Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 18 kwietnia 2022, 11:30

Recenzje nie są obiektywne, nie są też subiektywne. Obalamy kilka popularnych mitów o grach

Spis treści

Recenzje nie są obiektywne, nie są też subiektywne

Pod recenzjami, szczególnie tych głośnych bądź oczekiwanych tytułów, często powstaje mała „burza” w komentarzach. Wielu czytelników oczekuje konkretnego wypunktowania oczywistych wad i zalet danego dzieła, a co za tym idzie – pełnej zgodności w ocenach różnych serwisów. Wszelkie odchyły w górę bądź w dół są traktowane podejrzliwie, aczkolwiek wchodzi tu też w grę jeszcze bardziej skomplikowana kwestia akceptacji czyjejś oceny tylko wtedy, gdy jest ona zgodna z naszymi odczuciami.

Spora część graczy kompletnie zapomina, że recenzent jest człowiekiem z krwi i kości, mającym swoje własne odczucia i zdanie na konkretny temat, wynikające z jego doświadczenia czy oczekiwań. Coś, co nie przypadło do gustu jednej osobie, innej mogło się bardzo spodobać i zależnie od tego znaleźć się na liście wad bądź zalet. Jednocześnie niekoniecznie musi mieć to wpływ na końcową ocenę, bo gra składa się z szeregu elementów o różnym stopniu ważności.

Zostało jeszcze 49% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Sekiro: Shadows Die Twice jest najtrudniejszą grą FromSoftware?

Tak
38,5%
Nie
61,5%
Zobacz inne ankiety
Odradziłbym swojemu dziecku pracę w gamedevie - wywiad z Jasonem Schreierem
Odradziłbym swojemu dziecku pracę w gamedevie - wywiad z Jasonem Schreierem

Wciśnij reset to druga książka Jasona Schreiera wydana w Polsce, w której pokazuje, czym naprawdę jestem wymarzona praca dewelopera gier. To również świetna okazja do tego, aby zapytać go, czy dopisze do książki brakujący rozdział o Cyberpunku.

Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach
Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach

Chciałbyś choć raz przysiąść do komputera bez zbędnych komentarzy mamy, brata czy partnera? Ten artykuł może pomóc Ci w przekonaniu bliskich o nieprawdziwości panujących mitów o graczach.