Anomaly 2. Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I
Spis treści
Anomaly 2
- deweloper: 11 bit studios
- gatunek: tower offense
- platforma: PC
- data premiery: 15 maja 2013
Kontynuacja najlepiej ocenianej polskiej gry w serwisie Metacritic. Co prawda to osiągnięcie dotyczy wersji na iOS-a, ale tak czy siak ludzie z 11 bit studios muszą być z siebie bardzo zadowoleni – wszak pecetowa wersja gry Anomaly to nadal bardzo solidny kawałek niezależnego kodu. Po sukcesie „jedynki” dalszy ciąg był tylko kwestią czasu – „dwójka” została zapowiedziana pod koniec lutego i wygląda jak większy, lepszy, ciekawszy sequel.
Jak pewnie wiecie, na Ziemię napadły wredne ufoludy, lubujące się w tworzeniu agresywnych, kolczastych, metalowych wieżyczek obronnych, które atakują każdego wroga w okolicy. Zatrzęsienie tych konstrukcji powstało na terenie dwóch anomalii – w okolicach Bagdadu i Tokio. W końcówce „jedynki” wydawało się, że ludzkość dała sobie radę z najeźdźcami, ale oczywiście aktualna sytuacja wygląda na tyle beznadziejnie, że konieczna jest powtórka z rozrywki. Okazuje się, że teraz kosmici kontrolują większą część Błękitnej Planety (pojawiła się nowa, wielka anomalia), a resztki dzielnych żołnierzy muszą zebrać siły, zdobyć eksperymentalną broń i wygonić nieproszonych gości. Normalka.
Mechanika gry pozostaje taka sama – na każdej planszy sterujemy wyposażonym w kilka przydatnych umiejętności (naprawianie, odwracanie uwagi wroga, puls elektromagnetyczny) dowódcą, a po wytyczonej na taktycznej mapie ścieżce wędrują zakupione przez nas jednostki. Te można ustawiać w konwoju w dowolnej kolejności, można je ulepszać, a także – nowość – przemieniać w alternatywną formę z zupełnie innymi właściwościami. Zmiany zaszły też po drugiej stronie barykady – obcy wystawiają do walki nowe narzędzia zagłady, więc całość powinna być odrobinę trudniejsza i bardziej wymagająca pod względem taktycznym. Dołóżmy ulepszony silnik graficzny z fajnymi, inspirowanymi Crysisem, projektami przeciwników czy obraz destrukcji i nowy dla serii tryb multiplayer (jeden gracz stawia wieżyczki, drugi próbuje przebić się do mety), a otrzymamy naprawdę solidną kontynuację. Premiera już za niecałe 2 tygodnie!