o byciu prawdziwym bohaterem, sprawcą wydarzeń, a nie jedynie trybikiem w ogromnej machinie, wokół którego rzeczy dzieją się same. Zważywszy na fakt, że tematyka II wojny światowej jest prawdopodobnie najbardziej ogranym motywem w historii gier, takie odwołanie do klasyki bardzo cieszy. Pytanie brzmi: czy ekipa podoła?

Gra zapowiada się bardzo widowiskowo. - 2013-05-03
Gra zapowiada się bardzo widowiskowo.

Gra jest nowym wcieleniem strzelanin sprzed lat, nie spodziewajcie się więc oryginalnej fabuły. Nazistowskie Niemcy pracują nad Wunderwaffe, która przyczyni się do zwycięstwa Führera nad resztą świata. My, jako dzielny żołnierz pracujący dla Jedynej Słusznej Strony, musimy wejść do gniazda żmij i zabić wszystko, co się rusza i wygląda na aryjskiego zakapiora. Oczywiście pojawią się wątki autentyczne – będzie coś o Enigmie, czy słynnym bunkrze w Wilczym Szańcu, ale najważniejsza ma być frajda i efektowna przesada. Strzelaniny mają być dynamiczne i zapewniające wrażenie bycia niepowstrzymaną maszyną do tępienia fanów swastyki. Dodatkową atrakcją ma być mechanika kart stylu, które pozwolą zmienić podstawowe zasady rozgrywki (regeneracja zdrowia lub apteczki, broń z odrzutem lub bez etc.), a całość powinna wyglądać naprawdę ładnie, dzięki zastosowaniu CryEngine 3 (tutaj trzymajmy kciuki za to, by ekipa poradziła się z tym narzędziem lepiej, niż w przypadku drugiego Snipera).

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III

Przegląd polskich gier powraca z kolejną porcją kreatywności i talentu prosto z kraju nad Wisłą. W trzecim odcinku zajmiemy się twórczością takich studiów jak Artifex Mundi, Wastelands Interactive i Flying Wild Hog.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II

W naszym pierwszym przeglądzie gier produkowanych w Polsce zajęliśmy się największymi markami: Wiedźminem czy Dead Island. Nadszedł czas, aby zobaczyć, kto depcze po piętach tym tytułom.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I

Polska nie jest może zagłębiem elektronicznej rozrywki, ale w naszym pięknym kraju powstaje całkiem sporo interesujących gier. Rozpoczynamy ich przegląd, na celownik biorąc najpierw te najbardziej znane produkcje.