Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 października 2019, 14:50

Listopad 2017 roku – nowy, bardziej skillowy system run. Punkty zwrotne w historii LoL-a

Spis treści

Listopad 2017 roku – nowy, bardziej skillowy system run

Mecz nie zaczyna się dopiero na arenie – jeszcze zanim na nią trafimy, możemy przesądzić o zwycięstwie, odpowiednio przygotowując naszą postać. Mowa oczywiście o systemie run i „masterek” (masteries). Przez kilka pierwszych sezonów funkcjonowało to jako dwa osobne byty, oba wpływające na statystyki postaci i poboczne właściwości. Pomagało to kształtować build każdego herosa tak, by dało się dopasować go do naszego stylu rozgrywki i zwiększyć jego użyteczność.

Runy musieliśmy kupować i najczęściej dobieraliśmy je do klasy bohatera (mag, tank, wojownik itd.). „Masterki” z kolei odblokowywaliśmy wraz z kolejnymi levelami i wybieraliśmy te, które pasowały do konkretnych postaci. Zdobywanie ulepszeń było mozolne i jeśli nie grało się jednym rodzajem herosa – trzeba było liczyć się z długotrwałym grindem – albo wydaniem kilku złotych, żeby tylko osiągnąć pełną efektywność.

Projektanci z Riot Games ulitowali się nad nami i w ósmym przedsezonie, czyli jesienią 2018 roku, zastąpili stary system jednolitym drzewkiem umiejętności. Nie trzeba było dłużej farmić kilkunastu czy kilkudziesięciu tokenów – dostęp do wszystkich możliwości zyskiwaliśmy wraz z wbiciem 30 poziomu doświadczenia na koncie, a więc pułapu wymaganego, by rozpocząć rozgrywki rankingowe.

System nosi nazwę Runes Reforged i wciąż bazuje na runach, ale wszystkie są darmowe. Obecnie gra oferuje pięć „ścieżek” run (precyzja, dominacja, czarnoksięstwo, determinacja i inspiracja), z których gracz może wybrać jednocześnie dwie. Wewnątrz ścieżek znajdują się konkretne runy, które dają pasywne i aktywne bonusy. Nowy system zmniejsza wpływ naszego portfela i czasu gry na możliwości na arenie. Dzięki nowym runom LoL stał się jeszcze bardziej skillowy, a przecież o to tu chodzi.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grasz jeszcze w League of Legends?

Tak
62%
Nie
19,1%
Nigdy nie grałem
18,8%
Zobacz inne ankiety
Liga złoli – mroczne tajemnice czempionów LoL
Liga złoli – mroczne tajemnice czempionów LoL

Głównymi atrakcjami League of Legends są miażdżące zwycięstwa i zróżnicowani bohaterowie. Każde z nas znajdzie tam swojego ulubieńca, niezależnie od klimatu. A co, jeśli powiem, że Wasz pupil, Wasz main, najprawdopodobniej jest szaleńcem?

Runeterra w 7 dni – poznaj tajemnice świata Legends of Runeterra
Runeterra w 7 dni – poznaj tajemnice świata Legends of Runeterra

W Legends of Runeterra i League of Legends poznaliśmy świat wykreowany przez Riot Games. Jest ogromny i można się w nim zgubić, dlatego postanowiliśmy Was po nim oprowadzić.

10 typów graczy, których każdy choć raz spotkał w League of Legends
10 typów graczy, których każdy choć raz spotkał w League of Legends

Codziennie miliony graczy uruchamiają LoL-a. Teoretycznie każdy z nas jest inny, ale bez problemu wybraliśmy 10 typów graczy, z którymi na pewno każdy z Was się kiedyś spotkał.